hammashoidon palvelusetelistä, mitä maksan?
Kommentit (5)
On se niin hankala kirjoittaa googleen hammashoidon palveluseteli ja avata eka linkki.
Palveluseteli kattaa osan hoitokustannuksista, omavastuuosuuden maksat itse suoraan palvelusetelihammaslääkärille. Omavastuuosuuden suuruus määräytyy sillä perusteella, kenet palvelusetelihammaslääkäreistä valitset hoidon suorittajaksi. Maksamasi omavastuuosuus voi olla pienempi, yhtä suuri tai suurempi kuin, mitä maksaisit vastaavasta hoidosta kaupungin omassa hammashoitolassa.
Maksamastasi omavastuuosuudesta ei voi saada Kela-korvausta eikä siihen myönnetä toimeentulotukea. Maksu ei myöskään kartuta terveydenhuollon maksukattoa.
Mikäli hoitosuunnitelmasi sisältää proteesin tai purentakiskon, sinun tulee maksaa niiden valmistukseen liittyvät hammaslaboratoriokustannukset kokonaisuudessaan itse, kuten tapahtuisi myös kaupungin omassa hoidossa. Nämä kustannukset saattavat muodostaa huomattavan osan kokonaiskustannuksista.
Mahdollisista peruuttamattoman poisjäännin kustannuksista vastaat itse.
Joka kunnassa eri asiakasmaksut sekä hammaslääkäreillä eri taksat ja palveluseteleitäkin voi olla eri arvoisia eli ainoan oikean vastauksen saat kun soitat hammaslääkäriin ja kysyt hintaa. Soit vielä pari muuhunkin ja valitset sitten sopivimman (halvimman?)
Ja taaskaan en löydä sitä vertailulistaa mistään!
Pitäis kirjoittaa ne paikat ylös ja alkaa soittelemaan!
Auttakaa