Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen koot ja suhteessa vaivat?

Missä menee raja
28.07.2017 |

Mitkä on ihmisten kuppikoot ja liittyykö niihin joitain vaivoja vai ei? En omaa oikein käsitystä minkä kokoisia rintoja ihmisillä on tai mikä koko alkaa olla jo liikaa.

Itselläni on kookkaa rinnat ja olen harkinnut pienennys leikkausta vuosia ja varasin viimein ajan lääkärille. Aloin miettiä viitsinkö mennä, koska jo puhelimessa vanhempi nainen suhtautui tuomitsevasti kun kuuli nuoren ääneni. Kokoni on nyt 70/65G-I. Minulla on kaikki perinteiset isorintaisen vaivat, mutta tuli mieleen puhelun jälkeen olenko vain liian heikko (kestämään särkypäiviä) ja pinnallinen?
En haluaisi mennä leikkauseen (pelkään) ja onnistuinkin vuosi sitten treenillä pienentämään rintoja pari kokoa. Enempää ei kuitenkaan lähde ja kivut eivät ole hävinneet.

Eniten harmittaa urheilun rajoittuminen. Juoksu on jo unohdettu. En voi käydä salilla ja lenkillä samana päivänä,koska en voi pitää liivejä niin kauaa ilman särkyjä/migreeniä tai edes urheilla monena päivänä peräkkäin. Rintaliiveissä joudun ottamaan olkaimet ajoittan pois leputtaakseni hartioita, jos istun pitkään.

Pelkään että olenkin jotenkin normaali kokoinen normaali vaivoineen ja minut nauretaan pihalle yms. :D En haluaisi vaikuttaa turhamaiselta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vaivoja, on järkevää mennä leikkaukseen. Minulla on isommat rinnat kuin sinulla 85E-F, eikä ole mitään hankaluuksia urheilla tai pitää rintaliivejä. Otan lähes aina kotona rintaliivit pois ja luin juuri, että olen tehnyt ihan oikein rintojani hyvinvoinnin kannalta. Suuret rinnat ovat ihan mukava asia, kun kiloja on vähän enemmän. Ei vatsamakkarat korostu, kun rinnat vie huomion.

Vierailija
2/8 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on F (tai G) ja ei ole mitään vaivoja. Ei silti, vaikka en aina edes pidä liivejä. Ehkä tämä koko ei ole vielä kovin suuri. Tai tämä ehkä johtuu siitä, että olin jo lapsena selkävaivainen ja olen siis koko ikäni tehnyt fyssarin laatimaa jumppaohjelmaa pari kertaa päivässä. Siihen on noin 10 vuotta sitten lisätty pari hartialiikettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 85F/90E, ja lähinnä on hartiat välillä jumissa, mutta ei nyt mitenkään elämää rajoittavasti. Juoksusta en välitä, ja tanssitunnit ja kuntosalitreeni onnistuu hyvin urheiluliiveissä. Olen treenannut kyllä jo pitkään (10v) salilla ja treenaan viikottain useilla liikkeellä myös selkää ja rintaa, mitä kaikki naiset eivät kai tee. Uskoisin siis vahvojen selkä- ja rintalihasten auttavan isojen rintojen kanssa. Tietysti myös olen ns. raskaampaa tekoa, leveät hartiat ja leveä rintakehä, ehkä nekin vaikuttavat asiaan. Sinun tapauksessasi uskoisin erityisesti noiden oireiden vaikuttavan siihen, että saisit apua, vaikka kriteerit eivät aivan täyttyisi koon ja roikkumisen puolesta.

Vierailija
4/8 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on vaivoja, on järkevää mennä leikkaukseen. Minulla on isommat rinnat kuin sinulla 85E-F, eikä ole mitään hankaluuksia urheilla tai pitää rintaliivejä. Otan lähes aina kotona rintaliivit pois ja luin juuri, että olen tehnyt ihan oikein rintojani hyvinvoinnin kannalta. Suuret rinnat ovat ihan mukava asia, kun kiloja on vähän enemmän. Ei vatsamakkarat korostu, kun rinnat vie huomion.

No suhteessa vartaloon nuo sinun rintasi eivät ole isommat. Muukin vaikuttaa, kuin pelkkä koko. Itsellä 90F ja tunnista ap.n oireet. Minulla auttaa kuitenkin laihdutus, eli en harkitse leikkausta, vaan yritän laihduttaa. tosi hoikassa kunnossa rintani ovat enää kokoa 70 DD ja se on paljon mukavampi elää niin.

Vierailija
5/8 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee raja kirjoitti:

en voi pitää liivejä niin kauaa ilman särkyjä/migreeniä tai edes urheilla monena päivänä peräkkäin. Rintaliiveissä joudun ottamaan olkaimet ajoittan pois leputtaakseni hartioita, jos istun pitkään.

.

Tämä kuulostaa siltä, että sulla on vääränlaiset ja väärän malliset liivit. Tarvitset enemmän tukea ympärysnauhassa, jotta rinnat ei ole hartioiden varassa, toisin sanoen tiukemman ja tukevamman ympärysnauha. Tarvitse tuettuja kuppeja, joissa on kunnolliset muotosaumat, todennäköisesti ns full cup on vähinmäisvaatimus. Tarvitset myös leveämpiä olkanauhoja ja mahdollisesti silikonilevikepehmusteita niiden alle.

Vierailija
6/8 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee raja kirjoitti:

en voi pitää liivejä niin kauaa ilman särkyjä/migreeniä tai edes urheilla monena päivänä peräkkäin. Rintaliiveissä joudun ottamaan olkaimet ajoittan pois leputtaakseni hartioita, jos istun pitkään.

.

Tämä kuulostaa siltä, että sulla on vääränlaiset ja väärän malliset liivit. Tarvitset enemmän tukea ympärysnauhassa, jotta rinnat ei ole hartioiden varassa, toisin sanoen tiukemman ja tukevamman ympärysnauha. Tarvitse tuettuja kuppeja, joissa on kunnolliset muotosaumat, todennäköisesti ns full cup on vähinmäisvaatimus. Tarvitset myös leveämpiä olkanauhoja ja mahdollisesti silikonilevikepehmusteita niiden alle.

Kiitos vinkeistä. Osta liivin aina erikoiliikkeistä avustuksella ja köyhdyn satasia käynneilläni. Ympärysnauhoissa on kolmesta neljään kiinnitystä ja 65 kokoa pienempi ympärys ei taida enää mennä. :D Olkanauhat ovat vähintään sen pari senttiä ledeydeltään. Silikonipehmusteita en ole kokeillut. Paras on ollut tukevat liivit jotka pysyy päällä paikoillaan/vähän liikkuessa vaikka ottaa olkaimet välillä pois. :)

Ap

Vierailija
7/8 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla H- kupit mutta olenkin hyväkuntoinen ja lihaksikas, joten ei vaivoja. Lisäksi pussi kunnossa joten ei tarvi hankkia kapparin halppisliivejä liian pienessä koossa, kun ei ole varaa kunnon liiveihin.

Isot rinnat nähtävästi on hyvässä pidossa vain meillä muutoinkin itsestämme huolta pitävistä ja varakkaimmilla.

Ootte kyllä noloja.

Vierailija
8/8 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla H- kupit mutta olenkin hyväkuntoinen ja lihaksikas, joten ei vaivoja. Lisäksi pussi kunnossa joten ei tarvi hankkia kapparin halppisliivejä liian pienessä koossa, kun ei ole varaa kunnon liiveihin.

Isot rinnat nähtävästi on hyvässä pidossa vain meillä muutoinkin itsestämme huolta pitävistä ja varakkaimmilla.

Ootte kyllä noloja.

Haha, mikä provo! Joku väittää et liivien hinta ja oma kunto on ainoot tekijät? Eihän kunnon liivit paljoo edes maksa, Max 100€. Ei semmoisilla summilla ostaminen kenestäkään kovin varakkaan oloista vielä tee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi