Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi gynekologilla pitää käydä?

Vierailija
31.07.2017 |

Kertokaa

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää käydä hamppilääkärillä? ei pidäkään joten henkeni haisee kariekselle!

Vierailija
22/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja miehet jotka on gynekologeina niin heillä ihan oikeasti täytyy viirata päässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käynyt, koska lopetin seksin harrastamisen ensimmäisen huonon parisuhteeni jälkeen. Kävin gynellä vain kerran saadakseni e-pillerit ennen seksin aloittamista.

Noin viisitoista vuotta myöhemmin ristiselkäni kipeytyi pahasti ja tuska oli hirvittävä. Sain työterveyslääkäriltä kipulääkkeitä ja relaksantteja.

Tutkin nettiä ja menin gynelle. Käynti tuntui teurastukselta, koska minulla oli endometrioosi aiheuttanut vaikeita kipuja. Minut ultrattiin seuraavaksi sairaalassa ja selvisi, että minulla oli vaikea endometrioosi.

Tähystysleikkauksessa poistettiin virtsarakkoa ja suolistoa ympäröivää endometrioosia ja toinen munasarja. Kohtu jouduttiin poistamaan myoomien vuoksi.

Kivuttomat kuukautiset. Ainoana oireena tuskallinen ristiselkäkipu.

Suosittelen, että käytte tarkastuksissa säännöllisin välein. 

Miksi pelkästään toosaa pitää käydä tarkastuttamassa säännöllisin välein? Miksei muitakin kehon osia? Sairaus voi iskeä mihin tahansa, esim. enollani löydettiin syöpä vasta siinä vaiheessa kun mitään ei ollut enää tehtävissä, miksei siis tutkita kaikkia mahdollisia syöpäpaikkoja säännöllisesti?

Vierailija
24/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.turku.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveyspalvelut/tervey…

Turussa alkaa 30-vuotiaille ja siitä eteepäin 5 v välein.

Vierailija
25/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitää käydä hamppilääkärillä? ei pidäkään joten henkeni haisee kariekselle!

Se haju johtuu aivan siitä, mitä suuhusi laitat, ei hammaslääkärillä ole siinä mitään tekemistä.

Vierailija
26/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on jos itse maksaa? Itse käyn gynellä, hammaslääkärissä ja terveystarkastuksessa säännöllisesti, koska haluan, että vaivat huomataan hyvissä ajoin. Maksan homman itse, joten en ymmärrä miksi ketään kiinnostaisi miten usein siellä käyn.

Parempi mielestäni tämä on kuin joidenkin tapa välttää lääkäriä viimeiseen asti.

Vierailija
27/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako se papa osviittaa mahdollisista sp-taudeistakin, eikä vain syövästä?

Vierailija
28/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käynyt, koska lopetin seksin harrastamisen ensimmäisen huonon parisuhteeni jälkeen. Kävin gynellä vain kerran saadakseni e-pillerit ennen seksin aloittamista.

Noin viisitoista vuotta myöhemmin ristiselkäni kipeytyi pahasti ja tuska oli hirvittävä. Sain työterveyslääkäriltä kipulääkkeitä ja relaksantteja.

Tutkin nettiä ja menin gynelle. Käynti tuntui teurastukselta, koska minulla oli endometrioosi aiheuttanut vaikeita kipuja. Minut ultrattiin seuraavaksi sairaalassa ja selvisi, että minulla oli vaikea endometrioosi.

Tähystysleikkauksessa poistettiin virtsarakkoa ja suolistoa ympäröivää endometrioosia ja toinen munasarja. Kohtu jouduttiin poistamaan myoomien vuoksi.

Suosittelen, että käytte tarkastuksissa säännöllisin välein. 

Miksi pelkästään toosaa pitää käydä tarkastuttamassa säännöllisin välein? Miksei muitakin kehon osia? Sairaus voi iskeä mihin tahansa, esim. enollani löydettiin syöpä vasta siinä vaiheessa kun mitään ei ollut enää tehtävissä, miksei siis tutkita kaikkia mahdollisia syöpäpaikkoja säännöllisesti?

