Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korsetin käyttö

z--
30.07.2017 |

Onko täällä korsetin käyttäjiä?
Itse oon taas pitkästä aikaa innostunut uudestaan ja tuntuupas hyvältä. Tämän viikon olen päivittäin 6-8h käyttänyt korsettia eikä selkää ole särkenyt yhtään ja menkatkin meni ohi ilman kipuja (jossain puhuttiinkin että korsetti voi auttaa menkkakipuihin).

Kaipaisin vähän vinkkejä korsetin piilottamiseen. Mitkä teidän suosikkiasut on jos haluaa käyttää korsettia alusvaatteena? ("corset stealthing")

Entä mistä olette ostaneet korsetteja? Suosituksia hyvistä paikoista?
Oma korsetti on Timeless Trendsilta, hourglass -mallin korsetti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee korsetista vatsa ja pää kipeäksi. Onhan se kivaa näyttää joskus laihemmalta, mutta ei korsetin säännöllinen käyttö voi terveellistä olla.

Vierailija
2/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee korsetista vatsa ja pää kipeäksi. Onhan se kivaa näyttää joskus laihemmalta, mutta ei korsetin säännöllinen käyttö voi terveellistä olla.

On tuota tutkittukin ja itse en ainakaam ole löytänyy tutkimusta jossa todettaisiin sopivan korseyin käyttö haitalliseksi.

Oletko varma, että korsettisi on sopiva? Tai ettet kiristä liian nopeasti? Korsetti pitäisi sisäänajaa hitaasti. Googlaa corset seasoning, itsellö meni joku 30 käyttötuntia parun viikon aikana ennen kuin kiristin kunnolla. ja vieläkin aina alkuum kiristön vain kevyesti ja pari kertaa päivän aikana kuristän lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
4/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata ihan hirveän nopeasti tai liikaa kiristää. Mutta muuten, miksi se olisi sen vaarallisempaa kuin rintaliivien tai farkkujen käyttö. Kiristäviä vaatteita käytetään jatkuvasti ilman sen kummempia ongelmia. Ja nyt siis en tarkoita sellaista korsetin käyttöä, jossa vedetään voimalla vyötärö sisään niin, että sisäelimet vaihtavat paikkaa.

Vierailija
5/15 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata ihan hirveän nopeasti tai liikaa kiristää. Mutta muuten, miksi se olisi sen vaarallisempaa kuin rintaliivien tai farkkujen käyttö. Kiristäviä vaatteita käytetään jatkuvasti ilman sen kummempia ongelmia. Ja nyt siis en tarkoita sellaista korsetin käyttöä, jossa vedetään voimalla vyötärö sisään niin, että sisäelimet vaihtavat paikkaa.

No kyllähän korsetti aina, jos se on kiristetty, vaikuttaa sisäelinten paikkaan eli vähän niitä siirtää. Siis jos nyt puhutaan oikeista korseteista, eikä koristeena toimivista korseteista tai jostain shape wear -asuista tai noista julkkisten käyttämistä "waist trainereista", joissa ei siis mitään kiristysnyörejä yms. ole. 

Mutta tosiaan korsetti kuuluu kiristää hitaasti ja vähitellen kehoa siihen totuttaen. Ei siis voimalla heti nyt. 

Jos tavoittelee kapeaa vyötäröä, se viakuttaa todella sisäelinten paikkaan, mutta se ei ole vaarallista (tai en ole löytänyt tutkimusta joka sen toteaisi vaaralliseksi ja näin on lukemattomat naiset tehneet ilamn ongelmia). Myös raskaana ollessa sisäelimet siirtyvät. Sisäelimet on "irrallaan" kehossa, eli ne mukautuvat kyllä myös korsettiin. 

Vierailija
6/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisia kommentteja. Itse käytän korsettia päivittäin ja kavennan aika paljonkin vyötäröäni. Olen siihen tottunut ja mitään ongelmia ei ole ollut. Aloitin nimenomaan tukeakseni selkääni ja toisaalta saadakseni vyötäröni kapeammaksi. Tiedän että sisäelimeni ovat puristuksissa ja siirtyvät suuremman paineen alta, mutta ei se ole vaarallista. Kävin työpaikka lääkärillä ja halusin että hän tutkii ja tunnustelee vyötäröni , vatsani ja rintakehäni eikä hänkään löytänyt mitään vaarallista. Sanoi kyllä huomaavansa merkkejä kireän korsetin käytöstä, mutta suositteli jatkamaan heikon selkäni takia. Kun kysyin voinko käyttää vielä kireämmällä, hän sanoi ettei näe mitään estettä sille ja suhtautui kaikinpuolin positiivisesti korsetteihin. Käytän siis päivittäin kun olen seisomatyössä vaateliikkeessä ja annan sen myös näkyä vaatetuksessani. Olen myös saanut mukavia kommentteja asiakkailta.

