Suositko ruuassasi rasvattomuutta?
Kommentit (14)
En suosi. Ihminen tarvitsee rasvaa, jotta rasva-aineenvaihdunta pysyy kunnossa.
Riippuu rasvan laadusta. Hyviä rasvoja suosin, iho pysyy kunnossa eikä ole jatkuvasti nälkä.
En koska haluan olla elossa vielä 8-kymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mun iho reagoi heti vähänkin rasvasempaan ruokaan.
Hyvälaatuiset kasvirasvat edistävät ihon hyvinvointia. Kannattaa kokeilla.
En. Käytän hyvälaatuisia kasvirasvoja ja aitoa voita. Ei mitään prosessoituja kevyttuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Omat iho-ongelmani paranivat huomattavasti, kun vaihdoin lisäaineiset margariinit ja kevyttuotteet puhtaisiin kasvirasvoihin.
Jaahas, taas se alkoi. Rasvahullu.
En. Olen siirtynyt ostamaan aina light-tuotteen sijaan täysrasvaisen (tai -sokerisenkin) ja painoni on alkanut tippumaan, sekä oloni on parempi. Ruokakin maistuu paremmalta.
Tavallaan. Kevyttuotteita en käytä ja kahvimaitokin on sitä rasvaisinta, mutta levitettä en laita leivälleni. (En saa sitä rasvaisena alas...)
Luontaisesti vähärasvaisesti yritän elää. Paljon kasviksia, vähän lihaa, ei ollenkaan maitotuotteita. Paistamiseen kasviöljyjä. Mitään kevyttuotteita en käytä.
Suurin osa meidän kotiruuista on luonnostaan vähärasvaisia tai rasvattomia mutta en todellakaan karttele rasvaa. Salaattiin laitan oliiviöljyä, lihat paistan voissa, jugurtti on ukkoa ja pullat tehdään voihin.
Mitään kevyttuotteita ei meillä käytetä ikinä.
Esim jos ruskistaa kilon lihaa 2 ruokalusikallisessa voita rasvan kokonaismäärä on n 50g eli ei yhtään mitään annostaa kohti.
Hoikkia ja normaalipainoisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat iho-ongelmani paranivat huomattavasti, kun vaihdoin lisäaineiset margariinit ja kevyttuotteet puhtaisiin kasvirasvoihin.
En minä käytä mitään margariineja. Rasvaahan nekin on. Enkä koe että joku suosii ruuassaan rasvattomuutta jos jääkaapista kuitenkin löytyy margariini tötsä.