Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tulee meille lapsenvahdiksi ja on sotkuista

Vierailija
28.07.2017 |

Onko äidillä oikeus halveksia ja syyttää sotkuisuudesta? Tai siitä, että olen varannut ruuaksi eineksiä, enkä tiedä kokeeko äiti, että lapset syövät niitä huonosti ja menettää malttinsa siitä ja hakkuu ruuat?
En jaksaisi mitään saarnoja ja tarve tuli niin yllättäen, eilen illalla, ettei tässä hirveästi ole ehtinyt valmistautua.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään todellakin, että raivostun, jos äiti moittii... :( Miehen takia ehdotin äitiä, pahinta on, että tarttemme häntä täällä myös lauantaina.

ap

Vierailija
22/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti moittii mua ja mä raivostun, niin suutun miehelle, jonka takia koko riita syntyykin. Mies ei ole täällä vastaanottamassa halveksimista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti joutuisi urputtamaan miehelle, niin koittaisi olla kohtelias, koska se on ns. vieras ihminen. Voi hitto, miks mä aina suostun näihin, vaikka saan itse kärsiä, ja muilla vain on ihanaa.

ap

Vierailija
24/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nyt vikaa sekä äidin että tyttären asenteessa.

Vierailija
25/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita kasviksia, marjoja tai vaikka hedelmiä einesten lisäksi, niin ruoasta tulee terveellisempää.

Tärkeintä, että olet jotenkin ajatellut ruokkia :)

Oi, minä niin ymmärrän tuon stressisi äitisi tulosta. Jos hän on sellainen, että lähes poikkeuksetta on jotain sanottavaa, kun jotain on pielessä, eikä kaikki ole tip top 😔

Anopissani on jotain samaa. Montako kertaa minuakin on ottanut kaaliin, kun saan tietää hänen olevan tulossa, enkä millään ole ehtinyt siivota.

Mies ei ota stressiä, jos hänellä työ- tai muita kiireitä, vaikka eteisen matolla olisi kottarillinen hiekkaa, neulaisia ja heinää.

Mies kyllä siivoaa silloin tällöin.

Välillä tingin yöunista anopin tulon takia 😞

Saatan nukkuakin huonosti, kun jyrppii niin paljon.

Just kun sinäkin olet menossa töihin, eikä sinulla ole nyt resursseja alkaa kuuraamaan.

Oisko jotain pikkujuttuja, joita ehdit ja jaksat tehdä, eikä näytä niin katastrofilta.

Sano äidillesi, että hänet pyydettiin lapsia hoitamaan, eikä arvostelemaan kotianne.

Tsemppiä ja hyvää työpäivää muru 💛

Vierailija
26/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis siivoaminen?

Vierailija
27/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätä äitisi Äityliinin herkkuruuilla. Niitä on helppo valmistaa. Sitten kaikilla on parempi mieli... http://www.vauva.fi/comment/28012372

Vierailija
28/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotenkin se haukkuminen liittyy siihen, että äiti kokee ettei pystynyt toimimaan brilliantisti. Jos lapset vie hänelle, niin ei valita tietenkään, koska voi itse päättää mitä he syö eikä toimimista estä sotku. Mutta meillä ei osaa soveltaa. Kuitenkin jos minä kehtaisin valittaa äidille, ettei jossain paikassa voinut olla, koska siellä oli niin sotkuista, niin äiti haukkuisi minut, että ei saa olla noin kapeakatseinen, kyllä pitää joustaa sopeutua ja soveltaa. Niin meillä sitten ei muka voi.

ap

Vierailija
29/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai onko täällä mielestäsi sotkuista? Imuri on paikassa X, pesuaineet paikassa Y."

Sympatiani ap, minullakin on äiti, joka nalkuttaa jos asuntoni on hänen mielestään epäsiisti. Ja hänen mielestään esim. kirja ja tyhjä kahvikuppi olohuoneen pöydällä on kamala kaaos. Kerron nykyään vain tyynesti, että voi halutessaan siivota.

Jos äitisi alkaa haukkua, voit sanoa hänelle rauhallisesti, että hänen käytöksensä on asiatonta.

Vierailija
30/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla nyt vikaa sekä äidin että tyttären asenteessa.

On, on.

ap

Vierailija
31/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä haukuista kun tietää, ettei äiti arvosta mua, niin on aika sama vaikka sanoisin, että on asiatonta näyttää se...tiedän siitä siis kuitenkin taas, miten ei arvosta... :'(

ap

Vierailija
32/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti nyt ei ole varmaa, haukkuuko, mutta kun en nyt vain kestäisi kuulla sitä, mikä hirveä paska mä oon :'(

ap

Vierailija
33/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ai onko täällä mielestäsi sotkuista? Imuri on paikassa X, pesuaineet paikassa Y."

Sympatiani ap, minullakin on äiti, joka nalkuttaa jos asuntoni on hänen mielestään epäsiisti. Ja hänen mielestään esim. kirja ja tyhjä kahvikuppi olohuoneen pöydällä on kamala kaaos. Kerron nykyään vain tyynesti, että voi halutessaan siivota.

Jos äitisi alkaa haukkua, voit sanoa hänelle rauhallisesti, että hänen käytöksensä on asiatonta.

Ihana 😄

Vierailija
34/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jumiutunut toistamaan samojaväitteitä. Kokeile nyt niitä Äityliinin herkkuja. Loppuu ruokien moittiminen takuuvarmasti http://www.vauva.fi/comment/28012372

Vierailija
35/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi tääkin vatipää on mennyt tekemään lapsia...

Vierailija
36/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei voi olla niin sekaisin, ettei Äityliinin herkuilla paranisi http://www.vauva.fi/comment/28012372

Vierailija
37/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä tehnyt jouluakaan lapsille. Ja kun kerrankin miehesi oli kutsunut teille lasten kaverit vanhempineen, et tullut makuuhuoneesta pois.

Et koskaan siivoa, mutta teet jatkuvasti aloituksia, kuinka äiti, isä, isän uusi vaimo, setä, mies, rakastaja jne kohtelee sinua huonosti. Ja sen jälkeen roikut koko päivän palstalla.

Vierailija
38/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä,ettet ole saanut vielä potkuja töistä. Kun sun elämänhallinta-, parisuhde-,äitisuhde-, ja kasvatustaidot on ihan olemattomat.

Vierailija
39/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Mun mielestäni ei pidä puuttua toisen huushollinpitoon. Olen ollut näiden vuosien aikana todella paljon lasteni kotona lapsenvahtina ja pidempiäkin aikoja hoitamassa. Lähes poikkeuksetta vastassa on ollut melkonen "kaaos". Ikinä en siitä ole mitenkään ollut ihmeissäni - pikemminkin ymmärrän hyvin, kun sitä lapsiperhe-elämää näkee konkreettisesti (ja muistaa myös ajan, kun he olivat pieniä).

Yleensä siivoan ja yllätän kotiinpalaajat. Eipä se koti kauaa pysy kuosissa, mutta edes sen hetken 😊

Huoleton asenteesi kodin järjestykseen on ihana. Olin jo peukuttaa tekstiäsi mutta onneksi luin loppuun asti. Tuo toisen kodin siivoaminen on röyhkeää ja loukkaavaa ja on nimenomaan toisen huushollinpitoon puuttumista.

Vierailija
40/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on 'kauhea' homma siivota enne muuttoa kun on vaan 3 viikkoa aikaa ja alakerran varasto on niin täynnä ettei sinne kehtaa katsoa. Siellä on kolme pahvilaatikkoa kasassa ja ikeakassi hyllyllä. Samoin mun asunto joka on niin törkeäasä kunnossa on ihan perussiisti mutta kylppärilaattojen saumoja ei ole putsattu. En nyt kuvailisi ihan kauheaksi sikolätiksi. Kuulemma pitää tulla koko perheen voimin siivoamaan jo sunnuntaina kun on enää vaan 4 viikkoa aikaa muuttoon ja muuten ei mitenkään kerkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan