Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakointi on lapsen pahoinpitelyä

Vierailija
30.07.2017 |

Jokaiselta, jolla on lapsia ja joka polttaa pitäisi ottaa lapset pois. Tiedän että mielipiteeni on jyrkkä tässä asiassa, mutta tupakoinnissa ei ole mitään hyvää. Vanhempien pitäisi valita kumpi on tärkeämpää tupakka vai lapset.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselta, jolla on lapsia ja joka polttaa pitäisi ottaa lapset pois. Tiedän että mielipiteeni on jyrkkä tässä asiassa, mutta tupakoinnissa ei ole mitään hyvää. Vanhempien pitäisi valita kumpi on tärkeämpää tupakka vai lapset.

Myös jokaiselta joka juo alkoholia? Jokaiselta joka juo kahvia? Sokeria? Lisäaineita? Ilmansaasteisissa kaupungeissa asuvat?.. ooks loppuun asti miettinyt..?

Tupakan vaaroja on ensinnäkin aivan yliammuttu ja askeissa olevat kuvat ovat aivan eri tilanteista, yksikin kolarin aiheuttama vamma.

Alkoholin ja lääkkeiden väärinkäytön ym ongelmat sekä vaarat on vaiettu.

Mielenterveyspalveluiden saamisen vaikeus ja sen aiheuttamat seuraukset sekä Suomen rikoslain nurinkurisuus ( talousrikollinen istuu kauemmin kun ensikertalainen taposta tyylillä) ja sen aiheuttamat seuraukset.

Minulla on lapsia. Koskaan en ole raskauden aikana enkä imetyksen aikana tupakoinut. Asumme savuttomassa taloyhtiössä, mutta poltan jokusen tupakan päivittäin ulkona käyden. Kerään tupakan tumpin ja tuon roskikseen.

Kannattaa lukea ap:n se taannoin täällä ollut aloitus missä kiitetään tupakoitsijoita verotuloista tmv. Ehkäpä joku viitsii sen aloituksen linkittää tänne. Ehkä ap osaa sen itse etsiä? Kun minusta on kaikkein typerintä sanoa mielipiteitä asiasta mistä ei ole omakohtaista kokemusta, varsinkaan niitä jyrkkiä. ;)

Olenkin varsinainen lasteni pahoinpitelijä nyt. Itselle tupakan antama ns.oma aika ja pieni tauko/pysähtyminen ollut tarpeen. Apua en koskaan saanut ja kävin läpi kymmeniä isoja ja negatiivisia asioita/muutoksia. Se jos mikä oli lasteni pahoinpitelyä kun en apua saanut. Uskokaa tai älkää, mutta tupakan avulla menin pahimman yli. Vielä on edessä iso rupeama, mutta sen jälkeen jätän tupakan. Kun pääsen taas harrastamaan liikuntaa jne.

Koen, että tärkeintä on ollut selviytyminen ja se, että olen nyt tässä sillä meinasin pariin otteeseen kuollakin. Koskaan en juo alkoholia, en käytä huumeita tmv.

Että se kuka tulee minua arvostelemaan niin tekee itsensä typeräksi kun kuulee historiani. On ollut pikkusen tärkeämpää ja jotkut turvautuu lääkkeisiin ja jotkut viinaan. Minä tupakkaan sillä olen nähnyt lapsia (ammattini puolesta) ketkä kärsivät kun vanhemmat käy viihteellä. Juovat kotona. Sellaista turvattomuutta ei lasteni ole tarvinnut milloinkaan kokea. Moniko ois pystynyt samaan vastaavassa tilassa kun minä olen läpi käynyt? Ei moni ja sen on mulle sanonut useat ketkä siitä mitään tietävät. Olen kuulemma selviytyjä ja hyvin vahva ihminen ja elänyt täysillä lapsilleni. Tiedän sen itsekin eikä minun tarvitse sitä todistella. Yksi tupakka on siinä ohessa täysin mitätön asia.

Eli riippuu pikkusen mistä suunnasta asioita tarkastelee ja siellä pilvilinnojen vaaleanpunaisessa pumpulissa on helppo tuomita ja olla jyrkkä. Kun ei ole ihan oikeasti, oikeiden haasteiden eteen edes joutunut (eikä nyt riitä pari läheisen kuolemaa, oma sairastuminen ja läheisen sairastuminen tmv kombo).

Minä olen oman elämäni ja lasteni sankari, poltan tupakan tai en. Eikä muut minun arvoani määritä kun minä itse. :))

Vierailija
42/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös jokaiselta joka juo alkoholia? Jokaiselta joka juo kahvia? Sokeria? Lisäaineita? Ilmansaasteisissa kaupungeissa asuvat?.. ooks loppuun asti miettinyt..?

Tupakan vaaroja on ensinnäkin aivan yliammuttu ja askeissa olevat kuvat ovat aivan eri tilanteista, yksikin kolarin aiheuttama vamma.

Mielenterveyspalveluiden saamisen vaikeus ja sen aiheuttamat seuraukset sekä Suomen rikoslain nurinkurisuus ( talousrikollinen istuu kauemmin kun ensikertalainen taposta tyylillä) ja sen aiheuttamat seuraukset.

Minulla on lapsia. Koskaan en ole raskauden aikana enkä imetyksen aikana tupakoinut. Asumme savuttomassa taloyhtiössä, mutta poltan jokusen tupakan päivittäin ulkona käyden. Kerään tupakan tumpin ja tuon roskikseen.

Kannattaa lukea ap:n se taannoin täällä ollut aloitus missä kiitetään tupakoitsijoita verotuloista tmv. Ehkäpä joku viitsii sen aloituksen linkittää tänne. Ehkä ap osaa sen itse etsiä? Kun minusta on kaikkein typerintä sanoa mielipiteitä asiasta mistä ei ole omakohtaista kokemusta, varsinkaan niitä jyrkkiä. ;)

Olenkin varsinainen lasteni pahoinpitelijä nyt. Itselle tupakan antama ns.oma aika ja pieni tauko/pysähtyminen ollut tarpeen. Apua en koskaan saanut ja kävin läpi kymmeniä isoja ja negatiivisia asioita/muutoksia. Se jos mikä oli lasteni pahoinpitelyä kun en apua saanut. Uskokaa tai älkää, mutta tupakan avulla menin pahimman yli. Vielä on edessä iso rupeama, mutta sen jälkeen jätän tupakan. Kun pääsen taas harrastamaan liikuntaa jne.

Koen, että tärkeintä on ollut selviytyminen ja se, että olen nyt tässä sillä meinasin pariin otteeseen kuollakin. Koskaan en juo alkoholia, en käytä huumeita tmv.

Että se kuka tulee minua arvostelemaan niin tekee itsensä typeräksi kun kuulee historiani. On ollut pikkusen tärkeämpää ja jotkut turvautuu lääkkeisiin ja jotkut viinaan. Minä tupakkaan sillä olen nähnyt lapsia (ammattini puolesta) ketkä kärsivät kun vanhemmat käy viihteellä. Juovat kotona. Sellaista turvattomuutta ei lasteni ole tarvinnut milloinkaan kokea. Moniko ois pystynyt samaan vastaavassa tilassa kun minä olen läpi käynyt? Ei moni ja sen on mulle sanonut useat ketkä siitä mitään tietävät. Olen kuulemma selviytyjä ja hyvin vahva ihminen ja elänyt täysillä lapsilleni. Tiedän sen itsekin eikä minun tarvitse sitä todistella. Yksi tupakka on siinä ohessa täysin mitätön asia.

Eli riippuu pikkusen mistä suunnasta asioita tarkastelee ja siellä pilvilinnojen vaaleanpunaisessa pumpulissa on helppo tuomita ja olla jyrkkä. Kun ei ole ihan oikeasti, oikeiden haasteiden eteen edes joutunut (eikä nyt riitä pari läheisen kuolemaa, oma sairastuminen ja läheisen sairastuminen tmv kombo).

Minä olen oman elämäni ja lasteni sankari, poltan tupakan tai en. Eikä muut minun arvoani määritä kun minä itse. :))

Mutta elämäsi menee huonosti koska vahingoitat itsesi.. Miksi et samantien hyppää rekan eteen? Kuolet nopeammin kuin sairaassa happikoneessa kituen vanhana..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton sisäilma on muuten huomattavasti saasteisempaa kuin ulkoilmaan sekoittunut tupakansavu. Aika moni kuljettaa lastaan autossa, eikö vain? Huostaanotto?

Mitään näyttöä ei ole ulkotiloissa tapahtuvan polttamisen haitallisuudelle ulkopuoliselle. Että on kyllä pienen liioittelun makua jutussasi. 

Ilmansaasteet varsinkin keväällä hiekan aiheuttamien pienhiukkasten muodossa, ovat hengenvaarallista pienille lapsille. Mutta silti tuolla iloisesti ajellaan täysin turhia matkoja. 

Sisätiloissa tuskin kukaan enää lasten läsnä ollessa polttaakaan, joten hyvin turvassa ovat. 

Lapsensa saa syöttää sydänsairaaksi diabeetikoksi jo ennen kouluikää. Pidän sitä huomattavasti suurempana ongelmana kuin huomaavaisesti tupakoivia vanhempia. 

Ei siihen mitään näyttöä tarvita todetakseen asian. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo että savussa oleminen ei voi olla terveellistä missään muodossa paitsi ehkä teatterisavussa. Jos tupakoit ulkoilmassa ja ympärillä on ihmisiä niin takuulla aiheuttaa terveysongelmia jos savu kantautuu näiden ihmisten henkeen. Tupakansavu voi kantautua muuten pitkälle.

Liikenteessä tulee päästöjä mutta monesti näiltä ei voi välttyä vaan pakko altistua jossain vaiheessa.

Uskon enemmän koululääketieteeseen kuin sinun maalaisjärkeesi. Pitoisuudet ulkoilmaan sekoittuneena ovat niin mitättömiä, ettei edes herkimmästä herkimälle voi tulla siitä kuin psykosomaattisia oireita. 

Vertaa nyt auton pakokaasuun. Mikäli olet ulkotilassa käynnissä olevan auton läheisyydessä pari minuuttia et huomaa koko asiaa. Mutta jos olet suljetussa esim. perusasunnon kokoisessa tilassa, kuolet hyvin nopeasti. 

Tupakan myrkyt ovat ehkä miljoonasosa auton tuottamista kaasuista ja ulkoilmaan sekoittuneena eivät siisä käytännössä yhtään mitään. Parveketupakointia ollaan kieltämässä sen aihettaman hajun ja siitä koituvan ärsytyksen perusteella, ei terveydellisistä syistä. Mitään näyttöä ei siis ole. 

Tupakan myrkyt ovat paljon vaarallisempia kuin autojen päästöt sillä ethän mene pakoputken eteen hengittämään eli autojen päästöt kerkeävät laimentumaan toisin kuin tupakan jonka savua imetään suoraan keuhkoihin ns "raakana".

Vierailija
44/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tälläkin hetkellä vedät jotain sokeriherkkuja naamaan ja tulet tänne avautumaan tupakasta. Kaksinaismoralismia.

Yksi pulla ei altista syövälle, mutta yksi tupakka altistaa. Mutta kuten joku kommentoi, tupakoitsijat ovat hieman yksinkertaisia, joten et luultavasti ymmärrä tätä.

Ilmansaasteet altistavat syövälle. On "ihan pikkuisen" haitallisempaa keuhkoille kuin tupakka. Mut joo,mitäpä sä elämästä muuten tajuat kun pakkomielteenä tuollainen syyllistäminen.

Ihan totta toki. Mutta miksi ihmeessä ihan tahallaan ja tietoisesti lisätä sitä altistusta ja vielä käyttää siihen rahaa ja aikaa? Siis jos nyt olosuhteiden pakosta täytyy kasvattaa lapsensa niiden ilmansaasteiden keskellä, niin miten tilannetta parantaa tupakan myrkyille altistaminen?

Lapsihan ei siitä kärsi,jos käyn ulkona tupakalla. Tuskin kukaan enää sisällä polttaa tai autossakaan. Mut se on mun nautintoaine kahvin ja viinin lisäksi. Tupakka buustaa alkoholin vaikutusta mielihyväkeskuksessa. Sulla on jokin toinen nautintoaine mistä sä tykkäät ja se on mulle ihan ok.

Onpa kummallinen ajatusmaailma. Ihan kuin me kaikki oltaisiin narkkeja koukussa johonkin. Juu ei ole mitään vaarallisia nautinto aineita mitä minun olisi lasteni kustannuksella pakko saada. Huhhuh.

Miksi juoda alkoholia? Koska se maistuu hyvältä ja tulee hyvä ja rentoutunut olo. Sama esim. suklaan kanssa. Eli kyllä,kaikilla ihmisillä on joku nautintoaine mistä tykkää.

Alkoholi on kohtuudella nautittuna jopa terveellistä mutta tupakkaa ei voi polttaa kohtuudella niin että se olisi hyödyksi. Sama karkin kanssa. Kyllä niitä voi syödä ilman että tulee terveysongelmia mutta kohtuus siinäkin. Jos jokapäivä syö paljon niin tuskin on terveellistä.

Koska et ole polttanut,et tiedä mistään hyödyistä. Aineenvaihdunta on parempi. Ei tee mieli oikein juuri koskaan mitään sokerista. Eli lihava minusta koskaan tulee.

Lisäksi tupakka nostaa oikeasti mielialaa hetkellisesti. Ihan todistettu fakta.

Vierailija
45/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän tupakoitsijoita lähinnä yksinkertaisina. Koulussa on jo vuosikausia alakouluikäisestä lähtien kerrottu opettajien, terveydenhoitajien, koulupoliisien yms. toimesta ihan tutkimustietoa tupakan haitoista ja silti nämä neropatit ovat valinneet tupakoinnin. Tieto on myös saatavilla yhdellä googlehaulla. Ei minun mielestäni ole älykkään ihmisen merkki. En muutenkaan ymmärrä miksi kukaan haluaa vapaaehtoisesti haista pahalle.

Olet siis näitä ihmisiä, ketkä kuvittelevat olevansa toisten yläpuolella arvottamassa muita. :)

Voi kuinka typerän kuvan itsestäsi annatkaan. Ei se, että et tupakoi tee sinusta automaattisesti fiksua. Eikä tupakka kenestäkään tyhmää tai arvotonta.

Sulla on niin paljon vielä opittavaa. Tässä sen taas näkee...

Vierailija
46/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tälläkin hetkellä vedät jotain sokeriherkkuja naamaan ja tulet tänne avautumaan tupakasta. Kaksinaismoralismia.

Yksi pulla ei altista syövälle, mutta yksi tupakka altistaa. Mutta kuten joku kommentoi, tupakoitsijat ovat hieman yksinkertaisia, joten et luultavasti ymmärrä tätä.

Ilmansaasteet altistavat syövälle. On "ihan pikkuisen" haitallisempaa keuhkoille kuin tupakka. Mut joo,mitäpä sä elämästä muuten tajuat kun pakkomielteenä tuollainen syyllistäminen.

Ihan totta toki. Mutta miksi ihmeessä ihan tahallaan ja tietoisesti lisätä sitä altistusta ja vielä käyttää siihen rahaa ja aikaa? Siis jos nyt olosuhteiden pakosta täytyy kasvattaa lapsensa niiden ilmansaasteiden keskellä, niin miten tilannetta parantaa tupakan myrkyille altistaminen?

Lapsihan ei siitä kärsi,jos käyn ulkona tupakalla. Tuskin kukaan enää sisällä polttaa tai autossakaan. Mut se on mun nautintoaine kahvin ja viinin lisäksi. Tupakka buustaa alkoholin vaikutusta mielihyväkeskuksessa. Sulla on jokin toinen nautintoaine mistä sä tykkäät ja se on mulle ihan ok.

Onpa kummallinen ajatusmaailma. Ihan kuin me kaikki oltaisiin narkkeja koukussa johonkin. Juu ei ole mitään vaarallisia nautinto aineita mitä minun olisi lasteni kustannuksella pakko saada. Huhhuh.

Miksi juoda alkoholia? Koska se maistuu hyvältä ja tulee hyvä ja rentoutunut olo. Sama esim. suklaan kanssa. Eli kyllä,kaikilla ihmisillä on joku nautintoaine mistä tykkää.

Alkoholi on kohtuudella nautittuna jopa terveellistä mutta tupakkaa ei voi polttaa kohtuudella niin että se olisi hyödyksi. Sama karkin kanssa. Kyllä niitä voi syödä ilman että tulee terveysongelmia mutta kohtuus siinäkin. Jos jokapäivä syö paljon niin tuskin on terveellistä.

Koska et ole polttanut,et tiedä mistään hyödyistä. Aineenvaihdunta on parempi. Ei tee mieli oikein juuri koskaan mitään sokerista. Eli lihava minusta koskaan tulee.

Ja vastaavasti tupakka laskee mielialaa, kun sitä alkaa tekemään mieli ja vieroitusoireet vaivaa. Fakta.

Keskiarvona mielialavaikutus on tupakoivaan negatiivinen. Fakta.

Ei ole olemassa addiktoivaa huumausainetta, jonka kokonaisvaikutus ihmiseen olisi positiivinen.

Vierailija
47/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton sisäilma on muuten huomattavasti saasteisempaa kuin ulkoilmaan sekoittunut tupakansavu. Aika moni kuljettaa lastaan autossa, eikö vain? Huostaanotto?

Mitään näyttöä ei ole ulkotiloissa tapahtuvan polttamisen haitallisuudelle ulkopuoliselle. Että on kyllä pienen liioittelun makua jutussasi. 

Ilmansaasteet varsinkin keväällä hiekan aiheuttamien pienhiukkasten muodossa, ovat hengenvaarallista pienille lapsille. Mutta silti tuolla iloisesti ajellaan täysin turhia matkoja. 

Sisätiloissa tuskin kukaan enää lasten läsnä ollessa polttaakaan, joten hyvin turvassa ovat. 

Lapsensa saa syöttää sydänsairaaksi diabeetikoksi jo ennen kouluikää. Pidän sitä huomattavasti suurempana ongelmana kuin huomaavaisesti tupakoivia vanhempia. 

Ei siihen mitään näyttöä tarvita todetakseen asian. Kyllähän maalaisjärkikin sanoo että savussa oleminen ei voi olla terveellistä missään muodossa paitsi ehkä teatterisavussa. Jos tupakoit ulkoilmassa ja ympärillä on ihmisiä niin takuulla aiheuttaa terveysongelmia jos savu kantautuu näiden ihmisten henkeen. Tupakansavu voi kantautua muuten pitkälle.

Liikenteessä tulee päästöjä mutta monesti näiltä ei voi välttyä vaan pakko altistua jossain vaiheessa.

Uskon enemmän koululääketieteeseen kuin sinun maalaisjärkeesi. Pitoisuudet ulkoilmaan sekoittuneena ovat niin mitättömiä, ettei edes herkimmästä herkimälle voi tulla siitä kuin psykosomaattisia oireita. 

Vertaa nyt auton pakokaasuun. Mikäli olet ulkotilassa käynnissä olevan auton läheisyydessä pari minuuttia et huomaa koko asiaa. Mutta jos olet suljetussa esim. perusasunnon kokoisessa tilassa, kuolet hyvin nopeasti. 

