Hahaa, asiakas jäi ei saanut ruokiaan
Olin tänään töissä yksin ja ehkä minuuttia ennen sulkemisaikaa eräs tyyppi tuli tilaamaan erikoiskahvin ja leivän. Olin jo pessyt kaikki tiskit, huoltanut kahvikoneet, ja laittanut leipäaineet pois esiltä. En olisi edes ehtinyt antaa noita tilauksia ennen sulkemisaikaa, joten sanoin, että ollaan minuuttia vaille kiinni, ei saa enää leipää eikä kahvia.
Tästä nousi sellainen myrsky, että huh. Se tyyppi alkoi huutaa, että hänellä on oikeus saada ruokansa tässä ja nyt. Tässä vaiheessa se minuutti oli kulunut ja oltiin virallisestikin kiinni. Edelleen tämä tyyppi silti marisi ja mankui, huoritteli minua ja vaikka mitä. Sanoin useaan kertaan, että rauhoitu hei, tuossa melkein vieressä on kauppa, mistä saa myös ruokaa. Ei, tämä oli periaatekysymys. Se mesosi siinä niin kauan, että laitoin oven kiinni. Sittenkin se hakkasi ovea ja uhkasi järjestää minulle potkut ja soittaa lehteen. Omg.
Itsekseni ihmettelen, että jos se kahvi ja leipä oli niin tärkeää, niin miksei voinut tulla silloin ihan aukioloaikana. Ei luulisi olevan mikään mahdottomuus, lauantaina varsinkaan, kun harvempi töissäkään on, ainakaan nyt kesällä. No jaa, odottelen nyt sitten tietoa potkuistani työnantajalta. :D
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en myy tuotteita edes lähellä sulkemisaikaa, jos olen esimerkiksi ehtinyt putsata kahvikoneet, parilat ja muut sellaiset, koska koko hommassa menisi ina yli sulkemisajan. Ja tämä on ihna työnantajan ohjeistus.
Onhan siinä monet vitunhuudot tullut kuultua, mutta olen hymyillyt ja naureskellut koko asialle.
Tietääkö työnantaja näistä tilanteista? Jos et ole kertonut, nyt kiireesti sanot. Jos ei reagoi, ehdotapa että asialle tulee tehdä jotain, koska suuttunut asiakas tuskin palaa, todennäköisesti huonon kokemuksen kertoo muillekin ja tätä tuskin omistaja toivoo.
Vinkki: lisätkää näkyvä lappu ulko-oveen/linjaston päähän/mikä nyt hyvä paikka teillä onkaan ja ilmoittakaa siinä, että myynti lopetetaan varttia/puolta tuntia ennen sulkemista. Näin ei tarvii kenenkään suuttua tai arvailla, voiko esim tuntia ennen sulkemista vielä tulla.
Jos paikka on auki iltaysiin niin sieltä voi ostaa tavaraa siihen asti. Porvoo.