Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään olemassa sellaista "Vauva-palstaa" jollainen tämä oli ennen? Missä odottajat, äitiyslomalaiset ja sellaisiksi haluavat ovat nykyisin?

Vierailija
28.07.2017 |

Itse tulin palstalle ekan kerran vauvakuumeisena v. 2003 ja lapsiperhepalstana tämän koin siitä vielä n. 10 v eteenpäin. Nykyisin tämä on ihan jotain muuta. Mutta onko sille vanhalle Vauva-palstalle tullut joku korvaaja. Kaksplus? Vai joku muu?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks ne vauvahaaveilijat ole olleet enimmäkseen Kaksplussalla? 

AV on aina ollut jotain muuta. 

Taidat olla aika uusi täällä, eihän tämä edes ole ollut av kuin jokusen vuoden.

Täällä oli aikanaan kyllä todella vilkas vauvakuumeosasto ja yleiselläkin (av:n edeltäjä) keskusteltiin lähinnä pelkästään lapsiperhejuttuja.

Joo, ihan juniori ja uusi täällä :( 

vasta 48-vuotias ja vauvahaaveet oli viime vuosituhannella

Ok. Minä olin 2000-luvun ensivuosina ja tämä oli selkeästi vilkkaampi kuin kaksplus, siksi useimmat kuumeili  tai haki vertaitukea odotusaikaan täällä. 90-luvun tilanteesta en tiedä.

Vierailija
22/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli aikanaan kyllä todella vilkas vauvakuumeosasto ja yleiselläkin (av:n edeltäjä) keskusteltiin lähinnä pelkästään lapsiperhejuttuja.

Oikeastiko? Kyllä jo vuonna 1998 oli ihan vastaanatyyppinen palsta isille, mutta sitten äidit valtasivat sen. Heille kun oli tarjolla vain imetystä ja siivousta, isien palstalla sai keskustella muustakin. Ja siitä asti täällä on tavalla tai toisella ollut aihe vapaa.

Njoo, se isien palsta oli se missä äidit kävivät kysymässä jotain auto- ja remppavinkkejä. Tosin kyllä siellä isätkin keskusteli paljonä lapsijuttuja.

Höpsis sinua hupsua! Isien palsta oli nopea, viestit tuli huomattavasti rivakammin luettaviksi kuin äitien palstalla, melkein kuin olisi chatti ollut päällä. Siksi äidit sinne meni, sen viesinvaihdon nopeuden takia, ei remonttivinkkien.

Täällä oli kylläkin erikseen online-chatti, josta haettiin nopeimmat vastaukset... Etkö muista?

Ja kyllä sieltä miesten palstalta haettiin juuri ns. teknisempiin ongelmiin vastauksia, jotkut isät siihen hermostuivatkin. Muuten toki täällä vauvakuume- ja odotuspalstat oli niitä vilkkaimpia, eikä ns. yleisiheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa ja Instassa mun tytär pyörii. On nuori äiti, ja pitää mm. yhteyttä kavereihinsa. En tiedä onko se koskaan käynyt täällä, painettua vauva-lehteä se ei ainakaan lue, nauroi mulle kun kerroin lukeneeni. Hän googlaa.

Vierailija
24/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan tämä on ollut av ja jutut sen mukaisia. Olen ollut täällä aika aktiivisesti n. 15 vuotta.

Ei tämä ole ollut edes sillä nimellä kun joitain vuosia. Itse olin erityisen aktiivinen vuosina 2002-2005 ja kyllä vaan oli kauheita tappeluita kestovaipoista, kantoliinoista, purkkiruoista yms. eikä tosiaan mitään nais- ja maahanmuuttajavihaa ym. niin kuin nykyisin. En muista mikä yleispalstan nimi oli juuri silloin mutta  av se ei ollut.

Oli se av jo silloin.

Vierailija
25/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan tämä on ollut av ja jutut sen mukaisia. Olen ollut täällä aika aktiivisesti n. 15 vuotta.

Ei tämä ole ollut edes sillä nimellä kun joitain vuosia. Itse olin erityisen aktiivinen vuosina 2002-2005 ja kyllä vaan oli kauheita tappeluita kestovaipoista, kantoliinoista, purkkiruoista yms. eikä tosiaan mitään nais- ja maahanmuuttajavihaa ym. niin kuin nykyisin. En muista mikä yleispalstan nimi oli juuri silloin mutta  av se ei ollut.

Oli se av jo silloin.

Nimi on vaihtunut useamman kerran. Tämä nykyinen "aihe vapaa" on äänestyksellä valittu. 

Vierailija
26/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se av jo silloin.

Nimi on vaihtunut useamman kerran. Tämä nykyinen "aihe vapaa" on äänestyksellä valittu. 

Olkoon vaan vahtunut, mutta ainakin jo v. 2005 se oli av ja muistaakseni jo sitä ennenkin.

Vierailija
27/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se av jo silloin.

Olkoon vaan vahtunut, mutta ainakin jo v. 2005 se oli av ja muistaakseni jo sitä ennenkin.

Ei, kyllä minäkin muistan että se oli jollain muulla nimellä ja alun alkaen ei yleisaiheista palstaa ollutkaan ollenkaan vaan kaikki oli jonkun aihepiirin alla. Sekoitatko kaskplussan aihe vapaaseen?

Vierailija
28/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko? Kyllä jo vuonna 1998 oli ihan vastaanatyyppinen palsta isille, mutta sitten äidit valtasivat sen. Heille kun oli tarjolla vain imetystä ja siivousta, isien palstalla sai keskustella muustakin. Ja siitä asti täällä on tavalla tai toisella ollut aihe vapaa.

Njoo, se isien palsta oli se missä äidit kävivät kysymässä jotain auto- ja remppavinkkejä. Tosin kyllä siellä isätkin keskusteli paljonä lapsijuttuja.

Höpsis sinua hupsua! Isien palsta oli nopea, viestit tuli huomattavasti rivakammin luettaviksi kuin äitien palstalla, melkein kuin olisi chatti ollut päällä. Siksi äidit sinne meni, sen viesinvaihdon nopeuden takia, ei remonttivinkkien.

Täällä oli kylläkin erikseen online-chatti, josta haettiin nopeimmat vastaukset... Etkö muista?

Ja kyllä sieltä miesten palstalta haettiin juuri ns. teknisempiin ongelmiin vastauksia, jotkut isät siihen hermostuivatkin. Muuten toki täällä vauvakuume- ja odotuspalstat oli niitä vilkkaimpia, eikä ns. yleisiheet.

1998 ei ollut vauvakuume- ja odotuspalstaa!

Olitko edes mukana alusta alkaen?

Vierailija
29/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo edelleen, mutta valikko ehdottaa ensimmäiseksi "aihe vapaa".

Eli valitse "ALUEET"

Ja valikosta "valitse alue" ja sieltä mieleisesi keskustelun aihe: raskaus tai vauvat tai taaperot jne.

Vierailija
30/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av oli joskus jopa nimellä Aikuisten oikeesti. Moniko muistaa?

Vierailija
31/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se av jo silloin.

Ei, kyllä minäkin muistan että se oli jollain muulla nimellä ja alun alkaen ei yleisaiheista palstaa ollutkaan ollenkaan vaan kaikki oli jonkun aihepiirin alla. Sekoitatko kaskplussan aihe vapaaseen?

En sekoita, koska siellä en ole käynyt kuin satunnaisesti. Siellähän nimenomaan ei aihe vapaa - palsta ole ollut kuin muutaman vuoden, sitä ennen se oli mitäs nyt (tjms). Jos googlaa vanhija keskusteluja, niin ainakin jo v. 2005 puhutaan av- palstasta.

Vierailija
32/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli aihe vapaa silloin kuin Meidän perhe erosi omaksi palstakseen eli jotain 2008-2009.

Vierailija
33/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta oli joskus nimellä "sana vapaa"

Vierailija
34/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se av jo silloin.

En sekoita, koska siellä en ole käynyt kuin satunnaisesti. Siellähän nimenomaan ei aihe vapaa - palsta ole ollut kuin muutaman vuoden, sitä ennen se oli mitäs nyt (tjms). Jos googlaa vanhija keskusteluja, niin ainakin jo v. 2005 puhutaan av- palstasta.

laita linkki

Vierailija
35/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av oli joskus jopa nimellä Aikuisten oikeesti. Moniko muistaa?

Muistan. Se oli Meidän perheen puolella,kun palsta erkaantui Vauvasta.

Vierailija
36/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli aihe vapaa silloin kuin Meidän perhe erosi omaksi palstakseen eli jotain 2008-2009.

Ei kun tämä oli av jo sitä ennen, mutta Meidän perheen av:stä tuli ensin aikuisten oikeesti.

Vierailija
37/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on oikeassa. Palsta oli aihe vapaa muinoin (2000-luvun alkuvuosina?), sitten välillä joku muu ja sitten taas aihe vapaa.

Vierailija
38/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo edelleen, mutta valikko ehdottaa ensimmäiseksi "aihe vapaa".

Eli valitse "ALUEET"

Ja valikosta "valitse alue" ja sieltä mieleisesi keskustelun aihe: raskaus tai vauvat tai taaperot jne.

On on mutta kuten aiemmin jo kirjoitettiin noissa nykyisissä ei käy kukaan, ne on ihan kuolleita entisen verrattuna, voi mennä päiviä ja viikkoja ilman yhtään viestiä kun aiemmin niissä oli kymmeniä ketjuja joka päivä. Eli odottajat ym. on jossain muualla nykyään. Joskus tämä oli siinä aihepiirissä netin suosituin.

Vierailija
39/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ennenhän vauvalla oli palstat vauvakuume, nyytit, taaperot ainakin ja ne oli tosi aktiivisia. Silloin oli kyllä ulkoasu yms ihan eri näköiset.

On ne edelleen tuolla "valitse alueet" valikossa. Nyt olet valinnut "aihe vapaa" palstan.

Vierailija
40/53 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1998 ei ollut vauvakuume- ja odotuspalstaa!

Olitko edes mukana alusta alkaen?

En, vasta vuodesta 2001 tai 2002, silloin oli vilkas vauvakuumepalsta. Törmäsin sattumalta jopa naapuriin ja kälyyn täällä, koska täällä oli "kaikki" kuumeilijat :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme