Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä hittoa, ystävän kissa tulee luokse ihan vaan silleen, että huikkaa kissan nimen :O

Vierailija
31.07.2017 |

En oo ikinä nähnyt, että kissat tottelisi yhtään mitään komentoja.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että kissat tottelevat erityisesti nimiä, joissa on s-kirjain. Varmaan sen takia tulevat helposti luokse silloinkin, kun niille sanoo kis kis. Englantia puhuvat sanovat kitty kitty, mikä ei ole mielestäni yhtä tehokasta.

Toimiiko tämä oikeasti oikeassa elämässä? Mulla on ollut kolme kissaa ja yksikään ei ole reagoinut tähän, tallilta taas löytyy neljä ja kukaan niistäkään ei välitä kissittelyistä.

Toimii, jos kissa on siihen oppinut. Ei kissat automaattisesti mitään "kis kis" tunnista sen paremmin kuin niille annettua nimeäkään, mutta ne oppivat tuntemaan kutsut jos omistaja vaikka aina kissalle ruokaa antaessaan pyytää sitä luokseen nimellä ja sanomalla "kis kis" niin kissa alkaa yhdistää sen siihen, että silloin häntä kutsutaan.

Samalla tavalla kuin kissan nimen opettaminen.

Vierailija
22/44 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tavallinen maatiainenkin oppii ihan helposti. Mistä onkaan käsitys, ettei kissa nimeään tunne tai muita poppaskonsteja.

Oppiihan se hiekkalaatikollakin käymään helposti. Opetataan raapimaan tiettyjä kohtia. Nimenomaan sitä, ettei ruokapöydällä lojuta.. No, lojuuhan ne kun silmä välttää. Monesti se ruokapöytä on hyvän tähystysikkunan edessä, että siinä kissat viihtyvät tunteja. Joten tein niille ikkunalaudat, että pääosin pysyvät niillä. Mutta ihmisen ollessa keittiössä eivät ole niilläkään, vaan lähtevät opetusti pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme kissaa. Yksi tuli kutsuttaessa, toinen osasi noutaa ja avata oven, nykyinen ei osaa mitään muuta kuin hiirestää.

Vierailija
24/44 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa tulee luokse kutsuttaessa, antaa tassua ja noutaa palloa. Ne on fiksuja eläimiä joita voi kouluttaa. Ne vaan tottelee jos siltä tuntuu ja ei tottele jos ei huvita. Mun kissa on muutenkin yks perskärpänen, että tottelee hyvin.

Vierailija
25/44 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pohjattoman massun omaava kissani syöksyi salamana paikalle kuultuaan säilyketölkin ääntä, rapinaa tai sitä ääntä kun muroja laitetaan kulhoon. Ihan mikä tahansa ääni niin se yhdisti sen AINA ruokaan :')

Oikeasti se ei ollut ikinä nälässä, kunhan vain halusi syödä koko ajan.

Vierailija
26/44 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissamme oli samanlainen, reagoi aina nimeensä, antoi tassua ja osasi istua sekä käydä makuulle, oppii nämä tosi nopeasti. Lisäksi oli hirmuisen "puhelias" muttei äänekäs (paitsi silloin kun ilmotti että oli käynyt kakalla), mm. vastasi aina kun sille puhuttiin, sellaisella erikoisella purina -äänellä, silloin tällöin reagoi pelkkään katseseenkin tällä "no mitä" -äännähdyksellä. Katsoi silmiin (tai ainakin siltä näytti) kun sille puhui, kaikenkaikkiaan sai aina välillä epäilemään että ymmärsi olennaisesti enemmän kun luulisi :-). 

Vierailija
27/44 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että kissat tottelevat erityisesti nimiä, joissa on s-kirjain. Varmaan sen takia tulevat helposti luokse silloinkin, kun niille sanoo kis kis. Englantia puhuvat sanovat kitty kitty, mikä ei ole mielestäni yhtä tehokasta.

Toimiiko tämä oikeasti oikeassa elämässä? Mulla on ollut kolme kissaa ja yksikään ei ole reagoinut tähän, tallilta taas löytyy neljä ja kukaan niistäkään ei välitä kissittelyistä.

