Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi mukana kauppareissulla -rahaa meni 40% enemmän

Vierailija
01.08.2017 |

Hyvin harvoin käymme kaupassa koko perhe , vielä harvemmin mukana jompi kumpi lapsista. Minulla oli ostoslista (on aina). Ja tiedän aika tarkasti, että kauppareissu on meidän perheessä n. 50e 2 kertaa viikossa. Nyt kävin lapsen kanssa kaupassa ja sen enempää ajattelematta myös hän sai toivomiaan asioita kaupasta. Tulos kauppalasku oli n. 20 e suurempi. Tässä eriteltynä: suluissa myös lapsen selitys.
keksit 2.55, (keksit ostettiin synttäreitä varten, jotka 6 viikon päästä.)
vanukkaat2, (teki mieli, vaikka lapsi ei pidä vanukkaista)
hiuskoru 4.90, (siskolle)
kellogs 3, ( kotona olevat murot eivät ole hyviä)
lakkahillo 6, (uusi herkku, joka löytyi vasta tänä kesänä)
tuorejuusto 1.85 (patongin kanssa)
Yht. N. 20 e
Oletteko huomanneet saman, että suurin säästö ei tule kaupan valinnassa vaan siinä kenen kanssa kauppaan menee?
Yksikään näistä lapsen ostoksista ei ollut ostoslistalla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. En vaan henno sanoa lapsille ettei osteta turhuuksia, koska ne turhuudet on kuitenkin sinänsä ihan normaaleja ostoksia kuten muroja tai jugurttijuomaa. Ei vaan itse tule koskaan ostettua tuollaisia kun yritän pitää ruokakulut minimissä. Lelujakin joskus sorrun ostamaan.

Vierailija
2/2 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta olen huomannut saman jos mies lähtee mukaan kauppaan. Normaalisti saan viikon ruoat alle satasella, mutta viimeksi meni 140€ kun ukko oli matkassa. Myslipatukoita, sokerijugurtteja, suolapähkinöitä, erikoismuroja yms paskaa. Kotona kun purettiin kassit niin ihmetteli miten paljon rahaa meni, vaikkei ostettu paljon mitään. Niinpä niin... jatkossa shoppailen yksin vaikka vituttaa aina yksin kantaa painavia kasseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla