Onko nykyään olemassa sellaista "Vauva-palstaa" jollainen tämä oli ennen? Missä odottajat, äitiyslomalaiset ja sellaisiksi haluavat ovat nykyisin?
Itse tulin palstalle ekan kerran vauvakuumeisena v. 2003 ja lapsiperhepalstana tämän koin siitä vielä n. 10 v eteenpäin. Nykyisin tämä on ihan jotain muuta. Mutta onko sille vanhalle Vauva-palstalle tullut joku korvaaja. Kaksplus? Vai joku muu?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Palsta oli joskus nimellä "sana vapaa"
Ja muistaakseni IltaSanomat ylläpiti sana vapaa-palstaa, joka siellä lopetettiin ja siirryttiin tänne. IltaSanomissa ja muissa Sanoma Oy omistamissa lehdissä on aina ollut suorat linkit tänne aihe vapaa palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat on oikeassa. Palsta oli aihe vapaa muinoin (2000-luvun alkuvuosina?), sitten välillä joku muu ja sitten taas aihe vapaa.
Tämä! Osa aktiiveja perusti sitten omankin aihevapaan, kun palstat uudistui. Taisi löytyä pitkään ihan aihevapaa.com tms. Siinä kohtaa kävi niin iso yleisökato, että hetkeksi tännekin palautettiin vanha aihevapaa uusien palstojen rinnalle. Se oli jossain valikossa nimellä perinteinen aihevapaa tai jotain sellaista.
Aihe vapaa on aina ollut tällainen. Muut osastot ovat niitä vauvajuttuja varten. Olen ollut täällä todella kauan, ainakin 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo edelleen, mutta valikko ehdottaa ensimmäiseksi "aihe vapaa".
Eli valitse "ALUEET"
Ja valikosta "valitse alue" ja sieltä mieleisesi keskustelun aihe: raskaus tai vauvat tai taaperot jne.On on mutta kuten aiemmin jo kirjoitettiin noissa nykyisissä ei käy kukaan, ne on ihan kuolleita entisen verrattuna, voi mennä päiviä ja viikkoja ilman yhtään viestiä kun aiemmin niissä oli kymmeniä ketjuja joka päivä. Eli odottajat ym. on jossain muualla nykyään. Joskus tämä oli siinä aihepiirissä netin suosituin.
Onko niissä kirjautumispakko? Siinä on syy. Itse en ole enää jaksanut käydä niissä. Lisäksi luulisin, että porukka on kadonnut mm. redditiin jossa voi keskustella englanniksi isomman porukan kanssa ja toisaalta pienempiin whatsapp-ryhmiin ja faceen. Villi veikkaukseni..
Voi niitä ihania aikoja ennen kuin velat, naisettomat miehet ja muut vastaavat löysivät tiensä tänne äitien palstalle. Olen ollut täällä todella kauan, eikä täällä ollut ennenmuinoin jutun aiheet tällaisia kuin nykyään. Oli toki väittelyitä esim. kestovaipoista, imetyksestä jne, mutta paljon asiallisempaa oli meno ja tuntui, että kaikki olivat joko äitejä tai äitiydestä haaveilevia. Oli jokunen isäkin. Mun on vaikea ymmärtää miksi esim. velat ovat vallanneet tämänkin palstan, mikseivät perustaa oma vela-palstaa?
Lämmin suositus vauva.info -foorumille :)
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä ihania aikoja ennen kuin velat, naisettomat miehet ja muut vastaavat löysivät tiensä tänne äitien palstalle. Olen ollut täällä todella kauan, eikä täällä ollut ennenmuinoin jutun aiheet tällaisia kuin nykyään. Oli toki väittelyitä esim. kestovaipoista, imetyksestä jne, mutta paljon asiallisempaa oli meno ja tuntui, että kaikki olivat joko äitejä tai äitiydestä haaveilevia. Oli jokunen isäkin. Mun on vaikea ymmärtää miksi esim. velat ovat vallanneet tämänkin palstan, mikseivät perustaa oma vela-palstaa?
Olin vela jo 15 vuotta sitten, kun tulin palstalle. Meno oli tasan samanlaista silloin kuin nyt. Toki aina on omat "kuumat aiheet" kuten nyt päällä oleva pakolaiskriisi, jota ei ollut silloin vielä olemassakaan tässä laajuudessa.
