Koko ikäni olen ajatellut, etten halua lapsia - sitten mieleni alkoi muuttua ja olen vähän hämmentynyt
Jännää että mitä iän karttuminen teettää mielelle. Olen elänyt aika raikulipoika-elämää 18v - 30v mutta viime aikoina ajatus kumppanista ja lopulta perheesta on ollut mielessäni melko usein ja olen huomannut alkavani nauttia tällaisista ajatuksista. Jännää tää ihmismieli.
m31
Kommentit (42)
Mikään ei estä jos kumppanin löydät. Vanhana jännämiehenä se on tuskin vaikeaa?
Voi olla että tuossa iässä joutuu jo ottamaan "toisen kierroksen" naiset, hällä ehkä jo lapsi(a)kin? Tai jos olet akateeminen alfa, niin saat sen nätin 25v tytön ja siitä se sitten lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Ja mites ajattelit naisen saada tuossa vaiheessa?
Ei kai se vaikeaa ole kolmekymppiselle? Homma olisi paljon hankalampaa, jos aloittaja olisi huomannut mielenmuutoksen nelikymppisenä.
Sitä aikuistumistahan tuo on. Ja se on ihan sallittua molemmille sukupuolille, vaikka jotkut miehet muuta väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mites ajattelit naisen saada tuossa vaiheessa?
Ei kai se vaikeaa ole kolmekymppiselle? Homma olisi paljon hankalampaa, jos aloittaja olisi huomannut mielenmuutoksen nelikymppisenä.
Sitä aikuistumistahan tuo on. Ja se on ihan sallittua molemmille sukupuolille, vaikka jotkut miehet muuta väittävät.
Veit jalat suustani. Kaipa tätä pitää nyt totisesti pureskella ja alkaa katsoa vähän eri tavalla niitä naisia, jos sitä jotain pysyvämpää lähtisi etsimään - aiemmat suhteet on lähinnä säätöjä, seksisuhteita, yhdenillanhommia ja niin edelleen. Pisin parisuhde 2v. Nyt alkaa kaivata jo jotain muuta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jännämies hoitelee tsiksejä 18v - 30v, yhteensä 12 vuotta, kyllästyy, päättää haluta naimisiin ja perheen -> menee naimisiin ja hankkii perheen. Voi sitä kilttimiesten itkua kun joku tekee omassa elämässään niitä asioita, mita haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännämies hoitelee tsiksejä 18v - 30v, yhteensä 12 vuotta, kyllästyy, päättää haluta naimisiin ja perheen -> menee naimisiin ja hankkii perheen. Voi sitä kilttimiesten itkua kun joku tekee omassa elämässään niitä asioita, mita haluaa tehdä.
Helppoahan se on jos on pitkä, komea, tumma, varakas. Meillä muilla ei ole noin hyviä kortteja kädessä.
Miksi miehillä (tutkimustenkin mukaan) parisuhde ja lapset kuuluvat niin selvästi samaan pakettiin? On kuitenkin täysin mahdollista vakiintua pitkään parisuhteeseen hankkimatta koskaan lapsia yhteistä nautiskeluarkea rajoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehillä (tutkimustenkin mukaan) parisuhde ja lapset kuuluvat niin selvästi samaan pakettiin? On kuitenkin täysin mahdollista vakiintua pitkään parisuhteeseen hankkimatta koskaan lapsia yhteistä nautiskeluarkea rajoittamaan.
No minulle henk.koht vapaus oli se määrittelevä tekijä, halusin olla 100% oman itseni herra ja sinkkuna se riittää, että huomioi itsensä. Kai sain jo oman osani tästä vapaudesta - tai ainakin siita ajatuksesta - että olen vapaa. Nyt kaipaan jotain pysyvämpää, ehkä vastuuta muistakin kuin vain itsestäni. En osaa analysoida paremmin näitä tuntemuksia.
ap
Minä hankin vasektomian tuon ikäisenä. Lapsettomana totta kai. Elämäni paras päätös – ja nykyinen seurustelukumppani on samaa mieltä.
Minusta on vähän epäkuranttia, että ensin vietetään hurlumhei-elämää vuosikaudet ja on naisia toinen toisen perään ja sitten kun tulee 30 lasiin, niin aletaankin niin suloisesti haluamaan sitä vakiintunutta parisuhdetta, häitä ja sitä pienokaista. Tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Minä hankin vasektomian tuon ikäisenä. Lapsettomana totta kai. Elämäni paras päätös – ja nykyinen seurustelukumppani on samaa mieltä.
Miksi ihmeessä? Aika ehdoton ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vähän epäkuranttia, että ensin vietetään hurlumhei-elämää vuosikaudet ja on naisia toinen toisen perään ja sitten kun tulee 30 lasiin, niin aletaankin niin suloisesti haluamaan sitä vakiintunutta parisuhdetta, häitä ja sitä pienokaista. Tekopyhää.
Mulla vierähti 7 vuotta yliopistolla ja neljä vuotta ulkomailla vähän siellä sun täällä. Paluumuutto viime vuodenvaihteessa ja samalla olen saanut tämän uuden ajatusmaailman kaaliini vakitisesta parisuhteesta ja perheestä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vierähti 7 vuotta yliopistolla ja neljä vuotta ulkomailla vähän siellä sun täällä. Paluumuutto viime vuodenvaihteessa ja samalla olen saanut tämän uuden ajatusmaailman kaaliini vakitisesta parisuhteesta ja perheestä.
ap
Onnea tulevalle vaimolle, saa varmasti jännien jännämiehen. Katsos vaan kun tulee vauva-aika, niin teikäläinen on etsimässä lohtua muualta ;) Ei tiikeri raidoistaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Aika ehdoton ratkaisu.
En halua lapsia enkä varsinkaan vahinkolapsia enkä ollut valmis painamaan loppulämääni kumin kanssa, joten päätös oli hyvin helppo.
Lasten hankinta on paljon ehdottomampi ratkaisu. Sitä ei saa otettua koskaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onnea tulevalle vaimolle, saa varmasti jännien jännämiehen. Katsos vaan kun tulee vauva-aika, niin teikäläinen on etsimässä lohtua muualta ;) Ei tiikeri raidoistaan...
No tuskinpa vain, ne ajat on jo niin monta vuotta nähty, nyt kaipaan jo jotain muuta, uskon että olisin erinomainen puoliso ja hyvä isä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No tuskinpa vain, ne ajat on jo niin monta vuotta nähty, nyt kaipaan jo jotain muuta, uskon että olisin erinomainen puoliso ja hyvä isä.
ap
Naisena pakko sanoa, että kaltaisesi kumppani olisi hyvinkin mielekäs, juoksut on juostu, ne mitä halusi tehdä, tuli tehtyä, vaikutat tasapainoiselta ja siltä, että olet tosissasi. Joku saa sinusta oivan miehen.
Kannattaa nyt miettiä vielä. Lapsiperhe-elämä ei tosiaankaan ole mitään herkkua. Siinä ovat omat voimavarat koetuksella. Hanki kunnolla tietoa päätöksesi tueksi.
Eiköhän tuo ole aika tavallista sinun iässäsi. Aikusitumiseksikin sitä kai kutsutaan.