Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä Helsingin yliajossa taas näkee miten huonolla tolalla Suomen mielenterveyshuolto on

Vierailija
30.07.2017 |

Itsekin kärsin mt-ongelmista johtuen eräästä hyvin traumaattisesta tapahtumasta muutaman vuoden takaa ja ainoa apu mitä tänä aikana olen saanut on ollut lääkitys. Tokihan minä voin lääkkeitä popsia ja niillä pitää oireet kurissa, että pystyn jotenkuten toimimaan kuin normaali ihminen ja käymään esim. töissä, mutta se oireiden syy ei sieltä mihinkään häviä. Olen myös jutellut monien muiden samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa ja useimpien kokemukset ovat ihan samat, oireet halutaan poistaa, mutta itse oireiden syytä ei haluta hoitaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliajantapauksessa vikana on Suomen lainsäädäntö.

Vierailija
2/5 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsiko se tekijä uhreja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei saa edes terapialla ja lääkkeillä parannettua. Osalle olisi oikea osoite entisaikojen tapaan suljettu laitos. Vaikka Suomessa hoito olisikin paremmalla tasolla, niin lääkärit eivät edelleenkään pysty mihinkään ihmeisiin jokaisen ihmisen kohdalla. Osa mt-ongelmista on parantumatonta laatua.

Vierailija
4/5 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliajantapauksessa vikana on Suomen lainsäädäntö.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707292200293537_u0.shtml

Vierailija
5/5 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei saa edes terapialla ja lääkkeillä parannettua. Osalle olisi oikea osoite entisaikojen tapaan suljettu laitos. Vaikka Suomessa hoito olisikin paremmalla tasolla, niin lääkärit eivät edelleenkään pysty mihinkään ihmeisiin jokaisen ihmisen kohdalla. Osa mt-ongelmista on parantumatonta laatua.

Tämä on ihan totta, on olemassa tapauksia joita ei voida (enää) auttaa. Niille kai osoite on Niuva, mutta sinnekään ei taida päästä ennenkuin on tosissaan tuomittu rikoksesta eikä siellä siltikään taideta viettää kuin alle 10 vuotta.

Omalla kohdallani (ja muilla samassa tilanteessa olevilla) kaikki ongelmat olisivat hoidettavissa, mutta kovin on nihkeästi hoitoa tarjolla. Niin kauan kun lääkityksellä pärjää, hoitoa ei tipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi