Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin erota

01.08.2017 |

Minulla on miehen kanssa 2-vuotias lapsi ja olen myös uudestaan raskaana. Mies kuitenkin on melko vähän kotona, eikä paljoa osallistu esikoisen hoitamiseen. Nytkin mies on pari kertaa kesän aikana ollut mökillä, enkä enää edes osaa oikein kaivata häntä, tuntuu jotenkin normaalilta olla vaikkei hän olekkaan kotona. Mies on myös erittäin herkkähermoinen ja menettää hermonsa pienistäkin asioista. Saattaa siis kiukutella minulle ja lapselle heti aamusta niin, että jään yksin huoneeseen itkemään kun pahoitan mieleni. Viikonloppuisin hän saattaa nukkua jopa puoleenpäivään asti ja suuttuu kun yritämme lapsen kanssa käydä herättelemässä häntä. Monesti nukkuu myöhään sen takia, että on ollut ryyppäämässä edellisen päivän, joudun siis viikonloppuisinkin olla yksin ryypiskelyjen takia. Hän ei ole ikinä herännyt lapsen kanssa, vaan aina minä olen se joka herää ja hän jää tyytyväisenä sänkyyn makaamaan.
Seksiäkään mieleni ei tee ja tästä mies jaksaa aina ihan kiukutella. Hän ei kuitenkaan itse pidä minua lähellä vaan seksiä halutessaan antaa vaan suoria tökeröjä kehotuksia tyylillä 'ota poskeen'. Ei todellakaan tee mieli.
Meillä kuitenkin on joitain ns yhteisiä pieniä velkoja joita on otettu asunnon remontointia varten. En tiedä miten pärjäisin kaikkien laskujen kanssa yksin etenkään taas äitiyslomalle jäädessä. Olen yrittänyt yhdistää lainojani n.5000e, jotta saisin kaikki yhteen paikkaan ja yhteen laskuun, mutta asuntolainan takia kaikkialla tarjotaan vain max 2000e lainaa. Osalle lainanantajista minulla on ikää liian vähän, kun joillain vaaditaan 23-25vuoden ikää ja tuo 23 vuotta tulee täyteen vasta toisen lapsen syntymän jälkeen.
Kuitenkin kaipaan niin miestä joka huomio minua ja osallistuu lapsen ja kodin hoitoon. Miestä, joka haluaisi oikeasti omasta tahdostaan viettää lapsen kanssa aikaa jotta pääsisin vaikka salille muutenkin kuin viikonloppuisin päiväuniaikaan.
Kaipaan myös miestä, jonka kainaloon haluan käpertyä ja joka itse ottaa minut kainaloonsa.
Tavallaan pelkään miten mies muutenkasn reagoisi erohaluihini. En pelkää, että hän satuttaisi minua, vaan pelkään että hän tuhoaisi koko asunnon suutuspäissään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut asiasta hänelle? Että kaipaat läheisyyttä ja hänen läsnäoloaan'? Olen itse sitä mieltä, ettei vaikeina aikoina pitäisi erota tuosta noin vaan. Joo, karua, tiedän, mutta elämä on. Onhan sekin karua lapsellenne jos otatte eron. Parempi varmaan antaa sellainen esimerkki lapselle, että ihmisiä (perhettä) ei hylätä kun on kenkkua. Tai ei luovuteta kun menee vaikeaksi, vaan keksitään keino. Kun sitäpaitsi et voi olla varma löydätkö hyvän miehen tuon jälkeen.

Tai mistä minä tiedän vaikka löytäisitkin. Huonon isäkuvan tuo häisk ainakin antaa. Ehkä sun pitää kovistella sitä että alas nyt isukki käyttäytymään, jos ei osaa empaattisesti sun tunteihisi vastata.

2/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut asiasta hänelle? Että kaipaat läheisyyttä ja hänen läsnäoloaan'? Olen itse sitä mieltä, ettei vaikeina aikoina pitäisi erota tuosta noin vaan. Joo, karua, tiedän, mutta elämä on. Onhan sekin karua lapsellenne jos otatte eron. Parempi varmaan antaa sellainen esimerkki lapselle, että ihmisiä (perhettä) ei hylätä kun on kenkkua. Tai ei luovuteta kun menee vaikeaksi, vaan keksitään keino. Kun sitäpaitsi et voi olla varma löydätkö hyvän miehen tuon jälkeen.

