Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pakkaan lennolle vitamiinit????

Vierailija
30.07.2017 |

Olen googlettanut kyllä, mutta tähän en ole löytänyt suoraa vastausta. Olen lähdössä eurooppaan lomalle 10 päiväksi, ja reseptilääkkeistä olen hankkinut reseptit ja shengen-todistuksen jne, mutta mites ihan perus vitamiinit? Mulla on 5-6 eri vitamiinia, kaikki tosi isoissa purkeissa, joten en viittis todellakaan raahata purkkeineen mukaan. Voinko laittaa vaan dosettiin kaikki ja ottaa käsimatkatavaroihin, miten tähän suhtaudutaan turvatarkastuksessa helsinki-vantaalla?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullissa voi menettää kaiken, mikä ei oo alkuperäisissä paketeissa (dosetit, minigrip-pussit). Ne ei voi tietää, mitä ne yksittäiaet pillerit on...

Vierailija
22/37 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullissa voi menettää kaiken, mikä ei oo alkuperäisissä paketeissa (dosetit, minigrip-pussit). Ne ei voi tietää, mitä ne yksittäiaet pillerit on...

Mahdollista, mutta epätodennäköistä: https://www.drugs.com/pill_identification.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että ruumassa pakkasta ja lääkkeen koostumus saattaa muuttua, koska eivät saa jöötyä

Vierailija
24/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen schengen-todistus vitamiineille ja lääkkeille? Eihän sellaista saa mistään.

Olen lähdössä kolmeksi viikoksi reissuun Euroopassa. Otan kanta.fi:stä printit resepteistä, voivat siitä viivakoodista lukea, mitä tuon mukanani. Jos heitä kiinnostaa. Ja lääkkeet pakkaan käsimatkatavaraan.

Vierailija
25/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa kortsuihin ja tunge ne hanuriin.

Luoja mä olen väsynyt. Hajosin aivan täysin tälle enkä yleensä naura millekään täällä palstalla.

Vierailija
26/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä neuvotaan pitämään alkuperäispakkauksissa. Kaikki pillerit yms. Jos tulli alkaa selvittämään vitamiineja, niin siinä vie aikaa.

Itselläni on uudehkot lääkkeet ja aina niihin lääkärin tekemä todistus. Siinä todistuksessa on lueteltu myös lisäravinteet. En tiedä nillä nimellä todistus kulkee. Siinä on leimat ja se on englanniksi ja muistaakseni kaksi vuotta voimassa.

Vierailija
27/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et saa ostettua lisäravinteet pienemmissä pakkauksissa, jotka on helpompi kuljettaa kokonaisina? Laittaisin dieettiin, en mihinkään minigrippussiin.

Vierailija
28/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden viikoks etelään, enkä todellakaan ota mitään vitamiineja mukaan.

Tee sä niin, mutta mä todellakin otan 😊

Ruokavaliosi ei ole ok jos tartteet vitamiineja sen lisäksi. Mietipä sitä.

Vierailija
29/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folioon ja laitat ne vatsan seudulle kelmun avulla. Muista ottaa vielä habaneroa suuhusi, kun menet vartijoiden ja huumekoirien ohi.

Vierailija
30/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat glädiin/kelmuun/kortsuun/röökiaskin muoveihin. Polta kiinni ja tiputa huljuta kipossa missä on oliiviöljyä. Niele tai tunge peräsuoleen. Jos meinaat tunkee niin kannattaa pyytää jotain kaveria työntämään ne sormella tarpeeksi syvälle.

Vierailija
31/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et saa ostettua lisäravinteet pienemmissä pakkauksissa, jotka on helpompi kuljettaa kokonaisina? Laittaisin dieettiin, en mihinkään minigrippussiin.

Tarkoitat varmaan dosettiin.

Vierailija
32/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge ne sieraimiisi ja laita paperitupot vielä sinne jotta pysyvät sieraimissasi. Tai laita vaikka vttuun.

Vierailija
33/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan dosettiin.

Juu just sinne dosenttiin.

Vierailija
34/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne vitskut vttuun jos et keksi muuta paikkaa. Laita jeesusteippiä pilden päälle niin pysyy inessä.

Vierailija
35/37 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa pakkauksissa mukaan.

Vierailija
36/37 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin, että suositus olisi että kaikenlaiset lääkkeet olisivat käsimatkatavaroissa.

Vitamiinit eivät ole lääkkeitä.

Vierailija
37/37 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinirn syönti on turhaa, jos syöt monipuolisesti. Rasitat vain maksaa ja munuaisia.

Syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta tuolla reissulla se ei täysin ole mahdollista. Nämä vitamiinit, tai siis osa, on mulle lääkärin suosittelemia, ja en kuole jos en niitä syö, mutta HALUAN ottaa ne myös lomalla. Esim. jos jätän maitohappobakteerit pois, mun maha menee sekaisin. Käytän vain puhtaita tuotteita eli en mitään kaupan monivitamiineja tms. Enkä nyt kysynyt tässä neuvoja terveelliseen ruokavalioon, vaan miten pakkaan nämä vitamiinit mukaan????

Maitohappobakteerit eivät ole vitamiineja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän