Ärsyttää ihmiset jotkä käyttävät shortseja viileällä säällä
Varmasti kaapistasi löytyvät myös pitkät housut. Shortsit ovat muutenkin varsinkin miehellä tosi ruma vaate. Myös naisella ne ovat tyhmät, jos alla on leggingsit.
Kommentit (21)
Mistä lämpötilasta lähtien shortsien käyttö on sallittua? Onko tuulen voimakkuudella tai suunnalla merkitystä?
Toimittaja availee kesäjutun toivossa.
Näin keväällä Kuopiossa miehen shortseissa lämpötilan ollessa +5°C, hrr.
Kesä eriasia. Talvella puski pääkaupunki seudulla -30-35`c pakkasta ja itse odottelin toppa ja villa vaatetuksessa bussia, kun joku nuori nainen meni pieni takki auki ohi, vyötärö ja nilkat esillä. Suu siinä loksahti auki.
En nyt sanoisi että +20 on kovin viileä sää. Olen aina ollut tosi lämminverinen ja käytän shortseja/capreja ja sandaaleja jo +16 asteessa, tosin silloin saattaa olla myös ohut pitkähihainen jos on kovin tuulista.
Itseäni sen sijaan jaksaa hämmästyttää tämä nykytrendi käyttää kevytuntuvatakkia kesälläkin, siis vaikka mittari näyttäisi juurikin 20 astetta. Eilenkin täällä (Itä-Helsinki) oli päivällä +22 ja _todella_ painostavan hiostava ilma, ja eikös silti vastaan tullut muutama untuvatakki. Mutta eihän se ole multa pois, kukin tyylillään untuvissa tai shortseissa.
Kaikki voi pukeutuu niinku ite haluu, mitä se sua haittaa jos toisilla on kylmä tai kuuma?
Minulla ei yksinkertaisesti tule jaloista kylmä. Eli minulla voi olla huppari tai jopa villapaita ja shortsit.
Tosi kauniit jalat on mulla, joten en ole ajatellutkaan tästä näkökulmasta, että joku ärsyyntyisi :D
Tämä kuopiolainen mies on varmaan samanlainen. Helpostihan syksymmällä on aamuisin alle kymmenen astetta, mutta päivemmällä lämpenee. Eli kivempi laittaa alun perinkin shortsit jalkaan.
Miksi ärsyttää? Jos aamulla on vähintään +14 astetta, niin todellakin lähden lenkille shortseissa, kun lämpötila ehtii kuitenkin lenkin aikana nousta, ja liikkuessa tulee kuuma. +18 astetta on sitten jo minusta ihan normaali shortsikeli, ja jos aurinko vielä paistaa, niin ihan liian kuumakin on.
Minusta "viileä sää" tarkoittaa alle 10 astetta. Ehkä niissä lämpötiloissa saattaisin itsekin yllättyä jos joku tulisi shortseissa vastaan, mutten tajua miksi sen pitäisi ärsyttää. Sekö sinua ottaa päähän, että itse hytiset tällä säälläkin takki päällä?
Sortsit ovat lasten vaate. Ei aikuinen käytä lyhyitä sortseja.
Vierailija kirjoitti:
Kesä eriasia. Talvella puski pääkaupunki seudulla -30-35`c pakkasta ja itse odottelin toppa ja villa vaatetuksessa bussia, kun joku nuori nainen meni pieni takki auki ohi, vyötärö ja nilkat esillä. Suu siinä loksahti auki.
Pääkaupunkiseudulla ei ole vuosikymmeniin ollut mainitsemiasi pakkaslukemia. Viime talvena parina päivänä käväisi 20 miinusasteen yläpuolella. Joten ihan omat jutut sulla on.
Mutta pointti tietysti selvä. Nuorten muoti ei katso lämpötilaa. Kyllä ne paljaat nilkat kauhistuttavat jo pienelläkin pakkasella. Lieneekö terveellistäkään?
Ärsyttääkö myös, jos joku käyttää helteellä longseja?
Minua tuli joskus maaliskuun alun räntäsateessa kylänraitilla vastaa mies sortseissa ja kumppareissa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi että +20 on kovin viileä sää. Olen aina ollut tosi lämminverinen ja käytän shortseja/capreja ja sandaaleja jo +16 asteessa, tosin silloin saattaa olla myös ohut pitkähihainen jos on kovin tuulista.
Itseäni sen sijaan jaksaa hämmästyttää tämä nykytrendi käyttää kevytuntuvatakkia kesälläkin, siis vaikka mittari näyttäisi juurikin 20 astetta. Eilenkin täällä (Itä-Helsinki) oli päivällä +22 ja _todella_ painostavan hiostava ilma, ja eikös silti vastaan tullut muutama untuvatakki. Mutta eihän se ole multa pois, kukin tyylillään untuvissa tai shortseissa.
Lämmin takki eristää eli pitää käyttäjänsä viileänä (kun pukee takin kun ei ollut vielä kuumissaan), kuuma ulkoilma ei pääse iholle; olen joskus kokeillut, toisinaan toimii, mutta ei aina.
Sori kesäleevi. Ei onnannu tällä kertaa. Kokeile imetyskohua seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei ole vuosikymmeniin ollut mainitsemiasi pakkaslukemia. Viime talvena parina päivänä käväisi 20 miinusasteen yläpuolella. Joten ihan omat jutut sulla on.
Mutta pointti tietysti selvä. Nuorten muoti ei katso lämpötilaa. Kyllä ne paljaat nilkat kauhistuttavat jo pienelläkin pakkasella. Lieneekö terveellistäkään?
Onhan. Tästä tapauksesta on joku seittemisen vuotta, ellei 10.. muistan kun bussitkin oli sisältä niin kylmiä ja osa vuoroista jäi ajamatta, kun ne ei vaan startannu.
Tarkkaa päiväkirjamerkintää mulla ei ole tarjota, muistan vaan missä asuin sillon ja missä töissä. Tämä näky oli sellon pihalla kun tein bussin vaihtoa.
Eikö jokainen päätä itse miten pukeutuu ja siten myös kärsii itse kylmyytensä jos edes palelee. Yks kaverini on oikea vilukissa, vaikka on +20 mittarissa niin villatanki päällä, no se on ihan okei mutta kun sitten alkaa valittaa mulle ettenkö palele pelkässä t-paidassa. No en todellakaan ja jos palelisin osaisin kyllä laittaa lisää vaatetta päälle.
Meheni pitäää kesäkuusta- elokuuhun aina shortseja.
Vähästäpä sinäkin ärsyynnyt.