Tietenkin lääkärillä pitää käydä säännöllisesti, mutta kaikkia kohtia ei välttämättä pystytä tutkimaan.

t. Endometrioosileikkauksessa ollut

Vierailija
29/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itse olen alapäähän liittyvissä asioissa käynyt lääkärissä kerran ja sekin siksi, että käytiin molemmat sukupuolitautitesteissä terveyskeskuksessa suhteen alussa ennen seksin aloittamista. Hieman vanhempana kai pitää käydä muutaman vuoden välein papakokeessa, mutta sekin ilmeisesti tulee eteen vasta kolmenkympin tienoilla, eli on vielä muutama vuosi aikaa.

Vasta 50v+ kutsutaan papaan, ei todellakaan 30v

Sinulla on mennyt papa- ja mammografia sekaisin iän suhteen

Papa:

Yleensä ensimmäinen kutsu tulee 30-vuotiaana, viimeinen 60-vuotiaana

lähde: http://www.papa.fi/Papa-seulonta.fi.html

Mammografia:

Suomalaiset 50-69-vuotiaat naiset saavat joka toinen vuosi kutsun mammografiaseulontaan

lähde: https://www.terveystalo.com/fi/Palvelut/Kuvantamistutkimukset/Rintojen-…

Vierailija
30/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että käytte tarkastuksissa säännöllisin välein

Oletan, että käyt tarkastamassa jokaisen muunkin sisäelimen säännöllisesti, ihan vaan että löytyy  sairaudet ajoissa. Paljon tämä maksaa? Ja missä käyt tarkastuksessa?

Vierailija
31/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei rintoja, keuhkoja, imusolmukkeita, haimaa, vatsaa jne tutkita säännöllisesti? Sieltä löytäisi säännöllisillä tutkimuksilla varmasti muitakin juttuja kuin sen mahdollisen syövän! Monet kärsii keliakiastakin tietämättään.

Lisäksi leukemiaa esiintyy myös nuorilla sekä tietyntyyppistä lymfoomaa. Eli veriarvot ja imusolmykkeet tulisi tutkia nuorillakin säännöllisesti.

Vierailija
32/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai miehetkin saa kutsun eturauhasen tutkimuksiin??

Vierailija
33/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn tarkistuttamassa pakoputkeni vuosittain, ihan vaan ettei peräsuolen syöpä pääse yllättämään.

Vierailija
34/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei rintoja, keuhkoja, imusolmukkeita, haimaa, vatsaa jne tutkita säännöllisesti? Sieltä löytäisi säännöllisillä tutkimuksilla varmasti muitakin juttuja kuin sen mahdollisen syövän! Monet kärsii keliakiastakin tietämättään.

Lisäksi leukemiaa esiintyy myös nuorilla sekä tietyntyyppistä lymfoomaa. Eli veriarvot ja imusolmykkeet tulisi tutkia nuorillakin säännöllisesti.

Kenen kustannuksella?

Vierailija
35/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kustannuksella?

No millä perusteella juuri se toosa on ainoa joka tutkitaan????

Vierailija
36/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koitin julkisella päästä vatsan tähystykseen suurien vatsaongelmien vuoksi, no en päässyt. Jos olisin pyytänyt toosatutkimuksia olisi lekuri varmaan iloisesti tehnyt saman tien.

Vierailija
37/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin lääkärit olivat pelkästään miehiä, kai ne sitten keksivät tavan päästä räpläämään naisia aivopesemällä heidän uskomaan, että alapäätä pitää käydä terveyssyistä levittämässä säännöllisesti. Selittäisi ehkä osaltaan sen miksei muita ruumiinosia kiinnosta tutkia, vaikka niistä löytyisi todennäköisesti paljon enemmän vikoja.

Aikanaanhan mieslääkärit jopa masturboivat naisia vastaanotolla ihan vaan terveyssyistä...

Vierailija
38/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kustannuksella?

Et sitten kuitenkaan osannut kertoa, kenen kustannuksella.

Vierailija
39/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin endometrioosistani siksi, ettei sairaus aiheuttanut kuukautiskipuja. Gynellä en käynyt, koska lopetin seksin harrastamisen eikä minulla ollut sukupuolitautiriskiä, kipuja tms.

Jokainen päättää tietenkin itse, mitä tutkituttaa.

Olisin halunnut lapsia, joten suosittelen, että käytte säännöllisesti gynekologilla. Minä jäin lapsettomaksi.

Vierailija
40/47 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kustannuksella?

Et sitten kuitenkaan osannut kertoa, kenen kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi