Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies puhuu huutaen

Vierailija
31.07.2017 |

Joka ainoa päivä saa kiemurrella tuskissaan miehen äänenkäytön takia. Inhottaa istua vieressä, pitää nojata poispäin kun mies puhuu. Aina pitää olla välimatkaa muutama metri ja joutuu itsekin korottamaan ääntä, että mies kuulee minun hiljaisen ääneni.
Varsinkin puhelimessa tai kuulokkeet päässä mies karjuu niin, että pitää paeta vessaan ja laittaa hana päälle, jos haluaa kuulla omat ajatuksensa. Ollut tällaista vuoden. Mies reagoi vasta, kun tönäisen häntä aggressiivisesti ja sittenkin unohtaa ja alkaa huutaa taas parin minuutin päästä. Olen tosi turhautunut, tekisi mieli kiljua takaisin kesken hänen työpuheluiden. Sitä huutoa jatkuu tuntikaupalla, kun pomo jaarittelee. Miten saan tämän loppumaan!?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi Bobcat Goldthwait..?

Vierailija
2/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on puolikuuro? Minä huudan usein koska kuuloni on heikentynyt enkä tajua kuinka kova ääneni on. Varsinkin huudan kännykkääni vaikka se on ihan turhaa, kun en sen toisen ihmisen ääntä kuule sen paremmin, kuin volumea lisäämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä muuten johtuu, että miehet kailottavat puhelimeen täyttä kurkkua? Erityisesti toisen miehen kanssa puhuessaan! Tähän törmää jatkuvasti.

Vierailija
4/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se huutaa? Onko vihainen vai onko vaan huono kuulo?

Vierailija
5/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi Bobcat Goldthwait..?

Joku karjumisesta tunnettu koomikko? En tiedä, nyt en jaksa googlata. Ikkunan alla rävähti auton varashälytin soimaan ja tunsin valtavaa helpotusta, kun miehen ääni peittyi hetkeksi neutraalimman äänen alle. Harmi, että loppui jo.

Vierailija
6/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on puolikuuro? Minä huudan usein koska kuuloni on heikentynyt enkä tajua kuinka kova ääneni on. Varsinkin huudan kännykkääni vaikka se on ihan turhaa, kun en sen toisen ihmisen ääntä kuule sen paremmin, kuin volumea lisäämällä.

Samaa olen kysellyt. Hän saa täydet pisteet kuulokokeista eikä sen takia suostu keskustelemaan aiheesta. Minäkin saan täydet pisteet noista, mutta mielestäni kuulen huonosti sosiaalisissa tilanteissa ja varsinkin ulko- tai julkitiloissa. Että kai me ollaan sitten vain huonoja kuuntelijoita. Minä en sentään karju niin kuin mies.

Vierailija
7/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenäsi tekisin rikosilmoituksen harjoittamastasi väkivallasta. Töniminen on väkivaltaa.

Lisäksi harjoitat myös henkistä väkivaltaa miestäsi kohtaan.

Vierailija
8/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä muuten johtuu, että miehet kailottavat puhelimeen täyttä kurkkua? Erityisesti toisen miehen kanssa puhuessaan! Tähän törmää jatkuvasti.

Paha sanoa, kun meillä se huutaja on nainen. Eksä oli samanlainen.

Vierailija
9/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenäsi tekisin rikosilmoituksen harjoittamastasi väkivallasta. Töniminen on väkivaltaa.

t: huutaja

Osta äänenvaimennin!

Vierailija
10/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se huutaa? Onko vihainen vai onko vaan huono kuulo?

Epäilen syyksi tyhmyyttä tai välinpitämättömyyttä. Kuulokkeet tai korvanapit päässä hän ei kuule omaa ääntään yhtä hyvin ja siksi luulee puhuvansa hiljaa. Olen selittänyt tuon monta kertaa ja kysellyt, että onko mikki huono vai mikä. Mies nyökyttelee muttei muuta toimintaansa.

Hänellä on kolme asetusta:

1. Hevikonserttihuuto (puhelut)

2. Yökerhokailotus (sisä- ja ulkotilat)

3. Kuiskaus (yöllä, kirjastossa ja hautajaisissa kunhan olen sanonut "puhuisitko hiljempaa" kolme kertaa)

Vierailija
11/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäriin. Hänen kuulonsa voi olla alentunut.

Ikävä tilanne.

Vierailija
12/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde lenkille aina kun se alkaa mölistä.

Tai helpommalla pääset kun jätät sen sian.

Vierailija
13/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttavia naisoletettujakin saa siis töniä aggressiivisesti,  jos joku asia heissä ärsyttää?

Näinhän aloittaja sanoo tekevänsä.

Vierailija
14/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on itse kehottanut tönimään, jos kuorsaa tai huutaa. Ei reagoi hellään tönäisyyn ja siksi pitää suunnilleen ottaa vauhtia ja taklata. Harmittaa tehdä noin, mutta oma kuulo ja järki ovat vaakalaudalla.

Mitä se henkinen väkivalta tässä on? Eikö mies harjoita väkivaltaa huutamalla korvaani?

Vierailija
15/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut se kovaääninen kailottaja ja hyvänä pidän sitä, että mies ja muutamat tutut mainitsivat asiasta. Nyt olen opetellut puhumaan hiljaisemmalla äänellä. Vieläkin saatan joskus innostua, mutta sitten taas tajuan nolosti kailottavani.

Jos mies ei oikeasti halua muuttaa käyttäytymistään, niin vähissä on keinosi.

Vierailija
16/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vissiin ollut taipumusta puhua liian kovaan ääneen. Kotona opittua, etenkin äidiltäni. Vieläkin jos äitini soittaa, saatan alkaa sen kanssa ns. huutamaan puhelimessa. Mieheni tuosta aina välillä huomautti. Olen tainnut alkaa oppia. Eniten on auttanut vissiin se, että kun mieheni puhuu yleensä aika hiljaisella äänellä, niin se saa minutkin puhumaan hiljempaa. Kokeile vaikka vastata kuiskaamalla huutajalle, saattais tepsiä?

Vierailija
17/22 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla seinänaapurissa kokoontuu joka päivä joku miesten oma ompelukerho, jossa koko päivä kälätetään juoruja ja huudetaan seinäni vieressä. Etenkin yksi miehistä puhuu täysin huutamalla. Siis kovalla hönkällä ja volyymilla. Kaikki puhe kuuluu olohuoneeseeni ja siitä saa selvän ihan omalla sohvalla istuen, koska jostain syystä nämä kailottaa koko ajan seinäni juuressa. Ikään kuin heidän matalassa majassaan ei olisi muuta paikkaa kuin seinän sivus, jossa sitten kökötetään ja kailotetaan aamusta yömyöhään ikään kuin ei muuta elämää olisikaan.

Mutta etenkin tämä huutava puhetyyli ihmetyttää. Se kuulostaa sellaiselta kailottamiselta, johon yleensä päädytään ei niin lievän sievässä humalatilassa. Ehkä kaikki eivät ymmärrä, miten kovalta puhe kuulostaa ja miten hyvin se yksityiskohtia myöten kantautuu naapuriin. Lisäksi itse ajattelee helposti, että huutavalla ihmisellä on jotain älyllistä vammaa, koska monet vammaisethan saattavat puhua kovaa kaikissa tilanteissa eivätkä osaa huomioida muita. Tai ainakin usein tulee ajateltua, että kovaääninen huutaja on ainakin kouluttamaton, vaikkei kouluttamattomuudessa mitään vikaa ole, mutta tällaisia päätelmiä ihmisistä helposti tehdään. Siksikin kannattaa opetella hillitsemään ääntään. Normaali puheääni riittää välittämään viestin kuin viestin.

Kerrostalossa tällainen yhtäjaksoisena ärsyttää, kun mihinkään ei kykene keskittymään ja koko ajan pitää tämän mieskuoro huutajien takia olla jotain omaa taustaääntä, koska tuntuu, että pää halkeaa muuten näitä tahtomattaan kuullessa. Juttujen taso kun ei ole kovin korkea.

Vierailija
18/22 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mies on huutaja!! 😔

Vierailija
19/22 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvät kuulosuojat.Jos ei auta se on moro miehelle.

Vierailija
20/22 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kailottaneet vuosikaudet. Kaikesta pitää kälättää ja "puhua" huutamalla. Ravintolassakin nämä kanalaumat pitävät aivan karmeaa mekkalaa. On se kumma kun ei muita ajatella ja ole opittu säätelemään omaa äänentasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi