Asiakasreklamaatio liian isoista kengistä
Luin tänään töissä liikkeemme saamaa sähköpostipalautetta viime kuulta. Olin tukehtua kahviini kun törmäsin erään asiakkaan antamaan palautteeseen/reklamaatioon tilanteessa, jossa itse olin ollut osallisena.
Asiakas kirjoitti palautetta siitä, että oli ostanut puoli numeroa liian isot kengät, oli niitä sovittanut ja todennut itsekin ne hyviksi jalkaan. Palasi n. 5minuutin kuluttua takaisin huomattuaan, että kengät olivat puoli numeroa isommat kuin ne entiset samanlaiset mitkä hän omisti jo entuudestaan. Oletti että myyjä antanut vääränkokoiset kengät mukaan. Tarkistettiin varastotilanne ja todettiin että sitä puolta numeroa pienempää ei ole varastossa ollutkaan, asiakas oli siis sovittanut kengät, todennut ne hyviksi ja maksanut ne.
Palautetta laittoi mielipahastaan ja että olisi edes sukat pitänyt saada hyvitykseksi.
Siis.... anteeksi, haluat sukat hyvitykseksi kun ostit itsellesi sopivat kengät?
Anna mun kaikki kestää 😂
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun näitä tosi-tv sarjoja tehdään jos mistäkin alasta niin olisipa hauskaa seurata Prisman kassan arkipäivää. Se olis sosiaalip*rnoa parhaimmillaan, sen verran paljon kuulee ja näkee näistä :D
Kuvitelkaa nyt, kun kuvausryhmä pyörii siellä Prismassa ja tulee hälytys että "Kassalla 12 on tyytymätön asiakas" siellä joku naama punaisena huutamassa ja kuvausryhmä iskee siihen paikalle. Mikähän olis reaktio :D
Tähän vielä sellainen jännämusiikki taustalle, kun kuvataan kuvausryhmän juoksua kassalle 12. Juontaja syvällä rintaäänellä dramaattisesti kertoo tarinan taustaa "Minnan kassalla tapahtuu. Asiakas on hajottanut jugurttipurkkinsa parkkihallissa ja vaatii nyt Minnalta korvausta. Minkälaisen ratkaisun tekee Minna?" Peli auki #elämänpeli
Aasiakasnetissä ei saa nopeaa keskustelua, eikä tarinat päivity heti. Täällä on kivempaa lukea kokemuksia ja seurata keskustelua. Anteeksi, jos se häiritsee sinua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon minkälaista kuraa Suomessa myydään kalliilla hinnalla on huvittavaa että myyjät aina kuvittelevat reklamaation tekevän asiakkaan olevan väärässä.
Kas, enpäs ole itse tällaiseen törmännyt. Asiakkaat hyvitetään aina asianmukaisella tavalla silloin kun siihen oikeasti on tarve. Näkisitpä vain kuinka paljon yritetään reklamoida joko vuosia vanhoja normaalissa käytössä kuluneita vaatteita (mikä vaate on ikuinen?), tai tuotteita joita ei ole kohdeltu asianmukaisella tavalla, itse väännetty, käännetty, rikottu tai vaatteiden osalta pilattu pesemällä väärin. Ei se kauppa hyvitä sun omaa mokaa, eikä minkään ketjun ohjeistus ole että jos asiakas reklamoi pilaantuneen tuotteen, tulee tälle kirjoittaa monta kertaa tuotteen hintaa suurempi korvaus. Näin jos toimittaisiin, saisit maksaa ruuastasi ja tuotteistasi vieläkin kovempaa hintaa.
Tarkoitin kyllä että myyjät -kuten sinä - tällä palstalla kertovat vain tuollaisista ääritapauksista. Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään tehdä epäasiallista reklamaatiota. Mutta valitettavasti suurin osa myydystä tavarasta alkaa olla niin heikkolaatuista että hirvittää.
Mutta mitäs mieltä olet tällaisista tuotteista? Onko niistä reklamoija sinusta väärässä?
1. Ostin uuden käsineet, jotka laitoin käteeni kaupassa. Uudet käsineet hajosivat n. 10 metrin päässä kaupan ovelta.
2. Kallis villakangastakki, josta hajosi vuori ensimmäisellä käyttöviikolla, koska materiaali on ilmeisesti niin huonolaatuista.
3. Tabletti, jota ei saatu valmistusvirheen takia toimimaan kunnolla 12 kuukauden aikana. Sainhan siitä rahat lopulta takaisin, mutta entäs kaikki ne ongelmat, joita koitui tuon vuoden aikana, kuka ne korvaa? Laitehan oli hankittu työmatkoja varten. En voi tehdä niitä matkoja uudestaan uuden laitteen kera.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
5. Lounassalaatti, jossa on pohjalla pari desiä vettä.
Mutta varmaan olen sun mielestä kamala epäasiallinen asiakas, jos reklamoin näistä. Just.
4. Paitapusero, jossa toinen hiha on kapeampi kuin toinen.
Etkö sä sovittanut sitä päälles ennen ostopäätöstä?
Jos ostaisit vaatteita muualta kuin Henkkamaukalta niin tietäisit ehkä, että paremmat kauluspaidat myydään viikattuina laatikoissa ja liikkeessä on erilliset sovituspaidat, joten kukaan ei osta itselleen sitä toisten ihmisten sovittamaa ja hipelöimää ryppyistä paitaa.
Aina löytyy joku vinksahtanut. Vaikka mielenterveysongelmainen. Suurin osa ihmisistä on normaaleja, myös kaupassa.