Ihan alussa oli kuulemma vain isien palsta 1997. Sitten tuli äitien palsta. Sen löysin 1998. Siihen aikaan tekstit menivät sensuurin kautta ja ilmestyivät tänne 2-3 kertaa viikossa. 1999 alkoivat ensin vastaukset tulla ilman ennakkosensuuria ja pian myös aloituksia sai kirjoitella suoraan. 2000-luvun puolella tuli palstajako.
ai hittolainen, jos joku muistais vanhan palstan osoitteen niin internetin web archivesta vois löytyä kuva miltä näytti ja mitä siellä oli!
Katsokaa tätä "laadukasta" keskustelua Isien palstalla:
http://web.archive.org/web/20010201051100/http://vauva-lehti.fi/
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa tätä "laadukasta" keskustelua Isien palstalla:
http://web.archive.org/web/20010201051100/http://vauva-lehti.fi/
Ja hei, ekaks tulee tyhjä sivu. Klikatkaa oikealta Isien palsta
Mitä mieltä tulevat isit siitä kun äiskällä alkaa maitoa tulla raskauden aikana? (1) Annika LU 260301 [ 5.12. - 11:55:30 ]
Tyhmä kysymys, mutta mistä löytyisi edullisin Leatherman Wave? Kävin katselemassa sivuja, ja Hesassa on [ 4.12. - 22:24:52 ]
Käyttekö muilla palstoilla, kuin täl miesten? (4) Siis te, jotka ootte miehiä? ev [ 4.12. - 21:48:43 ]
Miten reagoit yllätysraskauteen ja miten mennyt? Ellu [ 4.12. - 20:50:30 ]
Ketä palstalaista inhoatte? (6) ev [ 4.12. - 14:39:58 ]
mitä mieltä ootte lihavista naisista? (3) pullukka [ 4.12. - 14:29:16 ]
JIPPII gsm liittymän omistajat!! huh [ 4.12. - 13:49:15 ]
Onko tietoa tytönnimestä Reena? Minulle on se jostain jäänyt päähäni, vaimo alka (5) Kohta ristittävän isä (ev) [ 4.12. - 13:05:39 ]
Hyviä pikkujoulu-ohjelmanumeroita ?? (1) Onko mielessä [ 4.12. - 10:15:26 ]
Onko tietoosi tullut kahden asunnon loukkoon jääneitä pääkaupunkiseudulla lähiai (5) Oma asunto on myynnissä ja asia mietityt [ 3.12. - 18:55:00 ]
Miehelle lahjaksi (2) Anu [ 2.12. - 22:40:28 ]
Milloin ja missä järjestetään saunomisen sm-kisat?! (2) saunanainen kyselee [ 2.12. - 0:48:32 ]
Äiti jäi koukkuun pleikkariin!!!!!!! (2) Toivottavasti joku auttaa!!!! [ 1.12. - 23:38:47 ]
Mistä olet joutunut luopumaan lasten myötä? (6) Annika [ 1.12. - 11:36:12 ]
Paljonko maksaa elektroninen kalenteri/muistio? (2) Mies on joskus toivonut sellaista... Tir [ 1.12. - 11:10:50 ]
Miten kukaan mies voi käyttäytyä näin sikamaisesti? (9) Ihmettelevä [ 1.12. - 10:07:25 ]
Pikkujouluista vielä (5) kk [ 1.12. - 7:23:27 ]
vinkkejä, Kiitos! (1) Heze [ 30.11. - 21:56:44 ]
Liikaa palstoja!! Isä [ 30.11. - 21:40:21 ]
2001:
Äitien palstat
Vauvakuume Odotus Synnytys
Vauva Lapsi sairastaa Leikki-ikä
Kouluikä Parisuhde ja perhe Seksi
Ruoka ja lastentarvikkeet Terveys
Muut palstat
Aihe vapaa
Etsin ystävä
Isien palstat
Isien palsta
Et nyt oikein pysy perässä. Ei ole niitä vanhoja enää ollut moniin vuosiin. Nuo nykyiset on uudistuksenjälkeisiä ja aivan hiljaisia. Eli odottajat ym. on muualla nykyisin kun ennen täällä oli netin vilkkaimat keskustelut tuossa aihepiirissä.