Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko matkailu hyväksyttävä syy kajota säästötiliin?

Vierailija
28.07.2017 |

Olen runsaan vuoden jo pistänyt rahaa syrjään säästötilille, sieltä jos ottaisi niin tulisi kiva lisä matkabudjettiin. Perusasiat, majoitus, ruoka mulla on kyllä hoidettu ns. varsinaisilla rahoilla mutta tekisi mieli käydä vähän useammassa kohteessa. Eiks matkailu oo ihan hyvä syy? Aattelin alunperin että käytän tuon summan joskus takuuvuokraan (sellainen tarve tulossa 5 vuoden sisällä), mutta voisin toisaalta saada sellaisen summan säästettyä uudelleenkin siihen mennessä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ole jos mietit ihan aikuisten oikeasti. :(

Vierailija
2/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta eri säästötiliä käyttötarkoituksen mukaan:

-eläke, pahanpäivän vara, kodinkone, remontti, harrastus ja lomasäästöt. Viimeksimainittua saisi käyttäälomalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on oikein hyvä syy "kajota" säästötiliin, mutta en kyllä vetäisi säätötiliä tyhjäksi jonkun matkan takia, vaan esim10-30 % saldosta voisin käyttää.

Vierailija
4/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä syy. :)

Vierailija
5/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me säästämme aina etukäteen matkaa varten ja säästötiliin emme kajoa. Voisin kuitenkin ajatella, että jos matkalle tekee niin kovasti mieli, niin lainaisin sitten säästötililtä, kunhan olisi varmaa, että saan ne varat sinne myös palautettua takaisin.

Vierailija
6/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun oma tilisi ja sinä itse hyväksyt siihen kajoamisen syyt. Olethan aikuinen ihminen.

Vierailija
7/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat on säästös. Miksi täältä pitää hyväksyntää kysyä..

Käytän säästöjäni ihan mihin huvittaa milloinkin.

Vierailija
8/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä syy, koska myöhemmin kumminkin ajaudut jonkun luuserin kanssa samaan talouteen, joka ei halua matkustaa. Nimim. kokemusta.

Vierailija
9/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukko kävi reilut 10v sitten Amerikassa. Duunariäijä, ei puhu juuri enklantia eikä ole maailmaa nähnyt, mutta tuosta reissusta se puhuu vieläkin. Tuli ilmeisesti ainutlaatuisia muistoja, joita voi vieläkin silmät kirkkaana käydä läpi (kyllästymiseen asti, muiden osalta). Eli oli varmasti rahat sijoitettu oikeun kun on hyötyä ja iloa pitkälläkin tähtäimellä.

Vierailija
10/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hyvä syy. Saahan ne säästettyä sinne takaisin.

Olen lähiaikoina havahtunut huomaamaan, ettei milloinkaan tiedä milloin elämä päättyy. Parempi siis elää ja nauttia elämästä.

Säästäminen toki on aina järkevää, muttei kaiken muun elämisen kustannuksella. Itse tiedät parhaiten.

Vierailija
11/16 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan joka tilistä 500 euroa sivuun. Ajatuksenani on, että siitä käytetään vuosittaiseen kesälomareissuun aina 2500-3000 euroa ja loput ovat pidemmässä säästössä autonvaihtoa varten (noin joka 4. vuosi).

Vierailija
12/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin lainata ja maksaisin summan sitten sinne tilille takaisin. Matkan jälkeen avaisin erikseen matkatilin, joten jatkossa ei tarvitsisi säästötiliä matkailuun. Hauskaa reissua :)

Vierailija
13/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä syy. Ota ainakin puolet ja jätä loput.

Vierailija
14/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme kaiken ylimääräisen rahan matkusteluun. Elämä on liian lyhyt ikuiseen säästämiseen. Välillä pitää pystyä nauttimaan niistä rahoista. Ei niitä rahoja saa hautaan mukaan ja ei kaikki elä 9kymppiseksi eli paras elää NYT!

Vierailija
15/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on paras syy :)

En minä säästä mitään muuta varten. Jos tulee yllättäviä menoja, niin tilillä on joustovaraa 500 euroa.

Vierailija
16/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan siitä, mihin sitä rahaa säästät...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä