Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Usan varapresidentti menee Viroon ja lupailee torjuntaohjuksia liittolaisensa suojaksi. Meille saadaan venäläiset "onnittelukäynnille" heiluttelemaan ydinasesalkkuaan.

Vierailija
31.07.2017 |

Kannatti tosiaan jättäytyä Naton ulkopuolelle. Erottaisiinko hei vielä oikein EU:stakin varmuuden vuoksi hyvässä YYA-hengessä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä Venäjäkään ei aloita ydinsotaa Baltian tai Suomen takia. Putin tietää täsmälleen sen olevan sellainen kynnys, että kun se kerran ylitetään, voittajia ei enää ole. Vastaisku on varma.

Ydinaseet ovat poliittinen ase, suurvaltojen kikkelinmittailua. Sodassa niitä ei käytetä.

Ei käytetä, kunnes käytetään ja sinä ja me kaikki kuolemme. Mutta nuku sinä lammas rauhassa vaan, kuvittele että niitä ei ole.

Ja mikä on sinun suunnitelma? Panikoida joka päivä mahdollisella ydiniskun uhalla.

Kuule minä en panikoi edes ydiniskun tullessa, mulla on tän maailmankaikkeuden kanssa tilit selvät. Teidän uneksijoiden sen sijaan kannattais pikkuhiljaa avata silmänne.

Tietenkin ummistan silmäni suurmaiden johtajien pippelin mittaukset ei minua kiinnosta. Elämääni tuskin vaikuttaa ydinase isku Aasiassa/USAssa. Suomessa tottakai vaikutaa, mutta miten minä voin ennaltaehkäistä sitä. Voitko antaa konkreettisen esimerkin siitä mitä minun mielestäsi kannattaa tehdä?

Ihan ekana lakata olemasta tuollainen hallintoalamainen ja lammas.

Vierailija
42/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjä ei käytä ydinaseita samasta syystä kuin Neuvostoliittokaan ei niitä käyttänyt. USA:n vastaiskun jälkeen ei olisi enää veli venäläistä. USA on se maa, joka voisi halutessaan pistää kaiken paskaksi ja nauraa päälle, mutta onneksi eivät ole niin tehneet.

Ja vitut. Kiina voisi vain kävellä euroopan yli ja tappa kaikki. Ilman yhtään asetta.

Yhdysvallat voisi tehdä saman ja tappaa päälle vielä kiinalaisetkin. Se on maailman mahtavin sotilasvaltio ja ollut sitä viimeiset sata vuotta, halusitpa tai et.

Ei voi ilman yhtään asetta. USAlaisia on 300milj. Kiinalaisia MILJARDI siihen Intia mukaan toinen MILJARDI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tuhoaa itse itsensä.

Vierailija
44/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä Venäjäkään ei aloita ydinsotaa Baltian tai Suomen takia. Putin tietää täsmälleen sen olevan sellainen kynnys, että kun se kerran ylitetään, voittajia ei enää ole. Vastaisku on varma.

Ydinaseet ovat poliittinen ase, suurvaltojen kikkelinmittailua. Sodassa niitä ei käytetä.

Ei käytetä, kunnes käytetään ja sinä ja me kaikki kuolemme. Mutta nuku sinä lammas rauhassa vaan, kuvittele että niitä ei ole.

Ja mikä on sinun suunnitelma? Panikoida joka päivä mahdollisella ydiniskun uhalla.

Kuule minä en panikoi edes ydiniskun tullessa, mulla on tän maailmankaikkeuden kanssa tilit selvät. Teidän uneksijoiden sen sijaan kannattais pikkuhiljaa avata silmänne.

Tietenkin ummistan silmäni suurmaiden johtajien pippelin mittaukset ei minua kiinnosta. Elämääni tuskin vaikuttaa ydinase isku Aasiassa/USAssa. Suomessa tottakai vaikutaa, mutta miten minä voin ennaltaehkäistä sitä. Voitko antaa konkreettisen esimerkin siitä mitä minun mielestäsi kannattaa tehdä?

Ihan ekana lakata olemasta tuollainen hallintoalamainen ja lammas.

Sinulla ei taida olla aavistustakaan mistä puhut. Oletko pelkkä provooja vai onko sinulla jotain konkreettisia ohjeita? Antaa tulla?

Vierailija
45/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjä ei käytä ydinaseita samasta syystä kuin Neuvostoliittokaan ei niitä käyttänyt. USA:n vastaiskun jälkeen ei olisi enää veli venäläistä. USA on se maa, joka voisi halutessaan pistää kaiken paskaksi ja nauraa päälle, mutta onneksi eivät ole niin tehneet.

Ja vitut. Kiina voisi vain kävellä euroopan yli ja tappa kaikki. Ilman yhtään asetta.

Yhdysvallat voisi tehdä saman ja tappaa päälle vielä kiinalaisetkin. Se on maailman mahtavin sotilasvaltio ja ollut sitä viimeiset sata vuotta, halusitpa tai et.

Ei voi ilman yhtään asetta. USAlaisia on 300milj. Kiinalaisia MILJARDI siihen Intia mukaan toinen MILJARDI.

Kuinkas ajattelit hoitaa sen logistiikan, jolla kaksi miljardia kiinalaista ja intialaista toimitetaan Amerikan mantereelle?

Voi olla että ihan kaikkia ei kiinnosta edes lähteä matkaan.

Vierailija
46/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Pohjois-Korea on varmasti tosi kova ydinasevaltio. Ei mahda jenkki mitään. Luoja teitä urpoja.

No sitähän Venäjä, Kiina, Japani ja yhdysvallat ovat pelänneet. He ovat valmistaneet ydinaseen. Lue uutisia

Ja Kim voi olla niin kouho, että jos ei kantti kestä käyttää sitä itse, hän voi myydä sen jollekin Isisin tapaiselle tuomiopäivän kultille, joka ei muuta halua kuin nähdä kun maailma palaa.

Ja tämän vuoksi yhdysvallat ja Venäjä saisi olla paremmissa väleissä. Trump voi vielä tarvita Venäjän ja Kiinan apua. Nyt on tyhmää uhota.

Vierailija
47/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Pohjois-Korea on varmasti tosi kova ydinasevaltio. Ei mahda jenkki mitään. Luoja teitä urpoja.

No sitähän Venäjä, Kiina, Japani ja yhdysvallat ovat pelänneet. He ovat valmistaneet ydinaseen. Lue uutisia

Ja Kim voi olla niin kouho, että jos ei kantti kestä käyttää sitä itse, hän voi myydä sen jollekin Isisin tapaiselle tuomiopäivän kultille, joka ei muuta halua kuin nähdä kun maailma palaa.

Ja tämän vuoksi yhdysvallat ja Venäjä saisi olla paremmissa väleissä. Trump voi vielä tarvita Venäjän ja Kiinan apua. Nyt on tyhmää uhota.

Venäjä syrjäyttää itse itsensä mahtimaiden joukosta tyhmällä uhollaan, varsinkin kun sillä ei ole juuri mitään muuta annettavaa. Kiina ja USA tulevat kyllä keskenään toimeen.

Vierailija
48/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjä syrjäyttää itse itsensä mahtimaiden joukosta tyhmällä uhollaan, varsinkin kun sillä ei ole juuri mitään muuta annettavaa. Kiina ja USA tulevat kyllä keskenään toimeen.

Kiina on ilmoittanut olevansa Venäjän puolella. Kiinan ja Yhdysvaltain välit eivät ole hyvät. Trump huonontaa välejään muihinkin maihin. Ukrainan tilanne johtuu siitä, että Ukraina ilmoitti halukkuutensa natoon. Nato haluaa sotaa Venäjän kanssa, joten Ukrainasta tuli Venäjän vihollinen.

Vierailija
49/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama paljon heitä on jos heillä ei ole mahdollisuutta aseistaa sotilaitaan. Se on turha lähteä sotimaan pelkkä harjanvarsi aseena kun toisella puolella on teknologisesti ylivoimanen sotilas joka tappaa sinut jo ennenkuin näet hänet.

Vierailija
50/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti tosiaan jättäytyä Naton ulkopuolelle. Erottaisiinko hei vielä oikein EU:stakin varmuuden vuoksi hyvässä YYA-hengessä.

