Onko kaikilla muka jo kauppalista kännykässä? Mä taidan sitten olla jo outo...
Mä nimittäin kirjotan kauppalistan vieläkin ihan perinteiseen tarralappuun ja liimaan sen ostosreissun ajaksi kauppakärryjen työntökahvaan. Siitä sitten välillä tarkistelen, mitä pitikään vielä ostaa. 😆
Kommentit (43)
Toi on hyvä idea! Pitääpä kokeilla.
Et ole outo. Paperinen kauppalista on mukana, en laita kännyyn.
Kirjoitan listan paperilapulle. Tavalliselle, en tarralapulle. Kännykkään ei yhtään huvita laittaa.
Ihmettelen myös, kun marketeillakin moni näyttää vaeltelevan tavaroita keräämässä ilman mitään listaa missään.
Kyllä se perinteinen paperi on paras kauppalista. Nämä ihmiset jotka laittavat sen kauppalistan puhelimeen, samalla he laskevat laskimella paljonko heillä on vielä rahaa jäljellä...
Tietenkään he eivät voi myöntää sitä vaan vetävät verukkeen että kas niinkus mulla on silleen niinkus kauppalista tässä puhelimessa.
Minulla ei yleensä ole edes lappua, vaan lista on korvien välissä. Joskus harvoin kirjoitan listan, jos on paljon ostettavaa.
Meillä käydään kaupassa kerran viikossa. Kauppalistan pohja on kännykässä. Sitä sitten täydennetään/karsitaan tarjousten yms mukaan. Helppoa.
Ja jos teen reseptistä, otan kuvan kännyyn siitä reseptistä...
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan listan paperilapulle. Tavalliselle, en tarralapulle. Kännykkään ei yhtään huvita laittaa.
Ihmettelen myös, kun marketeillakin moni näyttää vaeltelevan tavaroita keräämässä ilman mitään listaa missään.
Perusostokset osaan kyllä tehdä ilman listaakin, paperista listaa käytetään silloin, kun tehdään vähän enemmän ostoksia ja viikolla ollaan huomattu, että joku harvemmin ostettava elintarvike on loppu (suola, leivinjauhe, valkosipulit tms)
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun näihin listattomiin. Minulla on yleensä vain muutama "välttämätön" ostos (esim. tänään pakastepusseja, paahtoleipää ja kissanruokaa) ja muuten vain vaeltelen tekemässä heräteostoksia, jos on hyvä tarjous.
Paperilapulla, viikon aikana huomatut puutteet, miehen ja lapsen laittamat toiveet ja sitten ruokien nimiä joita ajattelimme seuraavina päivinä tehdä. Lisäksi kerään tarjoukset pakkaseen myöhempään käyttöön ta vaihdan jotain ruokaa lennossa toiseksi.
Reseptit on sen verran hyvin hanskassa että osaan ostaa ainekset jos listassa lukee burgundin pata tai uunikana.
Juu ei missään tapauksessa puhelimeen, ei, ei, ei. Puhelinta toljottavat ihmiset näyttävät typeriltä. Mulla on paperinen kauppalista taskussa ja tarkistan muutaman kerran, että muistinko kaikki joltain tietyltä alueelta. Prisma on niin inhottavan suuri kauppa, että ei viitti ilman listaa yrittää, kun jos se juusto unohtuu ja kassalla huomaa sen, niin ärsyttää palata sinne puolen kilsan päähän kärryjen kanssa puikkelehtimaan.
Meillä on Google Keep jossa voidaan molemmat talouden aikuiset (ja myöhemmin lapset) lisätä listalle tavaraa sitä mukaa kuin puutteita ilmenee ja ruksia sitä mukaa pois kun on ostettu. Kätevä kun lista on viimeistelyä vaille valmiina molempien saatavilla.
Joskus harvoin kun jaksan niin kirjoitan silti paperilistan, koska puhelin kädessä on ärsyttävä tehdä ostoksia.
Mulla on notepad niminen apsi. Helppo laittaa listat ja puhnumerot tai jotai lukuja muistiin. Ei tarvitse tallentaa. Vaan ne jää siihen sivuille.
Paperilapun toljottaminen 2000-luvulla on niiiiin typerän näköistä touhua että totta kai lista kännykässä. Puhumattakaan siitä kuinka kätevää on kun lista synkkautuu kaikkien puhelimiin niin kuka tahansa voi käydä koska tahansa ostamassa jotain ja ruksia listalta, tai vaihtoehtoisesti lisätä listalle jotain eikä siitä tarvi erikseen ilmoitella että tuo vielä sitä ja tätä...
Mä revin aina jostain kirjekuoresta tai suttupaperista palan ja kirjoitan siihen. En jaksa tihrustaa kännykkää ja paperille kirjoittaa nopeammin. Eikä mulla toimi se, että on tietyt tuotteet listalla valmiina, kun ostan ihan eri juttuja joka kerralla. Tietyt vakituotteet on jääkaapissa, mutta ei ne joka kauppareissulla ole lopussa. Paperilapusta myös on kätsympi viivata yli, mitä on jo otettu.
Eikä olla mitään urpoja nykyitekniikan suhteen kumpikaan miehen kanssa - päinvastoin. Joskus mennään kauppaan ilman listaakin. Silloin ei mikään silloin tällöin ostettava ole lopussa tai ei ole tarvetta harvinaisemmille ostoksille. Leipä, hedelmät ja vihannekset osataaan ostaa ilman listaakin ja muulta osin päätetään vasta kaupassa, mitä seuraavien päivien aikana syödään, tarjonnan ja tarjousten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se perinteinen paperi on paras kauppalista. Nämä ihmiset jotka laittavat sen kauppalistan puhelimeen, samalla he laskevat laskimella paljonko heillä on vielä rahaa jäljellä...
Tietenkään he eivät voi myöntää sitä vaan vetävät verukkeen että kas niinkus mulla on silleen niinkus kauppalista tässä puhelimessa.
No voi herrajumala.
Ihan on kauppalista puhelimessa siksi, että liian usein se paperinen lappu olikin kotona keittiön pöydällä eikä mukana kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Paperilapun toljottaminen 2000-luvulla on niiiiin typerän näköistä touhua että totta kai lista kännykässä. Puhumattakaan siitä kuinka kätevää on kun lista synkkautuu kaikkien puhelimiin niin kuka tahansa voi käydä koska tahansa ostamassa jotain ja ruksia listalta, tai vaihtoehtoisesti lisätä listalle jotain eikä siitä tarvi erikseen ilmoitella että tuo vielä sitä ja tätä...
No kyllä joskus vuonna 2000 olisi pitkään katsottu, että mikäs nörttimäntti kulkee kaupoilla pää vinossa tuijottamassa puhelimeen. Ne puhelimetkaan eivät olleet niin kuin nyt, vähän pienemmät ruudutkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi herrajumala.
Ihan on kauppalista puhelimessa siksi, että liian usein se paperinen lappu olikin kotona keittiön pöydällä eikä mukana kaupassa.
Minä osaan unohtaa puhelimen yhtä kätevästi, tai jopa jätän tarkoituksella kotiin, ettei kukaan soittele, kun olen kaupassa. Mutta ei kauppalistalla ole mitään tekemistä varallisuuden tai tietotekniikan osaamisen kanssa. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Minä tykkään pienistä puhelimista, mutta kauppalista ei sellaisessa toimi. Jotta näkisi kokonaa, tulee pienellä ja jos suurentaa, jää osa näkemättä. Tykkään muutenkin kirjoittaa kauppalistan paperille. Kun minä nyt vaan tykkään kirjoitella käsinkin.
En ymmärrä miksi kukaan tuhertaa paperilappujen kanssa, kun kaiken saa kätevästi puhelimen muistiin ja se puhelin on kuitenkin mukana. Helppo kirjoittaa muistiin aina jonkun ruoka-aineen loputtua että pitää ostaa lisää, ei unohdu sitten kauppapäivänä. Samalla kaupassa voi poistaa jo kerätyt tuotteet listasta pois, näkee helposti jo ennen kassaa, unohtuiko joku.
Ai sen takia kärryt ovat aina tahmaisia.