Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä, kiitos!

Vierailija
09.07.2008 |

Sanokaa ihan rehellisesti, mutta asiallisesti mielipiteenne.. Mieheni veli on menossa naimisiin. Emme ole "ystäviä" kyseisen porukan kanssa, mutta välit ovat mielestäni olleet asialliset. Suvussa on muuten ongelmallisia suhteita, esim. mieheni / perheemme ei ole toisen veljensä kanssa tekemisissä, jonka kans taas tämä tuleva hääpari on hyviä ystäviä. Tämä lähtöisin enemmän heistä kuin meistä.. Niin, se hääkutsu sitten kolahti meillekin, mutta vain mieheni nimellä. Olihan siinä toki "perh". Yleensä kaikki posti on tullut heiltä meidän molempien nimillä. Ja ainakaan itse en kyllä hääkutsua laittaisi tutuille vain miehen nimellä. Loukkaannuin siis kertakaikkiaan, ja ihmettelen mitä olen tehnyt väärin? Haluavatko he osoittaa etten ole tervetullut heidän häihinsä? Tuntuu tosi kurjalta! Mitä mieltä te olette tästä??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se luultavasti ole pahalla tarkoitettu, ovat olleet vain ajattelemattomia. Jos he haluaisivat loukata niin he olisivat keksineet lukuisia muita tehokkaampia tapoja.

Vierailija
2/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kutsut laitetaan vain miehen nimellä ja perh. perään.

Juu, kuinkahan montaa minäkin sitten loukkasin aikanaa..? En tiennyt, että noin pienestä asiasta voi loukkaantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisivat laittaneet vain miehen nimellä. Tuo perh tarkoittaa juuri sinua (ja mahd. lapsia).

Vierailija
4/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se tarkoittaa miehen lisäksi sekä sinua että lapsia.

Ja se nimenomaan on se oikea muoto. Ei kirjekuoreen nyt ryhdytä kaikkien nimiä oikeasti luettelemaan, se on joku ihme postpostmoderni alemmas keskiluokan versio, että kaikkien nimet ja hyvä kun ei vielä kissaa ja marsuakin luetella kirjekuoressa...

Vierailija
5/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ruveta heti saivartelemaan! Ehkä on eri laittaa vaimon nimi kuin lasten tai kissojen tai marsujen??

Vierailija
6/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tuolleen että miehen nimi ja perheineen. Lapsista puhutaan miehen lapsina siis äitiä ei mainita. Esim on ne niin suloisia nuo Karin lapset.

Kari saa myös vauvan ja Karilla on laskettu aika silloin ja tällöin. Kyllä se pahalta tuntuu, kun äiti hoitaa lähes yksin koko kodin ja perheen, eikä missään mainita koskaan, että lapsilla olisi äitikin.

Eli täällä kyllä ois tosi kummallista, jos joku hoksaisi jonkun kutsukortin laittaa miehen ja vaimon nimellä ja siihen sitten perheineen. Tosin itse olen tuollainen kummajainen. Kouluni olen aikoinani käynyt, ja tiedän kyllä, että miehet eivät synnytä eikä heillä ole laskettuja aikoja. Myös kohteliaaseen käytökseen mielestäni kuuluu nykyaikana, että perhettä koskevat kutsut/kortit osoitetaan miehelle ja vaimolle perheineen. Ei pelkästään miehelle perheineen.

Vierailija
7/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka molemmat tunnetaan hyvin tulee kuoreen, lapset voi laittaa "perh.".

Vierailija
8/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti halusivat päästä helpommalla ja kirjoittivat kaikki kutsut miehen nimellä ja vaimot + lapset kuuluvat sitten perheeseen.

Itse en olisi tuohon kiinnittänyt edes huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän