Tarvitsisin apua pohdintaan - olen raskaana uudelle miehelle
Entisestä liitosta minulla on 2 lasta, jotka ovat kouluiässä. Asuvat isällään (heidän tahtonsa).
Olen ollut uuden miehen kanssa pari vuotta. Molemmilla opinnot kesken. Olemme muuttamassa pienempään asuntoon muutaman kuukauden päästä. Olemme molemmat aloittaneet vasta puolisen vuotta sitten uudessa työpaikassa (ura siis ihan kesken). Olemme varanneet kaksi matkaa ensi vuodelle... Elämä siis ihan kesken, ja huomasin että olen raskaana. Kierukka on pettänyt.
Mitä teen? Olen todella aborttia vastaan, mutta en tiedä pystynkö tähän. Ehkä jos vuoden päästä olisi tämä tapahtunut, mutta nyt? Valmistuminen häämöttää ja kaikki :( mutta toisaalta en ole ketään ikinä rakastunut näin paljon kuin tätä uutta miestäni, ja ehkä tällä vauvalla on joku tarkoitus? Mutta, että minulla olisi lapsia kahdelle miehelle? Sekin on jotain mitä en ikinä olisi voinut kuvitella tapahtuvan!
Apuaja. Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (9)
Jos ei lasta halua niin abortti on reiluin vaihtoehto.
Päätös on sinun ja vain sinun, ei minun. Olisi vastuutonta yrittää kertoa mielipiteensä, joka voisi kääntää sinut johonkin jota itse et halua, suuntaan tai toiseen.
Eli pohdi asia ihan rauhassa ja tee oma ratkaisusi. Päätös on sinun.
Pidät lapsen. Samalla kun mahdollistat hänen elämänsä tuot omaan ja miehesi elämään paljon onnea ja iloa. Asioilla on tapana järjestyä.
Been there, done that.
Keskustele miehen kanssa. Jospa hän haluaisi pitää lapsen. Ehkäpä kaikella on tarkoitus.
Mies miettii mitä haluaa. Hänen päätös yhtä paljon kuin minun. En vain osaa ajatella. Jotenkin abortti ei ole ikinä tuntunut vaihtoehdolta, mutta nyt tuntuu. Mitä jos en ikinä enää voi saada sen jälkeen lapsia? Olenko edes oikeutettu saamaan? Ja en edes ole uskonnollinen.. AP
Omalla kohdallani miettisin kumman ratkaisun kanssa minun on helpompi elää. Lapsen kanssa, joka sekoittaa pakkaa kunnollaja muuttaa väkisin elämää, vai sen kanssa että olen tehnyt abortin. Ne on todella erilaiset ratkaisut ja eritavalla raskaat. On ihan ihmisestä kiinni minkä kokee raskaammaksi.
N28
Abortin.