Hautajaisiin sopiva asu
https://www.stockmann.com/product/jremma-mekko/1257218333
Omasta mielestäni ihan voi mennä. Ei koruja ja mustat yksinkertaiset avokkaat.
Mutta silti vielä haluaisin kuulla muidenkin mielipidettä.
Kommentit (14)
oikein kaunis ja tyylikäs mekko näin kesälle. osanottoni.
On ihan Ok. Jonkun mielestä ehkä liian pitsinen mutta peittää olkapäät eikä ole liian avara(kai?). Peittääkö polvet? Jos kaula-aukko on kovin avoin (vaikea arvioida kun ei näe käyttäjän päällä), vois kaulaan kietoa saman sävyisen huivin.
ai se onkin t.sininen.. käynee silti hyvin koska on niin tumma ja nyt kesä
Kunhan on tummat sukkahousut, niin kyllä.
En menisi hautajaisiin pitsimekossa.
Riippuu kenen hautajaisiin. Äitini oli vanhankansan ihminen ja itse olen samaa sorttia, mun ikä 60+. En tykännyt kun äitini hautajaisiin eräs rouva tuli valkoisessa jakussa. Lapsilla valkoinen ok, mutta musta vaate aikuiselle. Eikä bilemekon näköinen, kuten pitsi on.
Lukemattomissa hautajaisissa olleena sanon pari vinkkiä. Ei liian lyhyttä pikkumustaa, ei liian avokaulaista mekkoa, ei hihatonta ilman jakkua tai huivia. Väri musta tai korkeintaan erittäin tummansininen, tummat sukkahousut. Perustyylivirhe on laittaa se ainoa omistamansa "seksikkääksi" tarkoitettu baarimekko. Pelkkä musta väri ei tee vaatteesta sopivaa!
Kiitos teille kaikille.
Tuo pitsi minuakin vähän arvelutti. En huomannut tämän tässä olevan tummansininen, mutta omani on mattamusta. Ylettyy polveen saakka eikä ole avonainen. Ja kun laitoin sen ylleni, niin en osannut kuvitella, missä muualla voisin sitä käyttää kuin hautajaisissa.
Kukaan siellä hautajaisissa ei kieroon katso, jos ei ihan mene niin nappiin. Olen vaan aika epävarma näissä pukeutumisasioissa.
Ap
Mahdollisimman värikäs asukokonaisuus. Kuolema on iloinen asia. Vainaja pääsee Jeesuksen tykö.
Tuo on sellainen iloisen lesken asu. Bilemekko aikuiseen makuu, yökerhossa OK. Hautajaisiin en itse laittaisi, paitsi jos todella olisin se leski ja haluaisin vähän revitellä.
Mikset voi laittaa hautajaisiin koruja,ei tietenkään mitään blinkplingiä,mutta esim aidot kulta-ja hopeakorut sopivat hyvin,kun ei niitä ole liikaa.Tuo puku sopii hyvin.Mulla on ollut hautajaisissa aina joko hopeinen kaulakoru,kultainen rintaneula tai mustat hematiittihelmet.
En ymmärrä mistä tämmönen hirvee köyhäilytyyli on iskenyt nykyaikana.Ennen oli oikein erikseen hautajaiskoruja.
Mutta siis tuo puku on ihana ja sopii hautajaisiin.Mustat avokkaat ja mielellään mustat ohuet sukkahousut,mutta ihonvärisetkin käy.
Jos haluat olla tosiaistikas,hanki vielä tumma tyylikäs hattu ja mustatjuhlkäsineet,mutta eivät ole välttämättömiä.Eihän niitä muuten kai monikaan nykyään käytä.Muista myös tumma laukku.
Etiketin mukaan hautajaisasussa ei käytetä koruja!!
Liian lyhyt. Polvet pitäisi peittyä.
Kyllä tuolla voi mennä. T. Asiantuntija