Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos saisit syntymäpäiväkutsun lapsuudenkaverilta, johon et olisi pitänyt yhteyttä 20 vuoteen?

Vierailija
31.07.2017 |

Menisitkö? Ilahtuisitko vai pitäisitkö outona?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata, miten meillä kaikilla on ollut erilaiset lapsuusajat ja lapsuuden kaverit. Oma lapsuudenystävä on edelleen elämässäni, mutta nuoruudenkaverit ovat vieläkin aika haavainen muisto.

Vierailija
22/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toinen meno juuri silloin eli en oikeasti pääse mutta ajattelin että olisi hauska kuulla kuulumisia kuitenkin, mutta viestiini ei tosiaan enää vastattu mitään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin siis lapsuusajan kavereita tapaamaan, nuoruusajan jättäisin väliin, 21

Vierailija
24/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toinen meno juuri silloin eli en oikeasti pääse mutta ajattelin että olisi hauska kuulla kuulumisia kuitenkin, mutta viestiini ei tosiaan enää vastattu mitään.

Ap

Yksi vaihtoehto voisi olla viesti, jossa kerrot ettet pääse mutta osallistut seuraavan kerran jos ihmiset päättävät tavata uudestaan. Ehkä saisit vastauksen.

Vierailija
25/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tiedä onko muita lapsuudenkavereita kutsuttu ja näitä täyden kympin synttäreitähän tulee vain 10 vuoden välein. Leikittiin silloin lähinnä hänen sisarustensa kanssa joihin en ole pitänyt mitään yhteyttä eli en usko että juhlissa olisi ollut muita minulle tuttuja.

Ap

Vierailija
26/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laittoi vanha kaveri juhlakutsun yli 10 vuoden hiljaiselon jälkeen.

Menin sinne intoa puhkuen ja paikan päällä selvisi että siellä oli joku myyjä puhumassa ja yrittämässä myydä ylihinnoteltuja tavaroita. Juhlien emäntä sai jotain ilmaistavaroita jos vieraat osti tietyllä euromäärällä.

Itse en ostanut mitään kun olin juuri jäänyt työttömäksi ja vein kuitenkin emännälle lahjan mennessäni kun halusin olla kohtelias. Kaikki muut osti jotain ja muistaakseni jäi noin 70 eurosta kiinni että emäntä olisi saanut haluamansa tuotteen. Varmaan kiusallisi tilanne vuosikausiin.

"Kaverista" ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.

Vierailija
27/40 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle laittoi vanha kaveri juhlakutsun yli 10 vuoden hiljaiselon jälkeen.

Menin sinne intoa puhkuen ja paikan päällä selvisi että siellä oli joku myyjä puhumassa ja yrittämässä myydä ylihinnoteltuja tavaroita. Juhlien emäntä sai jotain ilmaistavaroita jos vieraat osti tietyllä euromäärällä.

Itse en ostanut mitään kun olin juuri jäänyt työttömäksi ja vein kuitenkin emännälle lahjan mennessäni kun halusin olla kohtelias. Kaikki muut osti jotain ja muistaakseni jäi noin 70 eurosta kiinni että emäntä olisi saanut haluamansa tuotteen. Varmaan kiusallisi tilanne vuosikausiin.

"Kaverista" ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.

Joku tällainen voi hyvinkin olla kyseessä tässäkin tapauksessa.

Ap

Vierailija
28/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan miettisin, että " Häntä ei ole kiinnostanut olla yhteydessä 20 vuoteen, niin miksi nyt yhtäkkiä ottaakin yhteyttä?? "

Ei minua kiinnosta mennä vain "täytteeksi" kun ei kerran vuosikymmeniin ole oltu yhteyksissä.

Vierailija
29/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että synttäreille halutaan paljon väkeä. Oliko kortissa vihjaus, että rahaa kerätään matkaa varten + tilinumero? Itselle on tällaisia tullut, en mennyt.

