Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon mies oli jututtanut tyttöäni - syytä huoleen?

Vierailija
30.07.2017 |

Asumme omakotitalossa. Tyttö (8 v.) oli odotellut pihamme sisäänajon kohdalla kaveriaan, kun koiranulkoiluttaja oli pysähtynyt kohdalle ja alkanut jutella. Kysynyt, haluaisiko tyttö syöttää koiralle naksun (tietty oli halunnut!). Lisäksi sanonut, että seuraavalla kerralla hän opettaa tytölle, miten koiran saa tekemään temppuja. Sitten oli jatkanut matkaansa.

Olenko vainoharhainen, kun heti tuli jotkut pedofiilivibat tuosta :( En ole tyttärelle vielä saarnannut vieraiden miesten vaaroista, mutta olisiko nyt aika. Miten selittäisin asian ilman liikaa pelottelua?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat paikalliseen fb-ryhmään kyselyn, että onko muita lapsia lähestytty kyseisellä alueella. Ehkä koiran ulkoiluttaja asuu teidän naapurustossa ja vastaa jopa itse.

Vierailija
62/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Tuli tuosta "eläkeläinen ja söpö villakoira"-kertomuksesta mieleen vähän samantyylinen tapaus mitä todistin:

Bussipysäkillä oli hirveästi porukkaa ja katoksen alla oltiin ku sillit purkissa. Minä ja muutama muu oltiin sateenvarjojen kanssa etäämmällä. Paikalle tuli nainen kuomullisten lastenvaunujen kanssa ja ehkä n. 4v. tytön kanssa. Naisella ja tytöllä ei ollut varjoa. Katoksen reunalla penkillä istui vanha vaari joka hetken hytisevää naista ja tyttöä katsottuaan sanoi: "Jos uskaltaisin niin sanoisin, että tyttö voi istua polvelle bussia odottamaan, mutta niin ei voi nykyään enää sanoa tai muuten on poliisi heti paikalla". Nainen ei vastannut mitään tälle.

En tiedä mitkä olivat sitten tarkoitusperät ukkelilla mutta tuli vaan mieleen, miten kaikki miehet leimataan pedoiksi jos ottavat mitään kontaktia vieraisiin lapsiin. 

Äijä oli ilmeisen hapan valveutuneesta ilmapiiristä. Varmaan oli ollut helpompaa toteuttaa taipumuksiaan menneinä vuosikymmeninä. Omaan perhepiiriini kuului tällainen vanha vaari, joka oli niin kovin mukava ja lapsirakas, monet pitivät vähän hupsahtaneena ja harmittomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi herrajumala,eihän tuo mies ollut lapselle tarjonnut mitään,ei pyytänyt mukaansa yms. Nyt vähän jäitä hattuun,varmaan ollut vain kiltti mies joka ajatellut että koiransa on kiltti ja että sen ikäiset lapset varmasti ilahtuvat jos pääsevät koiraa paijaamaan. Eivät kaikki ole pedofiileja! Tästä syystä ei isätkään nykyään uskalla tyttöjään edes poskelle pussata,heti mietitään jotain insestiä!! Tottakai kannattaa tytölle puhua vieraista ihmisisyä,mutta älä nyt herrajumala mustamaalaa tyttöä pelokkaaksi,suurinosa kansakuntaa kuitenkin on ihan normaali ihmisiä. Jotka tykkää lapsista ihan normaalilla tavalla.

Onhan se outoa jos koiranulkoiluttaja mies itse lähestyy lasta. Ymmärrän jos lapsi itse mennyt puhumaan ja kysynyt saako silittää.

Jos tämä mies on pedofiili, niin hän selvästi haluaa hakea kontaktia lapsesta ja saada luottamuksen heidän välilleen. Siten on helppo pyytää seuraavilla kerroilla jo mukaansa kun lapsi luottaa.

Tiedä vaikka mies olisi hankkinut koiran juuri sen takia että olisi helpompi lähestyä lapsia pienen söpön koiran kanssa. Ja antaahan se paljon luotettavamman / mukavamman kuvan miehestä.

Ole AP varovainen. Sano tytölle että ei yhtään mene miehen mukaan ja pysyttelee kaukana jos mahdollista. Varsinkin jos ilta tai ei ole ihmisiä lähellä.

Vierailija
64/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tilanne oli kerran kaupassa, kun mies iski silmää pienelle pojalleni. Se oli jotenkin tosi sopimatonta.

Vierailija
65/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni alqkouluqikaqn täällä meidän alueella liikkui mies, joka apuusi lapsia pakettkautoonsa kissanpentuja katsomaan.

Huolet eivät lopu, vaikka lapselle tulee ikää. Tyttäreni on nyt 14 ja kaupungilla kuudelta illalla tyttöni seuraan oli lyöttäytynyt ulkomaalainen mies. Oli tosin valkoihoinen, mutta silti pelottava kokemus.

Kirjoitusasusta päätellen päihteiden käyttösi on suurempi uhka tyttäresi tulevaisuudelle kuin satunnaiset ohikulkijat. 

Mitä sekoilet oikein? En käytä päihteitä lainkaan. Kännykällä vaan tulee paljon virheitä.

Vierailija
66/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussipysäkin ukolle olisin sanonut että lapseni ei istu vieraiden polvella, ei sateella eikä paisteessa. Eikä se lapsikaan olisi suostunut siihen.

Vierailija
67/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä. Ei kun anteeksi, nykyisin pedofiilikammoinen äiti riittääkin, my bad.

Vierailija
68/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muksut nopeasti oppivat maalaisjärkeä, että saako puhua kaupan kassalle vai bussipysäkin random-äijälle.

En ainakaan minä oppinut muksuna, enkä edes teininä. Kun kuuli sitä aikuisten varoittelua - mutta asiasta ei puhuttu sen yksityiskohtaisemmin - luulin, että heidän silmissä se kaupan kassa tai vastaava on samantekevä bussipysäkin random-hiipparin kanssa. En muista, tiesinkö aina edes, etteivät vaikka samassa harrastusryhmässä käyvät samanikäiset kuulu siihen vaarallisten vieraiden kategoriaan. Ja mistään oppimisvaikeuksista minun kohdalla ei ole tietoakaan, vaan aika fiksunakin lapsena/nuorena pidettiin.

Vierailija
69/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava vitsi tai ap on skitsofreenikko.

Itse taidat olla liian huoleton. Nykyään ei voi olla kyllin varovainen, kun rajat ovat auki ja monenlaista kansainvälistä rikollisuutta on Suomessakin. Oletko lukenut lastensieppauksista? 

Vierailija
70/70 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava vitsi tai ap on skitsofreenikko.

Itse taidat olla liian huoleton. Nykyään ei voi olla kyllin varovainen, kun rajat ovat auki ja monenlaista kansainvälistä rikollisuutta on Suomessakin. Oletko lukenut lastensieppauksista? 

Mitenkäs muuten uskallatte viedä lastanne tarhaan, kouluun tai harrastuksiin? Nämähän ovat paikkoja joihin pedofiilit tietenkin hakeutuvat. Mitkäät ennakkoseulat eivät ole täysin luotettavia ja riskit ovat todella suuret. Itse en kyllä vastuullisena vanhempana lastani tälläisiin paikkoihin todellakaan päästäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi