Jos menen pyytämään lääkäriltä opamoxreseptiä, pitääkö se mua narkkarina?
Tai onko jotain vielä parempaa satunnaisesti otettavaa unilääkettä.
Mulla on krooninen uniongelma, joka on suurimman osan mulla hanskassa. Pidän sen hanskassa elämällä hyvin säännöllistä elämää, nukkumaan iltakymmeneltä, ei kahvia, ei alkoa, ei liikaa ruokaa illalla, makkari viileänä jne. Silti joskus valvon monta yötä peräkkäin ja mulla on lisäksi työ, jossa noin kerran kuussa pitää edustaa ja illallistaa kymmenen jälkeen. Taustalla on varmaan joku ahdistus, koska kun valvon, joukko erittäin epämiellyttäviä ajatuksia iskee kimppuun. Yksi asia, joka mua auttaa, on tieto siitä, että vessassa on pilleri, jonka puolikkaalla nukun seuraavan yön.
Ne pillerit on siis opamoxia, jota lääkäri määräsi minulle 2014. Silloin määrätty purkki on kestänyt ja on vielä jäljellä varmaan lähes puolet, koska alkuun en uskaltanut miitä käyttää ollenkaan ja sittemmin olen ottanut sen puolikkaan pillerin noin kerran kuussa. Mutta ennen pitkää ne loppuvat. Jos menen pyytämään lääkäriltä lisää, pitääkö se mua narkkarina?
En halua mitään säännöllisesti otettavaa lääkettä, enkä mielialalääkettä, koska ne tekevät tokkuraiseksi ja mulla ei ole sellaiseen varaa. Lisäksi en voi ottaa unilääkettä, joka on otettava tunteja ennen nukkumaanmenoa, koskaun on oltava iltaisinkin ajokunnossa. Se opamox on ollut siitä hyvä, että sen voi ottaa nukkumaan mennessä. Vielä parempi olisi joku sellainen, jonka voisi ottaa myöhään yöllä siinä vaiheessa kun näkee, että ei se nukkuminen taaskaan onnistunut, ja silti heräisi aamulla töihin normaalisti normaaliaikaan.
Kommentit (8)
Kerro ongelmasi ja lääkäri päättää mitä.määrää.
Aika nihkeästi niitä määrätään. Mutta ei ne sua narkkarina pidä. Itse en niitä julkiselta puolelta saanut, vaan aina tyrkytettiin mielialalääkkeitä mutta yksityiseltä onnistui. Mulle siis sosiaalisten tilanteiden pelkoon.
Ei sinun tarvitse miettiä ja kysellä täältä, mikä olisi mahdollisesti vielä parempi unilääke. Ei kannata mennä hakemaan reseptiä määrättyyn lääkkeeseen, vaan mennä kertomaan ongelma, mitä on siihen käyttänyt ja loppu on sitten lääkärin päätettävissä.
Ota mukaan vanha resepti ja sano, et tää pitäisi uusia. Kiitos.
Lääkäri näkee, että määrätty 3v sitten. Etkä todellakaan ole väärinkäyttäjä.
Riippuu varmaan lääkäristä. Mulla on samaan ongelmaan Stilnoct-niminen nukahtamislääke ja lisäksi Alprox ( bentso kuten Opamox, mutta lyhytvaikutteisempi, ongelmana helpompi koukuttavuus), jota voin ottaa vielä muutama tunti ennen herätystä. Mulla on pidempi hoitosuhde yksityiseen psykiatriin, jolla käyn nykyään kerran vuodessa juttelemassa ja uusimassa reseptit. Ongelmaa ei ole ollut, mutta toki lääkäri tuntee minut hyvin.
Kannattaa varmaan mennä lääkäriin, kertoa ongelma, näyttää vanha resepti ja kysyä mielipidettä.
Jo sulla on vanhat kestäneet 3 vuotta niin ei kyllä mitenkään voi nähdä sua narkkarina. Kerrot just tuon kuin täälläkin että tarvitset hyvin satunnaisesti ja opamox on auttanut hyvin.
Mullakin opamoxin käytössä ehkä tärkeintä on se että tietää niitä olevan jos tarve tulee, 30 tablettia riitti mulla 2 vuotta.
Kyllä. Laitetaan Escitalopram resepti mieluummin tulemaan. Ei muttia. SANOIN EI MUTTIA.