Vierailija
30/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlitaan pyöreitä, niin ajattelisin, että haluaa juhlia isosti ja kutsua myös vanhoja kavereita. Ilahtuisin ja menisin. Todennäköisesti paikalla olisi myös muita vanhoja tuttuja.

Vierailija
31/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että synttäreille halutaan paljon väkeä. Oliko kortissa vihjaus, että rahaa kerätään matkaa varten + tilinumero? Itselle on tällaisia tullut, en mennyt.

Miks pitää ajatella aina niin negatiivisesti? Menee sinne ja pitää hauskaa.

Vierailija
32/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt yhteyttä lapsuuteni "kavereihin" 40 vuoteen

Vierailija
33/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Laitoin itse juuri yli 50 kutsua omille synttäreilleni. Täytän 50. Kutsuin ihmisiä, jotka ovat olleet jossain vaiheessa elämää minulle tärkeitä, jollain tavalla. Joidenkin kohdalla näin vaivaa yhteystietojen selvittämiseksi, kun ei olla tosiaan nähty vuosikymmeniin. Mietin myös, ettei kenenkään tarvitsisi olla yksin, vaan jokaisella olisi vähintään joku tuttu muiden kutsuttujen joukossa.  En todellakaan kutsunut ketään "täytteeksi", vaan pikemminkin jouduin harrastamaan karsintaa. Ihan kaikkia minulla ei ole varaa kestittää. Laitoin myös kutsuun, että mitään lahjaa ei tarvitse tuoda ja ehdotin hyväntekeväisyyslahjaa niille, jotka haluavat jotain hankkia. Outoja nämä "salaliittoteoriat"! Ei tullut mieleenkään, että joku voisi pahastua kutsustani...

Vierailija
34/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen selkeästi myös aika pessimisti (realisti) tällaisissa tapauksissa mutta ehkä myös aiempien kokemusten myötä. Ei tollasia kutsuja mielestäni lähetetä siksi, että on kiva nähdä pitkästä aikaa ja vaihtaa kuulumisia. Joa kuulumisten vaihto olisi ideana niin sen voisi tehdä muulloinkin, kun syntymäpäivillä ja niin, että kutsun yhteydessä olisi jo kysellyt kuulumisia. Se että kutsuisin jonkun 20 vuotta sitten elämässäni olleen henkilön syntymäpäiville on käytännössä melkeinpä sama kuin kutsuisin täysin tuntemattomann henkilön. Mistä sitä tietää, vaikka tämä henkilö olisi nykyään täysin vastakkainen henkilö itseni kanssa ja suorastaan pilaisi juhlat olemassaolollaan, vaikka muutaman lasin juotuaan muuttuisi aggressiiviseksi tunnelman pilaajaksi.

Uskonpa siis, että tossa taustalla se, että haluaa täytettä juhliinsa.

Vierailija
35/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on ihan hyvä ennakoida ja miettiä kutsujan mahdollisia motiiveja. Olisko sinusta esim. kiva varata yksi ilta vanhan kaverin synttäreille, laittautua, ostaa kenties jotakin uutta päällepantavaa ja vielä lahja. Mennä paikalle ja tajuta, että sinut on kutsuttu vain lahjan ja suuremman vierasmäärän toivossa ja juhlien jälkeen et kuule juhlakalusta enää mitään. Kyllä siinä itsensä ehkä vähän höynäytetyksi tuntisi.

Vierailija
36/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on ihan hyvä ennakoida ja miettiä kutsujan mahdollisia motiiveja. Olisko sinusta esim. kiva varata yksi ilta vanhan kaverin synttäreille, laittautua, ostaa kenties jotakin uutta päällepantavaa ja vielä lahja. Mennä paikalle ja tajuta, että sinut on kutsuttu vain lahjan ja suuremman vierasmäärän toivossa ja juhlien jälkeen et kuule juhlakalusta enää mitään. Kyllä siinä itsensä ehkä vähän höynäytetyksi tuntisi.