Tupakan myrkyt ovat ehkä miljoonasosa auton tuottamista kaasuista ja ulkoilmaan sekoittuneena eivät siisä käytännössä yhtään mitään. Parveketupakointia ollaan kieltämässä sen aihettaman hajun ja siitä koituvan ärsytyksen perusteella, ei terveydellisistä syistä. Mitään näyttöä ei siis ole. 

Tupakan myrkyt ovat paljon vaarallisempia kuin autojen päästöt sillä ethän mene pakoputken eteen hengittämään eli autojen päästöt kerkeävät laimentumaan toisin kuin tupakan jonka savua imetään suoraan keuhkoihin ns "raakana".

*pyrsk* =D

Kyllä. Aivopesu on tuottanu tulosta, mutta olis nyt edes jonkinlaista totuuden perää noissa niin viitsiskin vakavasti keskustella. Puolustele sinä omia nerokkaita valintojasi viiden autosi kanssa. Minä poistun viisaampien pariin.

Vierailija
48/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vastaavasti tupakka laskee mielialaa, kun sitä alkaa tekemään mieli ja vieroitusoireet vaivaa. Fakta.

Keskiarvona mielialavaikutus on tupakoivaan negatiivinen. Fakta.

Ei ole olemassa addiktoivaa huumausainetta, jonka kokonaisvaikutus ihmiseen olisi positiivinen.

Faktasi on tiedossa kyllä. Toisaalta. Tupakan lopettamisella ei ole todistetusti mitään vieroitusoireita(tupakoitsija kykenee nukkumaankin ilman tupakkaa oikein hyvin ilman vieroitusoireita). Kaikki henkistä ja tapa. Tapa mistä voi opetella pois. Se ei silti poista sitä faktaa, että sillä hetkellä se nostaa mielialaa ja piste. Se on varmaan aika iso syy sille miksi vaikeassakin elämäntilanteessa oleva ihminen polttaa tupakan. Joku valitsee sen ja joku alkoholin. Joku menettää mieluimmin mielenterveytensä. Tämä siis kun aina maristaan kuinka tupakoitsijat ovat alempaa kastia ja kovempia kokeneet. Olisiko jokin selittävä yhtäläisyys? Eli juuri se mielialaa nostattava vaikutus. Ei se alkokaan seuraavana päivänä lämmitä. Että ei tuo nyt tuonut mitään uutta ainakaan minulle.

Vierailija
49/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon itsepetos kommentti. "minä olen vahva selviytyjä, sankari suorastaan, minulla on oikeus myrkyttää lapsiani koska olen niin vahva!" juu kukaan muu meistä ei ole elämässä mitään pahaa kokenut, siksi emme tunne tarvetta vielä kaiken päälle vahingoittaa omia lapsiamme.. Hohhoijaa.

Vierailija
50/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Sokerissa, alkoholissa ja jopa lisäaineissa on hyviäkin puolia. C-vitamiinikin esim. on lisäaine, kohtuukäyttö alkoholia ja joidenkin tutkimuksien mukaan hyödyksi ja sokeria on mahdoton välttää, sitä on hedelmissä ja marjoissakin. Tupakassa ei taas ole mitään hyvää. Vähän sama kuin tilaisi itselleen ennenaikaisen vanhenemisen, keuhkoahtaumataudin tai keuhkosyövän ja lisäksi altistaa lapsensa näille. Sitä myrkkyä tulee aina vaatteiden ja hengitysilman mukana, vaikka ei polttaisi lapsen seurassa.

Tuoakassakin on hyviä puolia ja se voi estää jonkun romahtamisen. Puhut nyt varmaan luontaisista lisäaineista? Ja ei, nekään ei kaikki ole hyväksi. Minsi sitten kansanterveyslaitos työskentelee koko ajan saadakseen liikalihavuuden kuriin ja sokerihiiritnetsimään mielihyvää muualta?

