Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskon kultatukkaiset prinsessat ja minun rönttäriinani

Vierailija
31.07.2017 |

Eli, minulla on kaksi tytärtä ja samoin siskolla. Nyt jotenkin tilanne on mennyt siihen, että koko suku kauhistelee miten siskolla voi olla niin sievät prinsessat ja minulla "rönttäriinat" :(

Tytöilläni on jotenkin liukas , helposti takkuuntuva ja likaisen näköinen hiuslaatu, sama kuin äidilläni ja minulla ! Esikoinen ottaa aina jossain vaiheessa letin tai ponnarin auki, nuoremmalle on leikattu suosiolla polkkatukka . nuoremmalla on myös aina naama jossain liassa, aina ei ehdi tai huomaa pyyhkiä, jalat naarmuilla ja kädet mustelmilla kun rönyää menemään. Esikoinen taas pyyhkii suun ja niistää vaatteisiin, vaikka paperia olisi vieressä, On turhauttavaa kun illalla on saunottu, aamulla kammattu tyttöjen hiukset sekä etsitty puhdasta vaatetta päälle.. ja iltapäivällä kumpikin näyttää siltä, kuin ei olisi peseytynyt viikkoon! Tytöt ovat 5v ja kohta 7v.

Ja sitten siskoni lapset.. 2v ja 4. Molemmilla on sileä, kiiltävä , kultaisena hohtava tukka yli olkapäiden, puhtaat naamaat ja siistit vaatteet. Tytön ovat kuin nukkeja, vielä leikittyään hiekkalaatikollakin !

Ei enää huvita mennä mummolaan vierailulle , kun tietää että' äidin ensimmäiset sanat ovat " voi hyvänen aika noita JennyJessican hiuksia ja mitä MinttuMatildan naamassakin on, etkö sinä hyvä tyttö osaa"... ( muutin muuten tyttöjen nimet sitten, eivät ole tuon nimisiä oikeasti :D)

Kunpa olisin saanut kaksi poikaa, jotka voisi vetää kaljuksi...

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä 7 vuotias ns erityislpsi eikä ymmärrä, että niistämiseen ja kasvojen/suun puhdistamiseen käytetään paperia?

Vierailija
22/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävästi omalta äidiltäsi ja muiltakin suvussasi, että arvioivat ja vertailevat lasten ulkonäköä. Hiuslaadulleen lapset eivät voi mitään. Aikuisten sanomiset ja puheet ulkonäöstä saattavat jäädä lapsille pitkäksikin aikaa mieleen.

Myöhemmin elämässä - jo ihan alakoulussa, tarvitaan muitakin ominaisuuksia kuin vain ulkonäköä.

Jos löytyy ulkonäköä, kaikki muu järjestyy mukavasti. Saat helposti töitä, miehet palkkaavat mielellään hyvännäköisen työntekijän. Ainoastaan vähemmän kauniit joutuvat ponnistelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi rönttäriinaa, 11- ja 7-vuotiaat. Veljeni poika, 3-vee, puetaan aina hienosti ja siististi, että "näyttäisi hyvältä instagram-kuvissa" (äitinsä sanoi näin). Välillä hävettää, kun katson  näistä serkuksista yhteiskuvia, omillani on päällä ties mitä itse valittuja asukokonaisuuksia, jalat mustelmilla jne. ja veljen poika on aina niin siisti ja osaa jopa poseerata kameralle. Mutta toisaalta, haluan, että lapseni saavat olla lapsia, omanlaisiaan, eikä heidän tarvitse näyttää instagram-lapsimalleilta!

Vierailija
24/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä 7 vuotias ns erityislpsi eikä ymmärrä, että niistämiseen ja kasvojen/suun puhdistamiseen käytetään paperia?

Höpö höpö, itsekin niistin  ala-asteen loppuun vaatteisiin kun ei vaan malttanut keskeyttää leikkiä ja mennä hakemaan paperia! Eipä nyt tehdä niitä erityislapsia väkisin.

Vierailija
25/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti tässä jutussa ei minusta ole tyttöjen siisteys (kun nyt tuskin lialle löyhkäävät tms., ovat vain vähän huolimattoman näköisiä ja tässä voi olla, että koulussa se huolellisuuskin lisääntyy) vaan esim. mummon todella ala-arvoinen käytös. Oma äitini on myös sellainen, että meille tullessaan tervehdys saattoi olla "no mitä tuokin laatikko tuossa lojuu, miksei se ole muualla"  ja inhoamansa veljensä lapsen länkisäärille saattoi nauraa ihan avoimesti. Oikeasti niitä tapoja voisi vähän olla. Suojele tyttöjäsi näiltä kommenteilta.

Vierailija
26/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tytönkin pään nykyään vetää kaljuksi. Ihme sukupuolittunutta tuo sinun ajattelusi.

Vierailija
27/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Omasta tyttärestä teki perhepäivähoitaja lasun ysärin lopussa, syynä epäsiisti olemus. Tyttö ei antanut letittää hiuksia tai edes laittaa pinnejä, aina olivat takussa ja naamalla. Vielä eskarissakin söi niin, että vaatteet ja naama sotkussa ! Ulkona rönysi housunpolvet rikki ja polvet mustelmille.  Aamulla suihkunraikas ja sievä tyttö oli iltapäivällä kuin ojan pohjalta kömpinyt.

Lasu todettiin aiheettomaksi, mutta   aiheutti minulle suurta häpeää ja epäonnistumisen tunnetta äitinä.  

