Hahaa, asiakas jäi ei saanut ruokiaan
Olin tänään töissä yksin ja ehkä minuuttia ennen sulkemisaikaa eräs tyyppi tuli tilaamaan erikoiskahvin ja leivän. Olin jo pessyt kaikki tiskit, huoltanut kahvikoneet, ja laittanut leipäaineet pois esiltä. En olisi edes ehtinyt antaa noita tilauksia ennen sulkemisaikaa, joten sanoin, että ollaan minuuttia vaille kiinni, ei saa enää leipää eikä kahvia.
Tästä nousi sellainen myrsky, että huh. Se tyyppi alkoi huutaa, että hänellä on oikeus saada ruokansa tässä ja nyt. Tässä vaiheessa se minuutti oli kulunut ja oltiin virallisestikin kiinni. Edelleen tämä tyyppi silti marisi ja mankui, huoritteli minua ja vaikka mitä. Sanoin useaan kertaan, että rauhoitu hei, tuossa melkein vieressä on kauppa, mistä saa myös ruokaa. Ei, tämä oli periaatekysymys. Se mesosi siinä niin kauan, että laitoin oven kiinni. Sittenkin se hakkasi ovea ja uhkasi järjestää minulle potkut ja soittaa lehteen. Omg.
Itsekseni ihmettelen, että jos se kahvi ja leipä oli niin tärkeää, niin miksei voinut tulla silloin ihan aukioloaikana. Ei luulisi olevan mikään mahdottomuus, lauantaina varsinkaan, kun harvempi töissäkään on, ainakaan nyt kesällä. No jaa, odottelen nyt sitten tietoa potkuistani työnantajalta. :D
Kommentit (22)
:D
Minä voin kuvitella sen aasiakkaan ilmeen.
Ja keksit tämän jatkoksi tuolle ketjulle, jossa päivitellään ihmisiä, jotka menevät kauppaan/kahvilaan vähän ennen sulkemisaikaa.
0,2/5
Vierailija kirjoitti:
Ja keksit tämän jatkoksi tuolle ketjulle, jossa päivitellään ihmisiä, jotka menevät kauppaan/kahvilaan vähän ennen sulkemisaikaa.
0,2/5
Ihan samaa olin tulossa kirjoittamaan. Olisi nyt edes odottanut, että se keskustelu olisi unohtunut. Tosin en kyllä kaiken kaikkiaan ymmärrä ihmisten tarvetta keksiä ihan omasta päästään näitä tarinoita. Eikö heidän oikeassa elämässään tapahdu yhtään mitään? Eikö heillä ole yhtään mitään muuta tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Noita idiootteja tuntuu riittävän. Itsekin olen joutunut jäämään puoleksi tunniksi ylimääräistä PALKATTA, kun asiakas ei kehotuksista huolimatta poistunut, eikä väkisinkään voi heittää ulos.
Omaa pöljyyttä, jos suostuu palkatta tekemään töitä. Jos olet itse yrittäjä, niin tuo on juuri yrittäjän riskiin sisältyvää, mutta ei palkatun työntekijän.
Normaalissa paikassa kuuluu olla vähintään vartti työaikaa vielä sulkemisen jälkeen juuri siksi, että koneita ei suljeta eikä mitään siivota pois ennen sulkemisaikaa vaan vasta sen jälkeen, palkallisena aikana!
Minäkään en myy tuotteita edes lähellä sulkemisaikaa, jos olen esimerkiksi ehtinyt putsata kahvikoneet, parilat ja muut sellaiset, koska koko hommassa menisi ina yli sulkemisajan. Ja tämä on ihna työnantajan ohjeistus.
Onhan siinä monet vitunhuudot tullut kuultua, mutta olen hymyillyt ja naureskellut koko asialle.
Nää on parhaita kun saadaan idea muokata toistaan paskenpia provoja, jaksuhali
Työnantaja päättää milloin ei enää myydä ja milloin voi laittaa värkit pois
Miksi tavarat laitetaan pois ja pestään ennen sulkemisaikaa? Eikö se homma pitäisi tehdä sulkemisajan jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ja minä päätän, mitä teen vapaa-ajallani. Siihen ei kuulu työpaikan siivoustyöt ja tilitykset. Monta kertaa olenkin lähtenyt kotiin niin, että nuo on jääneet tekemättä. Seuraavana päivänä sitten. Siis tilannehan on, että työaikani loppuu, kun paikka menee kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavarat laitetaan pois ja pestään ennen sulkemisaikaa? Eikö se homma pitäisi tehdä sulkemisajan jälkeen?
Siksi koska työpaikan ohje. Kaikki pitää olla pestynä, poislaitettuna ja siivottuna, sekä tilitettynä, sulkemisaikaan, jolloin työaika loppuu. Tämä ohje on työnantajan itsensä tekemä, ei kenenkään työntekijän.
Itse äänestän jaloillani, ja niin näyttää tekevän moni muukin. Tämän paikkakunnan facebook somehehkuttaja kahvilan asiakaspalvelu ei ihan vastannut sitä hehkutusta. Nyt on toinen yrittäjä ja toiset myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska työpaikan ohje. Kaikki pitää olla pestynä, poislaitettuna ja siivottuna, sekä tilitettynä, sulkemisaikaan, jolloin työaika loppuu. Tämä ohje on työnantajan itsensä tekemä, ei kenenkään työntekijän.
Miksi ihmeessä tätä ei selkeästi ilmoiteta asiakkaalle aukioloaikojen yhteydessä, kun kuitenkin käytäntöjä on monia, niin mistä voi tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä päätän, mitä teen vapaa-ajallani. Siihen ei kuulu työpaikan siivoustyöt ja tilitykset. Monta kertaa olenkin lähtenyt kotiin niin, että nuo on jääneet tekemättä. Seuraavana päivänä sitten. Siis tilannehan on, että työaikani loppuu, kun paikka menee kiinni.
Meillä lentää vuosittain kamalasti piloille olevia kuppia roskiin koska hyvin tavallista on että ihmiset eivät osaa lähteä ulos kahvilasta kun se on kiinni. Ei meistä kukaan jää tiskaamaan omalla ajalla niitä mitä ei saanut koneeseen muiden astioiden mukana vaan seisovat siinä kahveineen pinttymässä ruskeiksi. Sama lattian pesu. Sitten tulee niitä jotka valtavat kun on sotkuista ja kahvi kallista. Voi voi minä en asialle voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tätä ei selkeästi ilmoiteta asiakkaalle aukioloaikojen yhteydessä, kun kuitenkin käytäntöjä on monia, niin mistä voi tietää?
Miten asioiden tolaa ei voi ymmärtää, jos itse astelee putiikkiin 5 min ennen sulkemisaikaa, sisällä on tuolit nostettu pöydille, vitriinit ja linjastot tyhjät ja peitetyt, sekä kaikki paikat putsattu? Miten tämän voi ymmärtää väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asiaksi luuli että hänelle ehtii tehdä minuutissa leivän ja hän voi jäädä sen syömään?
Vierailija kirjoitti:
0,2/5
Jäitkö ilman kermakahvia ja baakkelsia?
Tämä on jännä ilmiö että palveluammateissa luullaan että kaikki asiakkaat on yksi massa. Kun yhdelle kertoo minkälaiset tavat tässä paikassa on, niin kaikkien pitäisi tietää se.
Jos paikka on auki, niin mistä asiakas voisi tietää että sieltä ei enää saa sitä palvelua tai tuotetta, jonka vuoksi sitä paikkaa pidetään auki.
Noita idiootteja tuntuu riittävän. Itsekin olen joutunut jäämään puoleksi tunniksi ylimääräistä PALKATTA, kun asiakas ei kehotuksista huolimatta poistunut, eikä väkisinkään voi heittää ulos.