-5 kg 4 viikossa normaalipainon sisällä, tässä vinkit
Vähensin raskasta liikuntaa, kävelin 45 min tai hölkkäsin 30 min 4x viikossa.
Jätin punaisen lihan ja maitotuotteet, söin alle 100g hiilareita päivässä
Söin 4 tunnin välein, ei välipaloja.
Suosin kasvisproteiineja ja kananmunia. Söin yleensä 3-4 munaa päivässä.
Join vain vettä, vihreää teetä ja vähän kahvia.
Söin keskimäärin 1100 kcal päivässä. Olisin "voinut" syödä enemmän, mutta järjetön määrä vihanneksia ja 1.5-2 g proteeinia/painonilo täytti mahan ja piti nälän.
Välttelin salaatteja ja söin lämmintä ruokaa.
Toivottavasti jollekin on apua, tämä oli helppoa ja mukavaa :)
Kommentit (17)
Lähtöpainosi? Pituutesi?
Onko paino pysynyt saavutetuissa lukemissa?
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpainosi? Pituutesi?
Onko paino pysynyt saavutetuissa lukemissa?
65 kg ja 165 cm. Ajattelin jatkaa vielä pari kg niin on sitten näissä lukemissa kun nesteet palautuvat. En kyllä ajatellut vetää pitsaa ja karkkia heti hirveitä määriä vaan nostaa pikkuhiljaa normaalille tasolle energiat.
Mitä muuta söit kuin kananmunia? Voisitko kertoa yhden päivän esimerkin? En syö lihaa ja jos välttelen vielä hiilareita ja maitotuotteitakin tuntuu vaikealta keksiä syömistä.
Voisitko laittaa esim parin päivän ruokavaliosta mallin? Mitä kaikkea kasviproteiinia söit? Siis lämmintä? Söitkö kalaa?
Tyhmä kysymys: miten lasket monta kcal syöt päivässä? :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta söit kuin kananmunia? Voisitko kertoa yhden päivän esimerkin? En syö lihaa ja jos välttelen vielä hiilareita ja maitotuotteitakin tuntuu vaikealta keksiä syömistä.
Soijajugurttia, marjoja ja kananmunaa aamulla ja illalla
Lounas ja päivällinen esim
-Chiliä pavuilla ja avocadolla,
- broileria tai kalaa ja kasvislisuke esim punajuuria rucola ja pinjansiementen kanssa, lanttua ja porkkanaa uunissa, välimeren kasviksia uunissa pinjansiementen ym
- broilerikeitto (thai)
- wokki
- linssikeitto
- curry
Herneitä tykkään myös syödä ja marjoja
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys: miten lasket monta kcal syöt päivässä? :D
Käytän fat secret appia
Vierailija kirjoitti:
Voisitko laittaa esim parin päivän ruokavaliosta mallin? Mitä kaikkea kasviproteiinia söit? Siis lämmintä? Söitkö kalaa?
Pääasiassa papuja ja härkäpapurouhetta (kuiva). En pidä esim härkiksestä ja välttelin viljoja muutenkin.
Söin kalaa ja kanaa.
Mitä pahaa maitotuotteista on laihdutuksen kannalta? Miksi soijajogurtti on parempi vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa maitotuotteista on laihdutuksen kannalta? Miksi soijajogurtti on parempi vaihtoehto?
Se nyt on vaan joku muotivillitys nyt, ihan testimielessä kokeilin. Ei välttämättä olekaan soija parempi, sehän lisää esim estrogeenin tuotantoa. Monille maito ei kuitenkaan sovi ja sen lopettaminen voi auttaa suolistoa tms. Minulla ei ollut mitään vaikutusta ja aionkin siirtyä takaisin luonnonjugurttiin.
Ap
Joo, 165-senttisen laihdutus 65 kg ->60 kg onnistuu. Siinä on, mistä suht helposti ottaa.
Mä oon 168, painan 60kg ja mieluusti luopuisin edes 3 kilosta. Urheilen joka toinen päivä, ja siitä ruokahaluni lisääntyy niin paljon, etten "ahdistumatta" pysty jättämään syömistä vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, 165-senttisen laihdutus 65 kg ->60 kg onnistuu. Siinä on, mistä suht helposti ottaa.
Mä oon 168, painan 60kg ja mieluusti luopuisin edes 3 kilosta. Urheilen joka toinen päivä, ja siitä ruokahaluni lisääntyy niin paljon, etten "ahdistumatta" pysty jättämään syömistä vähemmälle.
Minulla on ollut aivan sama ongelma, siksi vähensinkin rajut treenit pois. Myös oikea ruokavalio auttoi, aikaisemmin jos olen edes ajatellut syömisen vähentämistä, on tullut hirveä nälkä. Ja lohdutukseksi: ei minullakaan "niin" paljoa ylimääräistä 65 kgssa ollut kuin mitä voisi olla, ruumiinrakenne lihakset jne...
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syönyt salaattia?
Salaatista saa hirveästi energiaa eikä tule kylläistä oloa. Savulohi, avokado, cashew pähkinä ja loraus oliiviöljyä on helposti 600 kcal ja nälkä jää. Mieluummin oikeita ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatista saa hirveästi energiaa eikä tule kylläistä oloa. Savulohi, avokado, cashew pähkinä ja loraus oliiviöljyä on helposti 600 kcal ja nälkä jää. Mieluummin oikeita ruokia.
Ööö... Tee erilainen salaatti? Jätä nuo avokadot, pähkinät ja öljy pois ja laita reilusti kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö... Tee erilainen salaatti? Jätä nuo avokadot, pähkinät ja öljy pois ja laita reilusti kasviksia.
Jää silti nälkä, varmaan joku psykologinen vaikutus:) tuo nyt vaan oli esimerkki että mitä tahansa laitan niin jää nälkä.
UP jos jotain kiinnostaa. Voin myös vastata kysymyksiin :) ap