Vierailija
7/15 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit olla korsettiliikkeen myyja, mutta kun niita "korsettiliiikkeita" ei ole kuin muutama Suomessa, eika vastaavia ompelijoitakaan ole kovin paljoa, ja itsekkin puhut vaateliikkesta, niin jaa jaljelle, etta olet trolli. Ei korsettiliikken omistajalla liene tarvetta tuollaiseen tekstiin, ja hyva olisi ettei olisi.

Pahasti arvelen etta siella on peikkopoika, eika edes peikkotytska... Kaksi pallia.

Kommenttti on ikava, silla se vaittaa etta korsetti auttaa heikkoon selkaan, ja vaikka korsetti ei juuri selalle olisi haitaksikaan, ellei ylen maarin kayta, niin kommentin ikavyys piilee sen vertauskuvallisuudessa, siina, etta heikko selka on verrattavissa heikkoon luonteeseen. sen korsetin kayttajan, tai jonkun toisen. Tilanteesta riippuen. 

Mutta luonne ei ole vika. Vika on aina ilkeys ja pahuus, joka on voitettavissa.

t.pakana-pastori, sinansa en ota korsetteihin enempaa kantaa.

Vierailija
8/15 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
9/15 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
10/15 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan käytän korsettia kyllä, viime aikoina kuitenkaan en ole käyttänyt, koska en ole tuntenut siihen tarvetta. Minulla on yliliikkuva selkä, ja välillä onnistun niksauttamaan sen niin, että on parempi että pystyn tukemaan selkääni korsetilla. Minulla on myös sen kokoinen rintavarustus, että se rasittaa hartioita ja yläselkääni niin paljon, että käsien kovasti puutuillessa turvaudun korsettiin.

Omani on mittatilauksella tehty, hinta oli noin 600 euroa, ja ihan suomesta hankittu. Puljun nimi on Belle Modeste.

Korsetin piilottaminen on vähän hankalaa, en tykkää mitenkään julistaa että päälläni on nyt korsetti. Sopivan malliset farkut ovat ok, kunhan katsoo ettei väännä plansettia. Hameet ovat silti parempia. Yläosa on vähän helpompi kätkeä vaikka toisinaan korsetin yläreunat saattavatkin töröttää ärsyttävästi kainaloiden edestä.

Itse en tykkää yhtään pitää korsettia mitenkään liian kireällä ja minullekin tulee pää kipeäksi jos kiristän liian nopeaan tahtiin tai totutellessani taas korsettiin pidän sitä vähän turhan kauan. Korsetinhan on todettu nostavan verenpainetta vallankin alkuvaiheessa ja liian kireä korsetti vaikuttaa myös hengitykseen, joten hätäisesti sen kanssa ei pidä aloittaakaan.

Vierailija
11/15 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallisia kommentteja. Itse käytän korsettia päivittäin ja kavennan aika paljonkin vyötäröäni. Olen siihen tottunut ja mitään ongelmia ei ole ollut. Aloitin nimenomaan tukeakseni selkääni ja toisaalta saadakseni vyötäröni kapeammaksi. Tiedän että sisäelimeni ovat puristuksissa ja siirtyvät suuremman paineen alta, mutta ei se ole vaarallista. Kävin työpaikka lääkärillä ja halusin että hän tutkii ja tunnustelee vyötäröni , vatsani ja rintakehäni eikä hänkään löytänyt mitään vaarallista. Sanoi kyllä huomaavansa merkkejä kireän korsetin käytöstä, mutta suositteli jatkamaan heikon selkäni takia. Kun kysyin voinko käyttää vielä kireämmällä, hän sanoi ettei näe mitään estettä sille ja suhtautui kaikinpuolin positiivisesti korsetteihin. Käytän siis päivittäin kun olen seisomatyössä vaateliikkeessä ja annan sen myös näkyä vaatetuksessani. Olen myös saanut mukavia kommentteja asiakkailta.

Onhan se ihan totta, etta korsetin kaytto sulavoittaa vyotaron seutua. Vaikka ei niin yleista olekkaan. Poltatko muuten merenvahapiippua? Jotenkin vain muistelisin, tai tuli kasitys. 

Vierailija
12/15 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa korsetinkayttajissa vaikuttaa olevan jokin vika, milloin on niksahteleva selka, milloin taas jenkkakahvat, milloin taas jotakin muuta.

Sittten voisin tykata korseteista, jos niita kaytttaisivat sellaiset, jotka vaan yleensa ovat parhaita, vaikka ilmankin.

Vierailija
13/15 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksikästä korsettia tarvitse piilotella! Mukavasti litistää vatsaa ja nostaa povea ;)

Vierailija
14/15 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei seksikästä korsettia tarvitse piilotella! Mukavasti litistää vatsaa ja nostaa povea ;)

Kun mulla oli nuorempana liian pienet rinnat, nin maa laitoin sukkia rintaliiveihin taytteeksi!

Vierailija
15/15 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

zzzz-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän