Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisin säästää ihan helposti vuodessa 3000 euroa, jos en ostaisi viiniä, Pepsi Maxia, enkä lottoaisi.

Vierailija
01.08.2017 |

Pidin vuoden kirjaa 1.8.2016-31.7.2017.

Olen 29v sinkku. Tuossa summassa on kaikki viinit, Pepsi Maxit ja lottokupongit, jotka olen ostanut. Se ei aivan pidä paikkaansa, sillä en ole laskenut erikseen niitä muutamia ravintolaillallisella juotua viinilasillista, joista on tullut ehkä yhteensä 100 euroa (eli noin 10 lasillista..). Pepsi Maxiin olen laskenut pullopantit pois. Lottokupongeista olen voittanut tänä aikana noin 230 euroa, joten se on plussaa.

Aika paljon rahaa. Ja taas toisaalta, haluanko luopua lottoamisesta? En. Viinistä? En, mutta voin vähentää helposti puoleen. Pepsi Maxista? Yritän, en halua, mutta yritän.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lottokupongeista olen voittanut tänä aikana noin 230 euroa, joten se on plussaa."

Siis tuosta on kuitenkin vähennetty ne Lottoon investoimasi kustannukset, eli tulonhankkimiskulut? :)

Vierailija
2/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lottokupongeista olen voittanut tänä aikana noin 230 euroa, joten se on plussaa."

Siis tuosta on kuitenkin vähennetty ne Lottoon investoimasi kustannukset, eli tulonhankkimiskulut? :)

Ei, vaan siis tuossa 3000 eurossa on kaikki ne rahat, jotka olen käyttänyt viiniin, Pepsi Maxiin ja lottoamiseen (miinus ne pullopantit). Mutta summa olisi siis vain 2770, jos lasken nuo voitot mukaan. En laske, koska voisinhan ajatella, että se on aivan se ja sama kuinka paljon lottoamiseen menee, kun voitan sen päävoiton. Pakko laskea paljonko pelaamiseen menee ja olla välittämättä voitoista, muutenhan sitä voisi ajatella sijoitustoiminnaksi. Pullopantit laskin pois, koska ne rahat saa varmasti takaisin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, samoilla säästöillä voisin säästää noin reilun 100 euroa, riippuen montako kymppiä lotossa tulisi voittoina takaisin. Viiniä tai pepsiä ei mene ollenkaan. Limujakin pari kertaa vuodessa eli yhteensä ehkä kymppi.

Vierailija
4/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä elämää se sitten olisi

Vierailija
5/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos lopettaisit nuo kolme. 10 vuoden päästä "saisit" 30 000 euron voiton. Ja sen saaminen olisi täysin varmaa, ei erittäin epätodennäköistä, kuten lotossa.

Ja mikä parasta, siitä 10 vuoden päästä saisit uudestaan samanlaisen voiton.

Vierailija
6/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästäisin vuodessa 8000 euroa jos en matkustelisi. Mitä mä sitten tekisin tollasella summalla? Seisoisivat vain pankkitilillä. En tähän päivään mennessä ole keksinyt mitään parempaa mitä rahalla saa paitsi ostettua itselleen matkalipun jonnekkin kauas <3 Niin kauan kun mussa henki pihisee ja vain jaksan, aion nähdä maailmaa ja laittaa kaiken ylimääräisen rahan matkusteluun.

Vierailija
7/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä säästäisin vuodessa 8000 euroa jos en matkustelisi. Mitä mä sitten tekisin tollasella summalla? Seisoisivat vain pankkitilillä. En tähän päivään mennessä ole keksinyt mitään parempaa mitä rahalla saa paitsi ostettua itselleen matkalipun jonnekkin kauas <3 Niin kauan kun mussa henki pihisee ja vain jaksan, aion nähdä maailmaa ja laittaa kaiken ylimääräisen rahan matkusteluun.

Tämä on kaikista kestävin strategia, sillä koskaan ei voi tietää milloin kuolo korjaa pois. Elämä on tässä ja nyt, ja lisäksi käärinliinoihin ei niitä masseja saa kuitenkaan mukaansa.

Vierailija
8/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et sekoita viiniä Pepsiin. 😊

Vierailija
9/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikilla meistä olisi miljoonia, jos emme ikinä ostaisi mitään, mutta se ei ole kuitenkaan kovin mielekästä elää ilman kivoja aktiviteetteja.

Ollako rikas henkisesti vai fyysisesti, siinäpä pulma:)

Vierailija
10/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samanlainen kuin tuo matkustelija. Vuodessa menee vähintään 5000 e matkusteluun. Mutta se on mulle henkireikä, ilman matkustelua tai matkoista haaveilua elämä olis paljon tylsempää. Toisaalta en ikinä lottoa tai juo pepsi maxia, ei tee edes mieli. Viinipullon ostan kerran vuodessa.

Jokainen käyttäköön tähän siihen mihin haluaa ja mikä tuottaa itselleen nautintoa.

Vierailija
11/14 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on jakauma näiden kesken? Ilmeisesti pepsiäkin kuluu ihan mittavasti, jotta se oli otettu mukaan laskelmalle?

Vierailija
12/14 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on jakauma näiden kesken? Ilmeisesti pepsiäkin kuluu ihan mittavasti, jotta se oli otettu mukaan laskelmalle?

Kyllä kuluu. Melkeinpä menee tasan näiden kolmen välillä ja siksi otinkin juuri ne kolme tarkasteluun. Tiesin, että viiniin menee paljon, samoin Pepsi Maxiin (juon 3-4 litraa päivässä...!!) ja lottoamiseen menee paljon.

ap

Vierailija
13/14 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sponsored by Pepsi Max?

Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max Pepsi Max

OSTA NYT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
14/14 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästäisin noin 6000 euroa vuodessa.