Yksi ilta elämästä - so what? Pahinta mitä voi tapahtua, että siellä olikin tylsää. Ei kannata odottaa, eikä miettiä liikaa. Ehkä parempikin pysyä poissa juhlista, jos fiilikset on noin negatiiviset ja epäileväiset!

Vierailija
37/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Laitoin itse juuri yli 50 kutsua omille synttäreilleni. Täytän 50. Kutsuin ihmisiä, jotka ovat olleet jossain vaiheessa elämää minulle tärkeitä, jollain tavalla. Joidenkin kohdalla näin vaivaa yhteystietojen selvittämiseksi, kun ei olla tosiaan nähty vuosikymmeniin. Mietin myös, ettei kenenkään tarvitsisi olla yksin, vaan jokaisella olisi vähintään joku tuttu muiden kutsuttujen joukossa.  En todellakaan kutsunut ketään "täytteeksi", vaan pikemminkin jouduin harrastamaan karsintaa. Ihan kaikkia minulla ei ole varaa kestittää. Laitoin myös kutsuun, että mitään lahjaa ei tarvitse tuoda ja ehdotin hyväntekeväisyyslahjaa niille, jotka haluavat jotain hankkia. Outoja nämä "salaliittoteoriat"! Ei tullut mieleenkään, että joku voisi pahastua kutsustani...

Ihan kiva idea toisaalta mutta toisaalta mielestäni yleensä se, että kutsutaan "ihmisiä elämänvarrelta" tarkoittaa yleensä niitä ihmisiä, jotka ovat säilyneet elämässä ainakin sinne syntymäpäiville saakka. Yleensä ihmissuhteet hiipuvat syystä tai toisesta ja niitä on ehkä vähän hassu syntymäpäiville uudestaan herätellä.

Tuntuisi ylipäätään hassulta mennä juhlimaan jonkun vuosikymmen sitten elämässäni olleen henkilön tärkeää päivää. Ehkä jopa hieman kiusallista.  Eipä siinä mitään, ymmärrän että itse kutsuit hyvää hyvyyttäsi vieraat mutta kerroin vain, että miltä se voi myös kutsuttujen silmissä vaikuttaa.

Vierailija
38/40 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ilta elämästä - so what? Pahinta mitä voi tapahtua, että siellä olikin tylsää. Ei kannata odottaa, eikä miettiä liikaa. Ehkä parempikin pysyä poissa juhlista, jos fiilikset on noin negatiiviset ja epäileväiset!

Jep, just niin. Itse varmasti pysyisinkin poissa, varsinkin siis jos selvisi, että todella on kutsuttu suuremman vierasmäärän toivossa. Yhtä hyvin sun asenteella voi siis jatkuvasti antaa muiden ihmisten käyttää kynnysmattona: "yksi ilta, yksi päivä sinne tai tänne." Itse käytän sen yhdenkin illan mieluummin niiden kanssa, jotka oikeasti haluavat viettää mun kanssa aikaa ja vice versa.

Vierailija
39/40 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin. Olisi kiva huomata että vielä 20 vuoden jälkeenkin häntä kiinnostaa kuulumiseni.

Niin minäkin luulin, mutta kun toisen menon vuoksi ilmoitin etten pääse ja kertoilin ja kyselin kuulumisia, en saanut enää vastausta. Eli oikeasti varmaan jostain syystä halusi lisää ihmisiä juhliin. Toisaalta surullista jos ei ole läheisempiä ystäviä jota kutsua.

Ap

Vierailija
40/40 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva idea toisaalta mutta toisaalta mielestäni yleensä se, että kutsutaan "ihmisiä elämänvarrelta" tarkoittaa yleensä niitä ihmisiä, jotka ovat säilyneet elämässä ainakin sinne syntymäpäiville saakka. Yleensä ihmissuhteet hiipuvat syystä tai toisesta ja niitä on ehkä vähän hassu syntymäpäiville uudestaan herätellä.

Tämä juuri. Vähän sama kuin kutsuisi exiä synttäreille. Ystävyys ei ole kestänyt jostain syystä, joten tavallaan hassua kutsua juhliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi