Nainen söi pelkällä haarukalla ravintolassa treffeillä ja lisäksi hänen kynsilakka oli lohkeillut. Tuli niin turn off olo.
Että sellaista. Muutoin ihan kiltti ja mukava, mutta jotenkin tuli sellainen olo, että ei ihan perus käytöstavat kohdanneet kanssani. Mielestäni ei ollut myöskään kauhean fiksua pitää sellaisissa lyhyissä kynsissä lohjennutta vanhaa lakkaa, kun kynnet olivat purtu muutoinkin rumaksi.
Näin miehenä ajattelen asian niin, että ei ollut kovin panostanut itseänsä iltaa varten. Itse kuitenkin olin huolitellut ulkonäköni niin hyvin kuin pystyn, joten jäi harmittamaan . Eikös sekin kerro asioiden arvostuksesta, että millaisen ensivaikutelman haluaa toiselle antaa ja millainen halu siihen on.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
No eipä osaa kovin monia käytöstapoja tällä palstalla, jos ravintolassa tapoihin kuuluu syödä ilman veitseä.
Meidän 5v poikakin syö kotona aina molemmilla ruokailuvälineillä , jos kyseessä ei ole keitto. Ja ihan hoitopaikassa on opetettu.
Veitsi taipuu "veistä", ja pilkun jälkeen ei tule välilyöntiä. Ja ihan koulussa on opetettu.
Itse asiaan: En osaa syödä haarukalla ja veitsellä, koska en vain ikinä oppinut, vaikka kuinka on opetettu, sillä minulla on häiriöitä asioiden hahmottamisessa. Onneksi mieheni ei ole ikinä ollut erityisen kiinnostunut siitä, miten kukin syö. Tuohon kynsilakka-asiaan kyllä täytyy sanoa, että kuulostaa kamalalta!
Lohkeillut kynsilakka on huolimattoman näköistä. Se voi jopa olla turn off. Sen sijaan riippuu siitä, mitä tuo treffikumppani söi pelkällä haarukalla, onko kyseessä turn off vai ei. Monet suomalaiset eivät esim. tiedä, että alkusalaatti syödään todellakin pelkällä haarukalla. Onko asia tuttu ap:lle? Monet kuvittelevat olevansa hienompia, kun leikkaavat veitsellä salaatinlehden kappaleita. Spagetti taas syödään haarukalla ja lusikalla. Mitä te söitte siellä ravintelissa?
Vierailija kirjoitti:
No eipä osaa kovin monia käytöstapoja tällä palstalla, jos ravintolassa tapoihin kuuluu syödä ilman veitseä.
Meidän 5v poikakin syö kotona aina molemmilla ruokailuvälineillä , jos kyseessä ei ole keitto. Ja ihan hoitopaikassa on opetettu.
Seuralaiseni söi kerran risottoa haarukalla ja veitsellä. Näki siitä kyllä muutenkin, ettei varsinaisesti ollut kulttuurikodin kasvatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä haarukalla syödään, kun ei tarvitse leikata. Ihan etiketin mukaan.
Kotona ehkä joo, mutta muualla veitsen käyttö kuuluu tapoihin. Olin juuri häissä ja kaikki söivät molemmilla ruokailuvälineillä , vaikka kyseessä ei ollut Pihvi ym.
Päiväkodissakin opetetaan veitsen käyttöä, jos ei ole keitto kyseessä . Näin meidän lapsille on ainakin tehty.
Ei kuulu. Saa käyttää veistä, mutta sitä ei kuulu käyttää.
Olisi kiva tietää, mitä nainen söi. Itse dumppaisin miehen, joka söisi spagettia veitsellä ja haarukalla. Suomessa tosin yleensä spagetin syömisessä käytetään haarukan lisäksi lusikkaa.
Mutta kaiken kaikkiaan ap:llä on tottakai lupa kiinnittää huomionsa tuollaisiin asioihin ja jos ne ovat hänelle turnoff niin ei tietenkään kannata tavata uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Lohkeillut kynsilakka on huolimattoman näköistä. Se voi jopa olla turn off. Sen sijaan riippuu siitä, mitä tuo treffikumppani söi pelkällä haarukalla, onko kyseessä turn off vai ei. Monet suomalaiset eivät esim. tiedä, että alkusalaatti syödään todellakin pelkällä haarukalla. Onko asia tuttu ap:lle? Monet kuvittelevat olevansa hienompia, kun leikkaavat veitsellä salaatinlehden kappaleita. Spagetti taas syödään haarukalla ja lusikalla. Mitä te söitte siellä ravintelissa?
Muuten oikein, mutta oikeaoppisesti spagetti pitäisi syödä vain haarukalla. Eli pyöritellä se lautasta vasten. Lusikka on junteille ja lapsille. :)
Vierailija kirjoitti:
Heh, kuinka alkeellista!
Joku amiksen käynyt lastenhoitaja on auktoriteettisi tässä asiassa. Etiketti perustuu myös paljolti käytännöllisyyteen.
Jos hoitopaikassa on painostettu syömään jokin lihaperunasoselaatikko haarukalla ja veitsellä, niin pieleen on mennyt.
Ravintola ei tee mitään poikkeusta. Jos lautasella on paloiteltavaa, niin veitsi ja haarukka, jos ei ole, niin pelkkä haarukka käy hyvin.
Idioottimaisinta on nähdä näitä veitsellä haarukalle jotain sosetta lappaajia. Kun haarukkaa käytetään veitsen kanssa, on se aina piikit alaspäin. Sille ei kahmita ja lapioida ruokaa.
Mulle toi pelkällä haarukalla syöminen olis turnoff. Tykkään käydä ulkona syömässä ja olisi kiusallisen noloa jos puoliso vetelisi haarukalla safkat napaan.
Meillä syövät kotona lapsetkin ruuan haarukalla ja veitsellä, perusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
No jos tuo kynsilakka ja veitsen heiluttelu ovat sinulle tärkeitä asioita, niin eikun homma poikki ja uusi etsintään. Ei ongelmia!
Tämä! Oon itse kanssa vähän tuollainen huoleton nainen, jolta hyvin voisi jäädä kynsilakkajäämiä (jos käyttäisin) ja syön ja pukeudunkin joskus vähän miten sattuun. Kyllä mekin suositaan itsemme tyylisiä miehiä, "farkut ja t-paita" -look sekä sekaiset hiukset ihan ok. Ette oo varmasti hyvä match, jos toinen on tarkka käyttäytymis- ja ulkonäköasioista ja toista ei niin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä haarukalla syödään, kun ei tarvitse leikata. Ihan etiketin mukaan.
Kotona ehkä joo, mutta muualla veitsen käyttö kuuluu tapoihin. Olin juuri häissä ja kaikki söivät molemmilla ruokailuvälineillä , vaikka kyseessä ei ollut Pihvi ym.
Päiväkodissakin opetetaan veitsen käyttöä, jos ei ole keitto kyseessä . Näin meidän lapsille on ainakin tehty.
Hyviin tapoihin kuuluu syödä ruoka oikeilla välineillä. Aina niihin välineisiin ei kuulu veitsi.
Jos nainen olisi muuten säväyttänyt, niin tuskin olisit edes huomannut pelkällä haarukalla syöntiä tai lohjenneita kynsilakkoja.
Eli jos heti tökkii, niin unohda bööna.
Vierailija kirjoitti:
Mulle toi pelkällä haarukalla syöminen olis turnoff. Tykkään käydä ulkona syömässä ja olisi kiusallisen noloa jos puoliso vetelisi haarukalla safkat napaan.
Meillä syövät kotona lapsetkin ruuan haarukalla ja veitsellä, perusjuttuja.
Perusjuttuihin kuuluu osata valita välineet ruuan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 5v poikakin syö kotona aina molemmilla ruokailuvälineillä , jos kyseessä ei ole keitto. Ja ihan hoitopaikassa on opetettu.Veitsi taipuu "veistä", ja pilkun jälkeen ei tule välilyöntiä. Ja ihan koulussa on opetettu.
Itse asiaan: En osaa syödä haarukalla ja veitsellä, koska en vain ikinä oppinut, vaikka kuinka on opetettu, sillä minulla on häiriöitä asioiden hahmottamisessa. Onneksi mieheni ei ole ikinä ollut erityisen kiinnostunut siitä, miten kukin syö. Tuohon kynsilakka-asiaan kyllä täytyy sanoa, että kuulostaa kamalalta!
Tein sen tahallani ja tulen tekemään jatkosaaaakiiiiin,,,, hahmotushäiriö onkin toiiionen juttuh, oikein teidän mammojen vuoksi teen niin, koska tiedän, että kirjoituksesta tulee huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten sydä vaan pelkällä haarukalla. Näin ainakin Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syövät kotona lapsetkin ruuan haarukalla ja veitsellä, perusjuttuja.Perusjuttuihin kuuluu osata valita välineet ruuan mukaan.
Niinpä. Sinä et sitä osaa. Haarukka ja veitsi kuuluu ruokailuun, jos ei ole keittoa. Sitä opetetaan vielä ravintola-alallakin . Sori vain, olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten sydä vaan pelkällä haarukalla. Näin ainakin Italiassa.
Juotko Suomessa kahvinkin aamun jälkeen mustana "koska italialaiset".
Sama kai se on mitä astaloa käyttää - pääasia, että murkina päätyy suuhun eikä rinnuksille.😋🥄🍴🔧
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 5v poikakin syö kotona aina molemmilla ruokailuvälineillä , jos kyseessä ei ole keitto. Ja ihan hoitopaikassa on opetettu.Veitsi taipuu "veistä", ja pilkun jälkeen ei tule välilyöntiä. Ja ihan koulussa on opetettu.
Tein sen tahallani ja tulen tekemään jatkosaaaakiiiiin,,,, hahmotushäiriö onkin toiiionen juttuh, oikein teidän mammojen vuoksi teen niin, koska tiedän, että kirjoituksesta tulee huutoa.
Eli tämän naisen pitäisi hyväksyä paha luonnehäiriösi ja neurologiset vammasi?
Mutta sinä vaadit perfecto-kynsiä.
No... uusia tuulia päin. Vähän vaikuttaa, että tällä naisella on paremmat mahdollisuudet vielä toimivaan ihmissuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syövät kotona lapsetkin ruuan haarukalla ja veitsellä, perusjuttuja.Perusjuttuihin kuuluu osata valita välineet ruuan mukaan.
Niinpä. Sinä et sitä osaa. Haarukka ja veitsi kuuluu ruokailuun, jos ei ole keittoa. Sitä opetetaan vielä ravintola-alallakin . Sori vain, olet väärässä.
Näin opetetaan vain Suomessa. Muualla välineet valitaan ruuan mukaan.
Jos deittailisin, niin saattaisin syödä ainakin haarukka oikeassa kädessä (veitsi vasemmassa). Lievä kahvikuppineuroosi.
Kynsilakkaa en käytä, koska se rispaantuu jo vuorokaudessa vaikka olisi miten hieno manikyyri, ja ilman tuhtia aluslakkaa puolestaan kellastuttaa kynnet.