Naureskeletko vieraille ihmisille?
Kommentit (9)
Olen ulkosuomalainen, ja teidän sinne jääneiden tavoille ja luuloille ei voi kuin nauraa.
En tietenkään. Miksi naureskelisin?
Joskus kun näen ihmisiä, jotka ovat muodin uhreja tai muuten käyttäytyvät täysin irrationaalisesti. Esim. jotkut himourheilijat ja muut hihhulit. Mieheni kanssa nauretaan joskus myös himopönöttäjille, joihin työelämässä usein törmää. Jos tällaisen robotti-ihmisen saa hetkeksi hämmentymään, hänen reaktionsa voivat olla todella viihdyttäviä.
En tee tätä pahalla, ymmärrän olevani itse ihan yhtä huvittava jonkun toisen näkökulmasta.
En, koska en jaksa kiinnittää huomiota muihin ihmisiin. Muut tekee mitä haluavat, ja mun puolestani saavat elää kuten haluavat. Ei kuulu minulle. ei kiinnosta. Tarpeeksi tekemistä ja hoitamista jo omassa elämässänikin.
Mutta kaikenmaailman raiskaajia ja pedofiileja vihaan kuin ruttoa. Sellaisen voisin pesäpallomailalla hakatakkin ilman tunnontuskia.
Viime vuonna naureskelin yhdelle opettajalle. Käyn AMK:ta ja ryhmälläni on yksi opettaja, joka ei vastaa ikinä kysymyksiin. Ehkä ei osaa tai sitten ei jostain syystä vaan alennu sellaiseen. Joka tapauksessa sain monet hyvät naurut kysymällä oikein hyvin aiheeseen liittyviä kysymyksiä, joihin opettaja vastasi mm. "no mitäpä luulet?", "mietippä ite" tai jätti kokonaan kysymyksen huomiotta ja jatkoi höpinöitänsä.
Jos ne antaa aihetta siihen. Esim. tämän kerrostalon kyylä kuka kuvittelee ettei sen muista asukkaista juoruaminen kuuluisi tuuletusikkunan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalainen, ja teidän sinne jääneiden tavoille ja luuloille ei voi kuin nauraa.
Minua taas huvittaa ja ihmetyttää siskoni joka on jo vuosia ollut ulkosuomalainen. Asuu englannissa ja hänella on siellä oma perhe. Pari lasta ja sitä rataa. Hän aina jaksaa haukkua suomea, mikä pikku tuppukylä tämä koko maa on. kuinka ihmiset ovat idiootteja ja juntteja ja kuinka hän on onnellinen kun lähti suomesta. No, hyvä hänelle. Mutta sitten taas seuraavassa asiassa valittaa kuinka kallis on lapsen päivähoito, miten ei tule lapsilisiä, äitiyslomakin kestää vain kolme kuukautta, ja kuinka hän ei saa sairaspäivärajoja, ja kuinka asunnot ovat niin kalliita ettei hän miehensä kanssa ikinä saa ostettua omaa asuntoa. huh huh..lista on pitkä.. kuinka hän suomalaisenakin kokee rasismia, kun brexitin aikaan kaduilla huudeltiin perään.. Mutta on se hyvä kun suomessa saa niin hyvin tukia, äitiyslomakin kestää 9 kuukautta, ja asunnot halpoja (no, ei ole ruuhkasuomessa)
Joten oikeasti!!! jos suomi on niin paska maa, niin miksi täällä kuitenkin tietyt perusasiat ovat SILTIKKIN paremmin kuin monessa länsimaisessa kulttuurinkehdossa?? On kyllä niin ristiriitaista että morjens!!
Mutta kun sinä asut siellä paremmassa paikassa, niin kerro sinä minulle sitten mikä maa on sellainen joka on se maan päällinen paratiisi, ja mikä tekee siitä maailman maasta niin paljon paremman, että suomea kannattaa haukkua? En koita väittää että suomi on se paras, mutta mikä tekee sen että suomi on vaan täyttä sontaa. Missä tai mikä on se unelma valtio, missä kaikki on vaan paremmin kuin missään muussa maailman kolkassa.
ps. matkustan työkseni, olen yhtä paljon ulkomailla työreissussa kuin kotona. joten.. en nyt ihan tynnyrissä elä, vaikka base onkin suomessa.
Mielenkiinnolla odotan vastaustasi
En, olen hienotunteinen. Pidän vieraille ihmisille naureskelemista merkkinä sosiaalisten taitojen puutteesta tai tiedostamatta jääneestä moraalisesta rappiosta.
En, koska oma äitini tekee sitä ja se on kohdistunut myös minuun. En pysty.