Kyllä omille kissoilleni toimii. Tosin yleensä säksätän niille kuin orava. Tai siis naksutan kieltä siten kuin hevosille tehdään kun ne halutaan liikkeelle, mutta yhtäjaksoisesti. Se toimii vielä paremmin. :-D

Huh, kokeilin tätä omalle kissalle ja nyt se istuu kaula pitkänä ja silmät lautasen kokoisena keskellä olohuoneen lattiaa ja tuijottaa minua kuin hullua.

Se luulee että olet muuttunut jättiläisoravaksi :o

Vierailija
28/44 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen kissat tietää nimensä (ja myös toistensa nimet, joten joskus seuraavat niitäkin, kun haluavat tietää, mitä sille toiselle on asiaa :D), ymmärtävät kiskityksen, "nyt lähtee":llä valpastuvat lelua heitellessä, "Psssshh!!" lopettavat pahuuden teon ja/tai menevät pois/kauemmas ja tunnistavat ruokakutsun, joka on lyhyt toistuva kiskitysmelodia.

Täällä Ranskassa kissoja kutsutaan pusuäänellä (jota itse tekisin ehkä korkeintaan oravalle tai söpölle vauvalle), eivät korvaansa lotkauta kiskitykselle. Mulla kesti jonkun aikaa oppia tekemään pusuääni tarpeeksi helposti, että sitä pystyy toistaa ja tehdä tarpeeksi kovaa.

Mun ja poikaystävän kissa on kaksikielinen, ymmärtää sekä kaikki mun suomalaiset äänet (paitsi "nyt lähtee" en oo käyttänyt, sanon vain nimen dramaattisesti) ja myös ranskalaisen pusuäänen.

Vierailija
29/44 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eiks toi oo normaalia :D meikäläisen kissa (bengalin ja maatiaiskissan sekotus eli ei mikään rotukissa ilmeisesti) tulee luokse ku sanoo sen nimen ja en mä sitä ole opettanut (asun omassa kodissa kissani kanssa ja kukaan muu ei siellä asu)

Vierailija
30/44 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtu mulla hieno juttu autocorrectin kanssa "meidän perheen kissa" köörh "minun kissa" :]

Vierailija
31/44 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee luokse jos sanoo nimen. miksei tulisi?

Vierailija
32/44 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kissa tuli aina kun huusi sen nimeä, vaikka toiselta puoltlta taloa. Samoin jos sanoi tule sille niin tuli luokse.Totta kai ne oppii sanoja.

Vierailija
33/44 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa youtubesta Billispeaks kanavaa niin näette esimerkin kuinka paljon kissa voi ymmärtää puhetta ja kommunikoida takaisin painettavien nappuloiden, eleiden ja naukaisujen avulla.

Vierailija
34/44 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehee, mun kissa on samanlainen.. Ojennan sille kädet niin tulee juosten syliin. Odottaa ovella kun tuun töistä ja kurisee.<3

Luin että odottaa ovella ja kuristaa.

Kuriseeko kissan maha nälästä?

Vierailija
35/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain todellinen kissaihminen tietää mitä tarkoittaa kissan kurina. Kissa kurnuttaa kun on onnellinen. Kur kur.<3

Vierailija
36/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erikoista tuossa on? Kyllä minunkin kissat ymmärtää hyvin puhetta ja tulevat paikalle kutsuttaessa.

Vierailija
37/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksin viikottain uusia lempinimiä mun kissoille, ja ne oppii jokaisen :D Ruualle on pitänyt myös keksiä kiertoilmauksia, ettei ala naukuminen, mutta kissat oppivat nekin! Ihmiset ei ymmärrä kissojen kieltä, mutta kissat ymmärtää meitä. Onkohan ne oikeasti meitä fiksumpia ;)

Vierailija
38/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissat tulee viheltämällä.

Vierailija
39/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ragdoll-rotuinen kissa, joka tulee luokse, kun kutsuu nimellä. Räsyistä kyllä sanotaan, että ovat vähän koiramaisia kissoja.

Vierailija
40/44 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa tulee luokse kutsuttaessa ja myös lähtee pois kun sanon sille "heippa!". Välillä me jutellaan kissaa, mut itse en kyllä tiedä mistä asiasta. Joskus se ei viitsi vastailla mun kyssäreihin. Kädellä taputtamalla saan sen myös hyppäämään mihin haluan. Ja satavarma että jos katsoo ikkunasta ulos niin se tulee viereen katsomaan myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi