Sanokaas mitä vielä puuttuu? Päiväkotiin
Laitan listana:
- tutit
- vaipat
- tossut
- unilelu
- vaihtovaatteet
- kuravaatteet + saappaat
- pastilliraha
- kansio
Puuttuuko jotain? Varmaan olen jotain oleellista unohtanut. :D Vaatteet on kaikki nimikoiti. :)
Kommentit (24)
Laita reppuun mukaan kuva perheestä jos luulet sen auttavan eron hetkellä. Toisilla kuva vain pahentaa ikävää. Joku oma tuttu kiva lelu unikaverin lisäksi voi tuoda kodin tuntua. Tsemppiä alkuun! T. Lastentarhanopettaja
Vierailija kirjoitti:
Vaipat? Pastilliraha? Päiväkotiin?
Wat?
Luuletko, että vaipat tulee talon puolesta?
Ksylitol-pastillit viedään itse tai rahana, ruoan jälkeen lapsi ottaa pastillin.
Vaipat: lapsi tarvitsee, jos ei osaa vielä tehdä tarpeitaan pottaan/pyttyyn.
Pastilliraha on ilmeisesti maksu xylitolpastilleista. meidän kunnassa ei saa kerätä rahaa vaan lapset tuovat omat pastillipurkit.
Vierailija kirjoitti:
Ksylitol-pastillit viedään itse tai rahana, ruoan jälkeen lapsi ottaa pastillin.
Kiitos! Hyvä, että lasten hampaista huolehditaan.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastilliraha??
Voisko joku päiväkoti-ikäisen vanhempi suomentaa?
Lapset saa ruoan jälkeen xylitolipastillin ja ainakin täällä vanhemmat kustantaa ne.
T. Lastenhoitaja
Tosiaan meidän pojan päiväkodissa myös on ollut tapana vaihtaa ulos mentäessä erikseen ulkohousut näin lämpimälläkin, ettei kaikki hiekka ole sitten sisälle mentäessä sohvilla jne. Ja tietty sit ne varavaatteet erikseen, jos sotkee/kastuu yms. Ja hyvä kun tuli tää ketju nähtyä, koska unikaveri puuttuu vielä repusta 😊
Kyllä kummassakin kunnallisessa päikyssä, jossa olen työskennellyt, on vanhempien pitänyt viedä omat pastillit lapselleen. Yksityisessä tehtiin niin perseesti, että että osa ei tuonut koskaan ja näin osa maksoi muidenkin pastillit.. Ei ollut mun homma kertoa. Olin vain keittiöllä töissä ja käskettiiin olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä niistä makseta. Kaksi lasta päiväkodissa.
Onko lapsi jo hankittu?
Tämä on yksi tärkemmistä hankinnoista ennen päiväkodin aloittamista. Yllättävän monelta vanhemmalta se kuitenkin unohtuu.
Meillä on yksityisessä päiväkodissa kaksi lasta ja pastilliraha on 20€/vuodessa, en muista, onko yhteensä vai erikseen, mutta tuollaisilla rahoilla on ihan sama, vaikka joku muu ei toisikaan pennosiaan.
Hyvältä näyttää listä! Sitten myöhemmin syksyllä kunnon ulkoiluvaatteet (haalari, lapaset, rukkaset, kurahanskat, villapuvut, villasukat...)
Meillä pyydettiin aloittaessa mukaan myös valokuva vanhemmista.