Tai mistä minä tiedän vaikka löytäisitkin. Huonon isäkuvan tuo häisk ainakin antaa. Ehkä sun pitää kovistella sitä että alas nyt isukki käyttäytymään, jos ei osaa empaattisesti sun tunteihisi vastata.

Olen puhunut ja hetki sitten riitelimmekin asiasta niin, että mies mursi kätensä lyödessään seinään. Tuolloinkin hän oli lähdössä heti autolla johonkin, avaimet olivat minulla joten en antanut niitä ja sanoin, ettei hän voi vaan lähteä menemään kun huvittaa, koska minä en ole mikään yksinhuoltajaäiti.

Olen aina ollut sitä mieltä, ettei pidä erota liian herkästi, ei vanhempiaankaan hylätä jos on erimielisyyksiä. Mutta tuntuu aina että minä olen suhteissa se, joka yrittää pitää kaiken kasassa ja myötäillä toista että kaikki menisi hyvin. Joudun tarkoin valitsemaan etten miehen suuttuessakin sano jotain väärin, koska muuten heittää puhelimensa rikki tai rikkoo jotain muuta.

Lapsen vuoksi juuri ajattelen, että toisaalta tämä ikä olisi vielä hyvä ikä erota, kun hän ei ole luonut niin syvää sidettä tai muistikuvaa isästään.

Olen jo aiemmin sanonut, etten tykkää kun yrittää saada minut suostumaan seksiin vaikken halua ja etten halua olla se joka pyörittää ja hoitaa kaiken yksin. Muka ymmärsi tuolloin, muttei mikään ole muuttunut. Tästäkin on siis jo ainakin vuosi.

Mielestäni esimerkki on myös huonoa, kun huudetaan heti jos joku vähän epäonnistuu tai ei mene niinkuin piti. Ja se, että huudetaan ja raivotaan heti kun on erimielisyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on ihan no-brainer. Miten kukaan olisi tuollaisen kanssa kimpassa? Lapsikin oppii ihan nyrjähtäneen kuvan "normaalista" käytöksestä. Ota nyt äkkiä hatkat moisesta apinasta ja ole itseksesi lasten kanssa tai aikanaan uusi mies. Kyllä niitä ihan fiksujakin olisi tarjolla.

Vierailija
4/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakekaa apua, vaikka parisuhdeneuvonnasta, ei kovin hyvältä kuulosta. voimia Sinulle paljon! :(

Vierailija
5/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen mies...ala vaan puuhata eroa.

Vierailija
6/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ajattelisin omaa ja lasten hyvinvointia eli miksi jäädä tuollaiseen suhteeseen. Jaksat ja pärjäät varmasti paremmin yksin lasten kanssa.

Vierailija
7/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan hakemaan asuntoa ap ! Ei tuollaista tarvitse sietää. Ajattele pieniä lapsiasi myös, aika kauhean ahdistavaa pienelle tuollainen. Ota varmuudeksi selvää  turvakodista jos tilanne äityy siinä vaiheessa pahaksi.

8/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan hakemaan asuntoa ap ! Ei tuollaista tarvitse sietää. Ajattele pieniä lapsiasi myös, aika kauhean ahdistavaa pienelle tuollainen. Ota varmuudeksi selvää  turvakodista jos tilanne äityy siinä vaiheessa pahaksi.

Asumme minun omistamassa asunnossa.

9/10 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ero olisi järkevä, mutta entä nuo laskut ? Mies maksaa tällä hetkellä vastikkeen ns. omana asumiskustannuksenaan. Jos hän muuttaisi pois, tulisi minulle lisäksi vielä se 200e vastike näiden ylimääräisten lainalaskujen lisäksi ja kohta tulotkin jo pienenevät kun jään äitiyslomalle. Tai ekat 3kk saan töistä täyden palkan, mutta sen jälkeen tulot pienenee n. 400eurolla. Asuntolaina on aikanaan laskettu niin, että vaikka korot nousisi muutamalla satasella, niin pystyisin silti maksaa. Nyt minulla kuitenkin onniin ylimääräsiä lainakustannuksia n.400e/kk.

10/10 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Miehesi on keskenkasvuinen ja kuulostaa hankkineen itselleen päihdeongelmankin.

Tekstisi rivien välissä luki sun suhtautuvan aika tyyneesti toisen väkivaltaisuuteen, joka yleensä viittaa aiempaan kokemukseen lapsuudenkodista, tai muualla. Ainakin se kielii siitä, ettet ihan tiedä että sinä ansaitset parasta mitä maailmalla on antaa. Alkoholistiperheen lapsi ottaa melkein varmasti myös itse alkoholisti miehen itselleen - paradoksaalista, mutta päihdetyössä olen havainnut todeksi.

Testi:

Testikysymyksiä oman/läheisen alkoholismin määrittelemiseksi

1. Tarvitsetko ryypyn seuraavana aamuna? (

2. Onko mukavampaa juoda yksin? (

3. Oletko menettänyt työaikaa juomisen takia?

4. Häiritseekö juominen perhettäsi?

5. Haluanko juoda tai saada drinkin tiettyyn aikaan päivästä?

6. Saanko hepulin, jos en saa jatkaa juomista?

7. Onko juominen tehnyt minusta ärtyisän?

8. Aiheuttaako juominen välinpitämättömyyttä perheeni hyvinvoinnista?

9. Olenko vahingoittanut miestäni/vaimoani kun juon?

10. Onko juominen muuttanut persoonallisuuttani?

11. Aiheuttaako juominen minulle fyysistä haittaa?

12. Tekeekö juominen minut levottomaksi?

13. Aiheuttaako juominen unettomuutta?

14. Onko juominen tehnyt minusta impulsiivisemman?

15. Vähentääkö juominen itsekontrolliani?

16. Onko aloitekykyni vähentynyt juomisen alettua?

17. Onko kunnianhimoni vähentynyt juomiseni alettua?

18. Onko sisuni ja/tai päämäärätietoisuuteni vähentynyt juomisen vuoksi?

19. Juonko saavuttaakseni helpotusta sosiaalisessa kanssakäymisessä?

20. Juonko saadakseni itsevarmuutta (esiintyy ihmisissä, joilla on alemmuudentuntoa)

21. Juonko helpottaakseni riittämättömyydentunnettani?

22. Onko seksuaalinen kykyni/haluni kärsinyt juomisen alettua?

23. Osoitinko itseäni kohtaan vastenmielisyyttä ja vihaa kun aloin juoda?

24. Onko mustasukkaisuuteni yleisesti ottaen kasvanut, kun aloin juoda? (

25. Olenko pahantuulinen juomisen seurauksena?

26. Onko tehokkuuteni laskenut kun aloin juoda?

27. Onko juomiseni tehnyt minusta tunteilevan?

28. Onko minun kanssani ollut vaikeampaa tulla toimeen sen jälkeen kun aloin juoda?

29. Siirryinkö huonompaan seuraan ja ympäristöön, kun aloin juoda?

30. Vaarantaako juomiseni terveyteni?

31. Vaikuttaako juomiseni mielenrauhaani?

32. Tekeekö juomiseni perhe-elämän onnettomaksi?

33. Vaarantaako juomiseni liiketoimeni?

34. Varjostaako juomiseni mainettani?

35. Häiritseekö juomiseni elämäni tasapainoa?

36. Onko sinulla ollut koskaan täydellistä muistin menetystä juomisen aikana tai juomisen

jälkeen?

37. Onko sinusta koskaan tuntunut, juomisen aikana tai juomisen jälkeen, olevan vaikeuksia

keskittyä mihinkään.

38. Oletko koskaan tuntenut katumusta juomisen jälkeen?

39. Onko lääkäri koskaan hoitanut sinua juomisen takia?

40. Oletko joutunut koskaan sairaanhoitoon juomisen takia?

Monia muitakin kysymyksiä voidaan esittää. Jos olet vastannut kyllä yhteenkään testikysymykseen, olet

vaarassa alkoholisoitua. Jos olet vastannut kyllä mihin tahansa kahteen testikysymykseen, on mahdollista,

että olet alkoholisti. Jos olet vastannut kyllä kolmeen tai useampaan testikysymykseen, olet varmasti

alkoholisti. Kysymykset eivät ole AA- kysymyksiä, vaan ne toimivat suuntaa-antavina vihjeinä John

Hopkinsin yliopistollisen sairaalan tutkijoille heidän päätellessään, onko potilas alkoholisti vain ei.

..........

Mikäli miehesi on testin mukaan alkoholisti/päihderiippuvainen, suositten Minnesotahoitoa.

Lastenne vuoksi ajattelen, että mikäli tämä on ongelma ja se saadaan ratkaistua, se keskenkasvuisuus hukkuu ajan virtaan.

Ystävä

P.s. muista olla elämäsi ykkönen.