En tykkää Helsingistä
Helsinki on Suomen masentavin, ylihintasin ja joka suhteessa surkein kaupunki mitä Suomesta löytyy. Tänne vielä pakotetaan ihmiset muuttamaan työn perässä tai muuten olet työtön ja sitten joku idiootti tälläkin palstalla haukkuu, että olet laiska kun et mene Helsingin perseeseen töihin missä sitten maksat vuokraa 60% palkastasi. Vuodessa istut monta vuorokautta Hsl.n vehkeissä. Kyllä taas masentaa kun lomat loppuivat ja joutui tänne palaamaan. Mietin useasti kuinka ankea opiskelijakaupunki Helsinki on kun opintotuet ja lainat riitä edes kimppakämppään ja hoasilta et edes saa asuntoa kun ehkä maisterivaiheen viimesellä vuodella. Näin ollen elämä on pelkkää opiskelua ja työntekoa, eikä opiskelua ja ryyppäämistä mitä sen kuuluisi olla. Ehkä joku päivä saan töitä jostain asiallisemmasta kaupungista eikä koskaan tarvitsisi palata Helsinkiin.
Kommentit (51)
Onhan se vähän pelottava paikka nyt, kun Michael Penttilä asuu siellä.
Otan osaa, mahtaa olla raskasta sun elo. Onneksi mä tykkään olla täällä, enkä edes muualle haluaisi.
Sou? Hae vaihtoa muuhun kaupunkiin! Me ei kaivata sua tänne Helsinkiin. Vaihto Helsingistä johonkin pikkukaupungin koulutuspaikkaan onnistuu aina. Vai oletko liian yksinkertainen, kun et ole tätä ymmärtänyt? Tervemenoa!
Tuo on kuule niin nollavalitusta kuin vain voi olla.
Kukaan sua tuskin väkisin Helsingissä pitää. Jos oikeasti tuossa mittasuhteessa ahdistaa, muuta pois. Löytyy töitä muualtakin. Itse pidän kaupungista, mutta ymmärrän, jos ei ole kaikkien juttu.
Mitä työtä teet, jos ei muualta työtä löydy?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan sua tuskin väkisin Helsingissä pitää. Jos oikeasti tuossa mittasuhteessa ahdistaa, muuta pois. Löytyy töitä muualtakin. Itse pidän kaupungista, mutta ymmärrän, jos ei ole kaikkien juttu.
Kun ei löydy idiootti! Vaihtoehtona on tässä nyky Suomessa olla joko klyhä ja työtön tai asua Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä teet, jos ei muualta työtä löydy?
Seksityötä. Tarjoan GFE palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Sopii kokeilla, mutta sinähän olet se sama tyyppi joka väittää, että kaikille työttömille löytyy töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei löydy idiootti! Vaihtoehtona on tässä nyky Suomessa olla joko klyhä ja työtön tai asua Helsingissä.
Ja höpö höpö. Ystäväni muutti juuri pk-seudulta Tampereelle töiden perässä.
Muuta Espooseen tai Vantaalle. Tai Tampereelle, Turkuun jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii kokeilla, mutta sinähän olet se sama tyyppi joka väittää, että kaikille työttömille löytyy töitä.
En väitä, että kaikille löytyy töitä, mutta ap vaikuttaa vähän turhasta valittajalta. Sitä paitsi ihmisiä asuu muuallakin, ympäri Suomea, eikä ne kaikki työttömiä ole.
Miksi aina pitää haukkua Helsinkiä? Sen verran mitä siellä olen ollut, niin kaunis kaupunki, keskusta-alue on matala ja mukavan pieni, eikä ihmisetkään eroa muusta maasta. Olen tyytyväinen Tampereella mutta ihan kivalta Helsinkikin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, mahtaa olla raskasta sun elo. Onneksi mä tykkään olla täällä, enkä edes muualle haluaisi.
Sellasta ei osaa vaati, jos ei paremmasta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina pitää haukkua Helsinkiä? Sen verran mitä siellä olen ollut, niin kaunis kaupunki, keskusta-alue on matala ja mukavan pieni, eikä ihmisetkään eroa muusta maasta. Olen tyytyväinen Tampereella mutta ihan kivalta Helsinkikin vaikuttaa.
Kaunista on ne 1900 alkupuolen mökit keskustassa joo, mutta karseen näkösiä 60-70-luvun ränsistyneitä neukkukuutioita muualla ja niidenkin yksiöt maksaa 800€/kk.
Kyllä monet tutut nyt opintojaan alottavat saivat kämpän HOASilta noin vain. Soluasunto 250€/kk, kyllä täällä voi asua tosi halvallakin! Tosin nykysysteemillä opiskelijalle on se ja sama maksaako kämppä 250€ vai 500€, ei tuossa ole kuin 50€ ero siinä mitä joutuu itse maksamaan.
Olen itsekin työtön ja asun Helsingissä. Ihan turha täältä on minnekään lähteä, kun perhe on kuitenkin täällä. Ei niitä töitä muuallakaan saa, jos ei täällä onnistu työllistymään.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta. Mutakuonoja ja moniossaajia on sieläkin :(
Vaihda alaa maatalouden puolelle. Takaan, että työt pääasiassa muualla kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta. Mutakuonoja ja moniossaajia on sieläkin :(
itse koen sen suunnattomana rikkautena.
En ole koskaan tajunnut tyyppejä jotka ovat jo asuneet stadissa vuosikausia ja silti jaksavat joka käänteessä muistuttaa kuinka paska mesta stadi onkaan. Huoh.