Äiti tulee meille lapsenvahdiksi ja on sotkuista
Onko äidillä oikeus halveksia ja syyttää sotkuisuudesta? Tai siitä, että olen varannut ruuaksi eineksiä, enkä tiedä kokeeko äiti, että lapset syövät niitä huonosti ja menettää malttinsa siitä ja hakkuu ruuat?
En jaksaisi mitään saarnoja ja tarve tuli niin yllättäen, eilen illalla, ettei tässä hirveästi ole ehtinyt valmistautua.
Kommentit (55)
Ihan kuin mun isä olisi tulossa meille. Hänen mielestään koko talo on kaaoksessa jos listat on jäänyt pyyhkimättä ja tiskialtaassa on pari kuppia. Ja siitä saa kuulla. Jostain syystä en kutsu vanhempiani kovin usein käymään.
Äiti tulee siis hoitamaan lapsia, koska sinä hänet sinne tarvitsit.
Ehkä nyt ei niin ratkiriemuissaan ole tulossa. Ilmaisesta lapsenvahdinnasta saat ihan hyvin sietää muutaman moitteen sanankin.
Yrität sitten vaan järjestää sen elämäs niin ettei tarvi vanhaa äitiä vaivata alvariinsa. Saat ihan elää sotkuissas itekses ilman valituksia.
Meillä on ihan oikeasti sotkuista :( En olisi pyytänyt äitiä, mutta lapsenvahdin varaaminen oli tavallaan miehen kontolla, koska hänen menonsa tulee päälle, itse olen töissä. Mies ei saanut minnekään otettua yhteyttä, niin kysyin äitiä. Ja nyt hermostuttaa, että se alkaa haukkua ja syyttää kun asiat ei ole niin kuin sen kotona. Jos äiti kilahtaa mulle, niin mä tapan sen. En jaksa nyt yhtään ylimääräistä draamaa.
ap
Minullakin on tuollainen siisteydestä tai sen puutteesta nalkuttava äiti. Totean aina vaan, että "onneksi et asu täällä, niin et joudu katsomaan tätä joka päivä".
Ruoasta meillä ei nalkuteta, kun ei syödä koskaan eineksiä. Lapsi saa niitä ihan tarpeeksi päiväkodissa.
Mun mielestäni ei pidä puuttua toisen huushollinpitoon. Olen ollut näiden vuosien aikana todella paljon lasteni kotona lapsenvahtina ja pidempiäkin aikoja hoitamassa. Lähes poikkeuksetta vastassa on ollut melkonen "kaaos". Ikinä en siitä ole mitenkään ollut ihmeissäni - pikemminkin ymmärrän hyvin, kun sitä lapsiperhe-elämää näkee konkreettisesti (ja muistaa myös ajan, kun he olivat pieniä).
Yleensä siivoan ja yllätän kotiinpalaajat. Eipä se koti kauaa pysy kuosissa, mutta edes sen hetken 😊
Äiti on ollut viimeksi meillä lastenvahtina ehkä joskus 2012...
ap
Jos mä totean, että onneksi et joudu asumaan täällä ja plaa plaa, niin ei sillä ole mitään merkitystä. Äiti jatkaa vaan. Koska ei sitä rauhoita, että se ei joudu, vaan se syyttää mua siitä, että me joudutaan asumaan näin.
ap
No pitäiskö palstailun sijaan käyttää aika siivoamiseen? Pikasiivouksella saa jo paljon aikaan. Tavarat, edes osa, oikeille paikoilleen ja vessan pesu. Lisäksi tiskit koneeseen ja pyykit koreihin.
Vierailija kirjoitti:
Äiti tulee siis hoitamaan lapsia, koska sinä hänet sinne tarvitsit.
Ehkä nyt ei niin ratkiriemuissaan ole tulossa. Ilmaisesta lapsenvahdinnasta saat ihan hyvin sietää muutaman moitteen sanankin.
Yrität sitten vaan järjestää sen elämäs niin ettei tarvi vanhaa äitiä vaivata alvariinsa. Saat ihan elää sotkuissas itekses ilman valituksia.
Millä perusteella, voisitko valottaa, kun toi oikeus jonkun haukkua mua ei oikein oikene mulle?
ap
Kannattaisko nyt palstailun sijaan vaikka imuroida...
Vierailija kirjoitti:
No pitäiskö palstailun sijaan käyttää aika siivoamiseen? Pikasiivouksella saa jo paljon aikaan. Tavarat, edes osa, oikeille paikoilleen ja vessan pesu. Lisäksi tiskit koneeseen ja pyykit koreihin.
No se ei kannata, koska sitten tulisi kuitenkin haukut ruuasta :( Eli miksi yrittää? On vielä pahempi mieli, kun itse tietää yrittäneensä, toinen ei näe sitä, ja haukkuu vaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei kannata, koska sitten tulisi kuitenkin haukut ruuasta :( Eli miksi yrittää? On vielä pahempi mieli, kun itse tietää yrittäneensä, toinen ei näe sitä, ja haukkuu vaan.
ap
Jos on pelkkiä eineksiä jääkaapissa ja koti sikolätti,niin äiti saa kyllä sanoa asiasta. Ja sen jälkeen voi auttaa sua ruoanlaitossa ja siivoamisessa,kun tulet töistä.
Minä olen äiti, joka käy lastenvahtina lastenlapsille. Jos kodissa on sotkuista, me yhdessä siivotaan lasten kanssa ja kaikilla on hauskaa.259
Sanominen oiskn ok, mutta kun syyttää ja haukkuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Just just. Asenne kohdallaan. En yhtään ihmettele miksi on jatkuva kaaos ja ruoka einestä, jos ajatusmaailma on tuollainen.
Kun äiti huomauttaa, ilmeisesti ihan syystä, sano sille, että et ehdi hoitaa kotia, koska av.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen äiti, joka käy lastenvahtina lastenlapsille. Jos kodissa on sotkuista, me yhdessä siivotaan lasten kanssa ja kaikilla on hauskaa.259
Meillä on sotkuista lähinnä siksi, että äiti koko mun lapsuuden syytti ja haukkui mua, vaikka mä yritin. Mun sisällä jokin panee edelleen vastaan. En pysty siivoamaan kuin itselleni, en perheenjäsenille. Mies joka ei käy töissä saisi siivota enemmän.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJust just. Asenne kohdallaan. En yhtään ihmettele miksi on jatkuva kaaos ja ruoka einestä, jos ajatusmaailma on tuollainen.
Kun äiti huomauttaa, ilmeisesti ihan syystä, sano sille, että et ehdi hoitaa kotia, koska av.
Ei minun tarvitse esittää äidille mitään kotitalouskonetta tai -ihmettä. Ei siitä olisi mitään hyötyäkään, se haukkuisi silti. Siis ei jatkuvasti, mutta aina kun se hermostuu, niin jonkun kohdan. Mullakin on sitten oikeus hermostua ja panna paikka matalaksi.
ap
Ja missä on perustelut sille, että saa haukkua?
ap
Siis haukkuu ruuat illalla mulle kun tulen kotiin.