Niinpä. Sitä saa mitä tilaa.

Ruotsikin, vaikka ei Natossa olekaan, on hankkinut turvatakuut suurille kaupungeille Yhdysvalloilta (vastineena Nato muistaakseni saa käyttää näiden kaupunkien lentokenttiä mahdollisessa kriisitilanteessa). Suomi jättäytyi tästäkin ulkopuolelle, kun ei jahkailultaan saa sitäkään päätöstä tehdyksi.

Vierailija
51/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi myös liittyy Natoon täysjäseneksi vuotena minä hyvänsä.

Vierailija
52/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen yli ei saa kummastakaan suunnasta lentää sodan tullessa.

Eli Suomi on puolueeton. Ruotsi näköjään ei ole jos on tuollaisen sopimuksen tehnyt.

Vierailija
53/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi myös liittyy Natoon täysjäseneksi vuotena minä hyvänsä.

Ja tekee sen salaa Suomelta. Ruotsille ei kelvannut yhteistyö Suomen kanssa eli yhteinen puolustussopimus. Sitten kyseli, että Suomi puolustaisi Ruotsia. Suomi ei suostunut siihen, kun eihän Suomi pysty itseäkään kunnolla puolustamaan. Saatikka kahta maata. Ruotsi odottaa manulta illallista ja liittyy natoon, luottaen siihen, että nato puolustaa avutonta Ruotsia.

Vierailija
54/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Suomi on puolueeton. Ruotsi näköjään ei ole jos on tuollaisen sopimuksen tehnyt.

Tuomioja sanoi muistaakseni näin.

Vierailija
55/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei todellakaan ole puolueeton. Olemme Lissabonin sopimuksessa ja Naton kanssa erittäin pitkälle integroitunut kumppanimaa.

Lentokenttien käyttämistäkään ei ole kielletty, vaan Ruotsista poiketen ei olla etukäteen sovittu niiden käytöstä, vaan käsitellään tapauskohtaisesti. Sen huono puoli on hitaus ja ettei saatu turvatakuita.

Vierailija
56/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on tavan kansallakin tiedossa Ruotsin nato aikeet. Porvaripuolueet kannattavat liittymistä, ja sen tekevät hallitukseen päästessään. Demaritkin syventävät yhteistyötä Naton ja USA:n kanssa.

Kärkipoliitikot tietävät varmasti vielä tarkemmin missä mennään. Kinberg-Batra mm. on kokoustanut näistä Saulin kanssa. Ei tule yllätystä.

Vierailija
57/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei todellakaan ole puolueeton. Olemme Lissabonin sopimuksessa ja Naton kanssa erittäin pitkälle integroitunut kumppanimaa.

Lentokenttien käyttämistäkään ei ole kielletty, vaan Ruotsista poiketen ei olla etukäteen sovittu niiden käytöstä, vaan käsitellään tapauskohtaisesti. Sen huono puoli on hitaus ja ettei

No tilanne on tämä kuollaan kaikki. Ruotsi sotii naton kanssa. Vai heitäkö pitää vain puolustaa.

Vierailija
58/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä alkaa uhoaminen Venäjää vastaan, kun Venäjä ilmoitti huonoksi asiaksi huonot välit Yhdysvaltojen ja Venäjän kesken. Putin toivoi niiden parantuvan.

Vierailija
59/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä alkaa uhoaminen Venäjää vastaan, kun Venäjä ilmoitti huonoksi asiaksi huonot välit Yhdysvaltojen ja Venäjän kesken. Putin toivoi niiden parantuvan.

Venäjän kannattaisi ensin keskittyä todella huonoihin väleihin Ukrainan kanssa ja sitten vasta miettiä muita ongelmia.

Vierailija
60/80 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää pientä Viroa. He luottavat sokeasti natoon ja kaukana olevaan yhdysvaltoihin. Heidän kanssa haluaa säilyttää välit. Miten naapurimaat? Suomea on kritisoitu, kun ottivat Putinin hyvin vastaan, Venäjään ei luoteta yhtään. Heidän ystävänsä ovat kaukana.