Vierailija
28/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vertailu ja arvostelu ei ole millään tavalla ok, mutta varo sinä sisarkateutta. Ei ole sisaresi vika, miten äitisi käyttäytyy, eikä hänen tarvitse pukea lapsiaan samalla tavalla kuin sinä omiasi. Mummot kuolevat ja kommentit loppuvat, mutta näiden serkusten välit muodostuvat vanhempien asenteiden pohjalle. Kateus on rumaa, se kertoo ennen kaikkea sinusta ja alemmuudentunnostasi. Se ei ole objektiivinen totuus. Nyt aikuisuutta kehiin!

Vierailija
29/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen kultatukkainen prinsessa, joka on tarkka hiuksistaan ja vaatteistaan. Ei suostu pitämään likaisia vaatteita hetkeäkään vaan ne pitää heti vaihtaa. Ei halua pitää hiuksia auki, koska menevät takkuun, joten letitämme ne hänen tahdostaan joka aamu. Ikää neljä vuotta.

Meillä sukulaiset kauhistelee, että minä olen opettanut lapsen tuollaiseksi eikä tyttö saa olla lapsi, kun ei rymyä likaisissa vaatteissa hiukset takussa. Toisaalta mikään ei kelpaa sukulaisille, sillä tyttö aloitti harrastamaan melko raisua poikavaltaista lajia ja nyt sukulaiset päivittelee, että miten tyllihameinen hienohelma pärjää poikien keskellä.

Vierailija
30/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö ei anna anna laittaa hiuksiaan  kiinni, mutta haluaa pitkät hiukset, hillitty sivusiili (17mm) voisi olla ratkaisu! Se pitää hiukset pois naamalta, puhtaana räästä ja ruuasta. 

Vierailija
31/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

rönttä-riina, ihan paras ilmaus :D

Vierailija
32/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi rönttäriina, koulussa luokkansa priimus ja töissäkin menestynyt nainen, vaikka meikkaustaito on olematon ja noita-akan hiuslaatu kulkee aina mukana.

Lapsen pitäisi saada aivojensa kehityksen nimissä kiipeillä, rymytä, roiskuttaa kuravettä jne. Ja älkää nyt prinsessoiden äidit tulko kertomaan, miten lapsi aloitti taitoluistelun 3-vuotiaana ja on sensaatiomaisen hyvä. On tullut nähtyä näitä pieniä kireäpipoja, jotka repivät raivarin jos kaikki ei ole pinkkiä glitteriä.

Vierailija
33/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhaan lapsen lokerikkoon kampa ja hoitosuihke, sekä vaihtovaatteet! ja julkisilla paikoilla olisi myös hyvä olla harja sekä jonkun ehdottamia puhdistusliinoja mukana. Saa vähän siistittyä "rönttäriinoja " :)

Vierailija
34/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna tyttöjen olla sellaisia kuin ovat ja sano se myös äidillesi. Mulla on prinsessa, joka on 2-vuotiaasta asti ollut sellainen hienohelma, että on suorastaan rasittavaa välillä. Vaatteista ja hiuksistaan tarkka, kiinnostunut röyhelöistä, glittereistä, meikeistä ja kynsilakoista. Naama ja kädet eivät saa sotkua jne. Nyt 4 vuotias siis. Kyllä välillä ihmettelen mistä tuo kumpuaa, koska se ei ole ainakaan äidiltä opittua. Olen itse ollut enemmän takkutukkatyttö. Olen tullut siihen tulokseen, että se on vaan lapsen oma luonne. Anna siis sun tyttöjen olla rönttäsiä, jos he siitä nauttii. Ei ole maailman vakavin asia kuitenkaan tuo.

Neljävuotiaalla kynsilakkaa ja meikkejä. Olisko äidillä vähän osuutta asiassa, eihän tuon ikäinen edes tiedä noista jos kukaan ei kerro.

Vierailija
35/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksille nyt ei voi mitään, jos eivät pysy siististi. Mutta kasvot voi pyykkiä vaikka kosteuspyyhkellä ja vaatteet vaihtaa puhtaisiin ennen kylään menoa.

Kyllä minuakin hirvittää, kun kaverin nelivuotias poika on päästä varpaisiin ruoassa yhden ruokailun jälkeen. Ei haittaa äitiä eikä poikaa, mutta minusta se on kamalan näköistä. En toki ikinä sano mitään asiasta.

Vierailija
36/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tytönkin voi nykään ajella kaljuksi. Ihme sukupuolittunutta tuo sinun ajattelusi.

Vierailija
37/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tytönkin voi nykään ajella kaljuksi. Ihme sukupuolittunutta tuo sinun ajattelusi.

Vai niin.

Vierailija
38/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarhaan lapsen lokerikkoon kampa ja hoitosuihke, sekä vaihtovaatteet! ja julkisilla paikoilla olisi myös hyvä olla harja sekä jonkun ehdottamia puhdistusliinoja mukana. Saa vähän siistittyä "rönttäriinoja " :)

Myös pojille?

Vierailija
39/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta se riepupetteris niistämään paperiin eikä vaatteisiin. Lika, kura, pöly ym ok, mut räkä on jo ihan helvetin ällöttävää!

Vierailija
40/53 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kaikki rönttäriinoja lapsena pihapiirin kaveriporukassa. Onneksi meitä ei kasvatettu niin, että tytöt eivät saa likaantua ja rymytä. Juostiin päivittäin ulkona tuntikausia ja rymyttiin menemään. Kyllä ne enemmän prinsessatyyppisetkin tytöt meidän kanssa rymysi kymmenen tikkua laudalla ja muita leikkejä. Ei pelätty hiekkaa eikä rapaa. Tosi ikävä suhtautuminen sukulaisiltasi, ap. Vertailu on törkeää ja antaa lapsille sellaiseb kuvan, että toinen on parempi ja toinen huonompi. Kyllä lapsien pitäisi antaa olla lapsia. Ulkonäköä ehtii miettimään aivan tarpeeksi myöhemminkin.