Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asutaan keskitasoisessa helsinkiläislähiössä ja kun menee kävellen kauppaan, niin kyllä enemmän tulee vastaan ulkomaalaisia

Vierailija
30.07.2017 |

kuin suomalaisia.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on keskitasoinen lähiö?

Vierailija
2/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on keskitasoinen lähiö?

Sellainen, joka ei sijaitse Töölössä, mutta ei myöskään Itä-Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, lähiö on lähiö.

Vierailija
4/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun roihuvuoressa eli Itä-Helsingissä ja eniten tulee vastaan ihan tavallisia suomalaisia lapsineen... eniten häiriötä aiheuttavat suomalaiset juopot.

Vierailija
6/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä joskus itiksessä shoppailemassa (myös roihuvuorelaisen). Se se vasta onkin melkoinen basaari.

Vierailija
7/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, voitko kertoa mikä lähiö?

Vierailija
8/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, häiritseekö tai pelottaako se sinua?

Vierailija
9/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun roihuvuoressa eli Itä-Helsingissä ja eniten tulee vastaan ihan tavallisia suomalaisia lapsineen... eniten häiriötä aiheuttavat suomalaiset juopot.

Roihuvuori on tavallaan poikkeus, koska sieltä on huonot yhteydet (ei omaa metroasemaa) ja asuntokanta on vanhaa (pieniä asuntoja). Ei kelpaa maahanmuuttajille kun ei pääse metrolla hengailemaan eri paikkoihin ja eivät mahdu laajennettuine perheineen pieniin kaksioihin.

Vierailija
10/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on loma ohi ja menet töihin. Siellä ei tule ulkomaalaisia vastaan.

Vierailija
11/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiö ja keskitasoinen eivät kuulu samaan lauseeseen. Lähiöt on semmoisia puolislummeja kaikki.

Ja ei, kalliita omakotitaloalueita ei nimitetä lähiöiksi.

Kertoo muuten paljon sinusta, kun kuvittelet Töölön olevan jotenkin paremman väen paikka :)

Vierailija
12/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roihuvuori on tavallaan poikkeus, koska sieltä on huonot yhteydet (ei omaa metroasemaa) ja asuntokanta on vanhaa (pieniä asuntoja). Ei kelpaa maahanmuuttajille kun ei pääse metrolla hengailemaan eri paikkoihin ja eivät mahdu laajennettuine perheineen pieniin kaksioihin.

Muunkielisten osuudesta eri kaupunginosissa löytyy kyllä ihan tilastotietoa, ja sen perusteella Roihuvuori on melko "rikas". Sekä Itiksen, Siilitien että Herttoniemen metroasemat ovat kivenheiton päässä, riippuen vähän siitä missä päin asuu.

Vierailija
13/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi turvapaikan saaneiden annetaan itse valita asuinkaupunkinsa. Eikö olisi parempi antaa heille ne asunnot sellaisilta pikkupaikkakunnilta, joille tarvitaan nuorta väkeä? Sitten, jos menee töihin ja maksaa itse vuokraa, voisi toki muuttaa minne lystää. Mutta kotoutumiskoulutusta ja suomen kielen opiskelua voi harrastaa missä päin tahansa. Säästämme vuokrakuluissa ja Helsingissä voidaan antaa asuntoja enemmän niille, jotka opiskelevat tai tekevät töitä siellä. Näin ei myöskään pöösisi syntymään rinnakkaistodellisuuksia, joissa ihminen voi elää Suomessa vaikka 20 vuotta puhuen vain omaa kieltään oman maalaistensa kanssa.

Vierailija
14/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiö ja keskitasoinen eivät kuulu samaan lauseeseen. Lähiöt on semmoisia puolislummeja kaikki.

Ja ei, kalliita omakotitaloalueita ei nimitetä lähiöiksi.

Kertoo muuten paljon sinusta, kun kuvittelet Töölön olevan jotenkin paremman väen paikka :)

Lähiö mikä lähiö, ihan sama onko asuntokanta kerrostalo- vai pientalovaltaista. Ja kyllä Töölö on parempaa aluetta, TJEU asuntojen hinnat ja alueen demografia.

Vierailija
15/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Turun lausteelle. Siellä on todella paljon ulkomaalaisia, mutta tittidii, häiriötä aiheuttavat kantasuomalaiset rapajuopot. Samat naamat joka ikinen päivä kerääntyvät alueen "keskustaan" juomaan. Poliisiauto käy siellä joka päivä, mutta ei niiden ulkomaalaisten vaan suomalaisten juoppojen takia.

16/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin väliä ihonvärillä? Miksi se pitää edes erikseen mainita tai noteerata, nyt on 2017 kasvakaa aikuiseksi

Vierailija
17/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksi turvapaikan saaneiden annetaan itse valita asuinkaupunkinsa. Eikö olisi parempi antaa heille ne asunnot sellaisilta pikkupaikkakunnilta, joille tarvitaan nuorta väkeä? Sitten, jos menee töihin ja maksaa itse vuokraa, voisi toki muuttaa minne lystää. Mutta kotoutumiskoulutusta ja suomen kielen opiskelua voi harrastaa missä päin tahansa. Säästämme vuokrakuluissa ja Helsingissä voidaan antaa asuntoja enemmän niille, jotka opiskelevat tai tekevät töitä siellä. Näin ei myöskään pöösisi syntymään rinnakkaistodellisuuksia, joissa ihminen voi elää Suomessa vaikka 20 vuotta puhuen vain omaa kieltään oman maalaistensa kanssa.

Näin just. Maaseutu kuihtuu. Kyläkoulut lakkautetaan. Sinne pikkukyliin muutama 10 hengen perhe, niin mikä ois ollessa.

Syntyvyys on jo niin et vähempi valkoisia.

Vierailija
18/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lähiö? Sijaitseeko läntisessä Helsingissä?

Vierailija
19/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ullatus. Hetken päästä ovat täällä Helsingissä heimoveljiensä kanssa.

Vierailija
20/52 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko stadi alkaa olla yksi suuri pakolaisleiri. Muistelen vielä haikeana 1900 lukua. Lapsuuttani ja nuoruuttani kun keskusta oli turvallinen. Nyt vierailla kulttuureilla rikastettu läävä jossa hengailee epämääräistä sakkia. Tein oman ratkaisuni ja muutin pois Suomesta veroja maksamasta.

Et varmaan huomannut viestisi ironiaa.

Toivotaan että uusi kotimaasi on puhtaan valkoinen