Se myrkky eli haju takissa ei ketään tapa, se on vaan haju mistä et pidä. :)

Miten uskallat viedä lapsesi ulos tai julkisiin paikkoihin missä tupakoitsijat kävelee haju takissaan? Ai kamala! ;)

Alkoholin hyödyt saa syömällä mm. Mustikoita eli siihen ei tarvita itse alkoholia saadakseen samoja aineita. :) Tutkis asiaa niin ei ole enää punaviinillesi selityksiä.

Minä olen mielipiteeltäni jyrkkä alkon suhteen ja se on lasten kanssa nollatoleranssi. Ei tarvita mitään vanhanaikaista tapaa opettaa lapsille ns. Oikeaa tapaa juoda. Ei. Se ei ole milloinkaan mukavaa katseltavaa lapsille. On se jos ei joulus tmv voi viettää ilman lasillista, kuten useilla on tapana. Edes lasten tähden? Miten riippuvainen pitää olla?

Ja puolustus sokeriin on todellinen osoitus typeryydestäsi ap. Olen diabeetikko, sanoin lapseni(1-tyypin eli ei itse aiheutettua, mutta siksi asiasta paljon tietoa). En voisi koskaan olla kanssasi samaa mieltä. Oletko tietoinen kuinka monta jalkaa lapsilta poistetaan kuukauden aikana mm.briteissä vain sokerin takia???

Kuinka paljon se tukkii suonia ja altistaa muille sairauksille sekä sekoittaa elimistön vastustuskykyä pahemmin kuin moni muu asia.

Luin kauhulla tekstisi. Älä kitti pilaa lastesi elämää liialla sokerilla, oikeasti! Ihminen ei tarvitse hiilareita paljoa, vaikka toki tarvitsee. Ne tulisi vaan mieluiten saada juuri marjoista, hedelmistä ym ja vielä mieluummin pitkää hiilaria kuiduista ymv. Eli hedelmätkään eivät ola hyvä asia jos syö liikaa.

Eli kohtuus kaikessa. Myös vouhkaamisessa, koska siinä käy äkkiä juuri noin eli unohtuu jokin toinen osa-alue. Täydellinen kun on vaikea olla, mutta liika on liikaa!

Vierailija
51/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostaa varmasti. Heroiininkin nostaa. Ei muutakuin piikittämään vaan, vitut lapsista :)

Joo,ihan sama asia. Kun ei pysty paremmin argumentoimaan ja perustelemaan omaa kantaansa,niin vedetään mutkat suoriksi ja "ihan pikkuisen" yliampuvasti kommentoidaan.

Vierailija
52/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostaa varmasti. Heroiininkin nostaa. Ei muutakuin piikittämään vaan, vitut lapsista :)

Joo,ihan sama asia. Kun ei pysty paremmin argumentoimaan ja perustelemaan omaa kantaansa,niin vedetään mutkat suoriksi ja "ihan pikkuisen" yliampuvasti kommentoidaan.

Myrkky kun myrkky. Ihan turha yrittää selitellä parhain päin mitään myrkkyjen käyttöä "tulee hyvä olo.." hyhhyh.

Vierailija
53/55 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"perustelemaan kantaansa" siis sinä et ole samaa mieltä siitä että tupakka on epäterveellistä ja huonoa lapsille? Vai siis mitä Perustelua kaipaat??

Vierailija
54/55 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on pahempi ilmansaasteet vai ilmansaasteet JA tupakka? Niinpä.

Vierailija
55/55 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Puolisolleni aiheutettua vahinkoa ei kukaan voi enää korjata. Se olisi pitänyt korjata yli 30 vuotta sitten kieltämällä tupakka kokonaan. Jos huostaanotto olisi suojannut miestäni tupakalta kohdussa ja vauvana, olisi se ollut ok ratkaisu.

Jos olet ketjupolttava lapsen isä ja kuvittelet että lapsesi ovat suojassa, kunhan vain siirryt hieman syrjemmäksi tai avaat ikkunan, olet väärässä.