Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jorvin päivystyksessä ei paljon kivuista välitetä!

Vierailija
27.07.2017 |

Kokemukseni äärimmäisen kovista kivuista Jorvin päivystyksessä ovat olleet seuraavanlaiset:
-Annettiin huutoitkeä 3h ilman lääkitystä
-Annettiin huutoitkeä 6h ilman lääkitystä, tultiin kyllä huutamaan, että ole hiljaa, täällä on muitakin ihmisiä
-Annettiin itkeä kivusta 1h ilman lääkitystä, minkä jälkeen lähetettiin kotiin ilman lääkitystä

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyllä Jorvin päivystysosastolla erittäin vahvoja kipulääkkeitä kun pahasti murtunutta jalan luuta reponoitiin. Lääkärit siellä olivat äärimmäisen ammattitaitoisia ja ystävällisiä, mutta useamman tunnin siellä viettäneenä jäi kyllä nuorehkosta hoitajaporukasta vähän ylimielinen kuva, keskenään vitsailivat ja olivat aika tylyjä ja kylmiä potilaita kohtaan. Onhan siellä kiire, mutta asenne voisi silti olla ystävällisempi.

Vierailija
102/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen kokemus. Heräsin aamulla kovaan vatsakipuun ja sitten alkoi kova oksentelu. Lähdin Jorviin aamupäivästä ja sain odotella lääkärille pääsyä iltapäivään asti. Istuin sängyn päädyssä ja keinuttelin itseäni ja oksentelin. Vatsakivut olivat pahemmat kuin yhdessäkään synnytyksessä. Illalla vaihtui ilmeisesti hoitajat ja miespuolinen hoitaja huomasi ahdinkoni ja yritti saada minulle kipulääkettä. Hän toi jotain ruiskussa mutta ei tahtonut löytää suonta mistään koska kova kipureaktio oli saanut suonetkin supistumaan. Olin niin uupunut, että nukahdin heti kun sain kipulääkettä.

Kyseessä oli umpparitulehdus. Umppari puhkesi leikkauspöydällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siitä välitetä muuallakaan Suomessa. Mua jopa muut potilaat on alkanut kiusata sairaalassa,kun  häiritsee tuskasta huutaminen heitä. Ihan kiusallaan sitä toki vaan huutaakin tuskissaan. Myös eräskin hoitaja tuli huoneeseeni voivottelemaan miten tuskanhuutoni käy HÄNEN päänsärkyynsä. Kokemuksia riittäisi kertoa. Suomessa ihmiset vihaa toisiaan ja kiusaavat jatkuvasti, jos et ollut vielä aiemmin huomannut. Empatiaa nyt ei löydy yhdeltäkään eikä varsinkaan missään "terveyden"huollossa.

Kipulääkeriippuvuus. Kamala tauti.

Veljeni käännytettiin päivystys/ensiavusta pois päänsäryn takia, koska diagnostisoitiin kipulääkeriippuvuudeksi. Oli aneurysma, joka repesi. Toipuminen kesti pitkään ja edelleen on heikkoutta toisella puolella. Apua jos olisi saanut ajoissa, ei tilanne olisi ehtinyt mennä niin pahaksi.

Vierailija
104/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut onnekas, koska olen saanut aina ajan samalle päivälle. Ja kerran järkyttävistä kivuissa en saanut sanaa suustani. Hoitaja tarjosi kunnon kipulääkettä ja sanoi, että näkee naamasta että on kovat kivut.

Vierailija
105/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvissa nyt joutuu odottamaan leikkaustakin aika pitkään.

Nyt olen odotellut aikaa kirurgille 11 kuukautta.

Mitä ne tekee päivät pitkät? Eikö kirurgeille oikeasti muka löydy aikoja edes 11 kuukaudessa?

Vierailija
106/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa välttää päivystystä. Ja sen verran kannattaisi aina olla rahaa varalla että voi tarvittaessa mennä yksityiselle. On meinaan paljon mukavampi viedä se korvakipuinen lapsi ihan ajanvarauksella pikaisesti hoitoon kuin jonotella tunti tolkulla. Kotiin kannattaa myös varata jonkin verran särkylääkkeitä sekä ensiaputarvikkeita pahan päivän varalle. Yllättävän huono tilanne saa olla ennen kuin oikeasti on tarve lähteä päivystykseen. Omassa kunnassa meillä on ohje soittaa ensin päivystykseen jossa tehdään ensimmäinen arvio onko todella tarve mennä paikalle.

Vierailija
107/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikkaa ei oteta vakavasti tuota aneurysmaa vaikka kerrot ,että suvussa on sitä.Näin tapahtui Malmin päivystyksessä vuosi sitten.

Vierailija
108/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa nyt kaikki, että jos vaikka koronasta napsahtaisi sen verran hyvä nakki, että tulee kovia kipuja(osa kertonut), ja sun tarviisi huutaa kivusta, niin älä. Häiritset henkilökuntaa ja muita potilaita huudollasi, muista et on ilmeisesti kansalaisvelvollisuus pysyä hipihiljaa vaikka kuinka sattuisi. Saattaa olla mahdotonta, mut silti. Et kai halua kirjausta papereihisi et olet muita häiritsevä opiaatteja kinuava, itsekäs narkki tai vaan aikaasi siellä huviksesi kuluttava huomionhakija?

Vierailija
109/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin tän ketjun luettuani uskon, et turha mennä ikinä mistään vaivasta päivystykseen, koska sinne nyt ei vaan saa mennä(omin jaloin/tajuissaan ainakaan). Ja ne jotka menee, ovat vain lääkkeitä vailla olevia narkkeja, ihan jokainen. Kummasti oon maannut seuraavana päivänä monesti leikkauspöydällä kuitenkin vaikka "turha käynti", mut antaa sit seuraavan kerran odottaa kotona vieläkin pidempään. Säästöähän siinä kyllä tulee, kun ihmiset alkaisivat nykyistäkin enemmän suosiolla vaan ku olla koteihinsa, apua kun ei Suomessa saa,ainakaan ilman kunnon rahatukkoja eli yksityiseltä. Koronahan tähän antoikin jo suuntaa, kun ihmiset ei enää menneet lääkäriin(ajoissa), pidetään vaan sit se suunta jatkossakin. Pelatkaa sit vaikka pasianssia aikanne kuluksi siellä ja palkkanne eteen.

Vierailija
110/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen kannattaa mennä kännissä.

Olen nähnyt useasti miten ystävällisesti henkilökunta parveilee sen ölisijän ympärillä joka on puhetta ymmärtämättömässä tilassa.

Kun vielä säestää show'ta kapuamalla laveriltaan ylös, niin lääkärikin tulee ripeästi palvelemaan.

Tämän olen myös huomannut. Kännisiä ja huumepäissään olevia kyllä hyysätään ja palvellaan nopeasti sekä tehokkaasti. Mutta jos selvinpäin työmatkalla kaadut, niin saat jonottaa ja odottaa koko yön etkä välttämättä saa muuta kuin buranan mukaan, vaikka pää vuotaa verta ja juuri pysyt tolpillasi.

Vierailija
111/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman paras terveydenhuolto, jonne et saa mennä,hmm?

Vierailija
112/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkivuista ohis: kivun syy pitää selvittää ensin, ennenkuin alkaa omatoimisesti esimerkiksi harjoitella kuntosalilla tai jumpata. Pitää myös varmistaa ammattilaiselta, että liikeradat ja tekniikka ovat kunnossa. Muuten rikkoo itseään pahemmin. Liikunta on lääke, mutta vain oikealla tavalla toteutettuna!

Päivystyksen kanssa tällä kommentilla ei ole mitään tekemistä- tämä oli vain vastaus siihen ylimieliseen tokaisuun, että kipupotilaan pitäisi mennä kuntosalille. Mites harjoittelet vaikka oikein pahan välilevytyrän kanssa, tai munuaistulehduksessa? Miettikää nyt edes vähän. Kaikki kipupotilaat eivät ole huomionhakijoita eivätkä lääkeaddikteja. Joillain on _ihan_oikeasti_kipuja.

Vierailija
113/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksestä ei saa opiaatteja. Mene vieroitushoitoon.

Typerä vastaus. Miksi luulet että ap halus opiaatteja? Muitakin lääkkeitä on. Eikä opiaateistakaan niin vaan tule riippuvuutta. On julmaa pitää kovissa kivuissa olevaa ihmistä huutamassa!

Vierailija
114/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole välilevyn pullistumaa, mene jäsenkorjaajalle niin kivut jää sinne. Toiminut minulla ja ystävilläni. Itsekin kävin päivystyksessä Jorvissa, tosin en kyllä itkenyt.

Minun pahaan skolioosiin auttoi kaksi käyntiä osteopaatilla.

Kannattaa ehdottomasti hoidattaa kivut pois. Kivut voivat olla invalidisoivia. Hoito kivuttomassa vaiheessa.

Akuuttiin kipuun muuta apua.

Toivottavasti pääset kivuista.

Tsemppiä :)

Vierailija
115/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa miksi en uskalla tulla lomalle Suomeen.

t. ulkosuomalainen

Vierailija
116/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskussairaaloiden päivysty98kseen kannattaa soittaa ennen paikalle ryntäämistä. Puhelimitse myös keskustellaan hoidon tarpeesta ja ohjataan asiakas oikeaan paikkaan.

Jos soitat ambulanssin ja ensihoitajat tutkittuaan kiikuttavat päivystykseen, pääset nopeammin hoitoon ja saat ainakin tarvittavat lääkkeet lääkärille odottaessa.

Vierailija
117/130 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen kannattaa mennä kännissä.

Olen nähnyt useasti miten ystävällisesti henkilökunta parveilee sen ölisijän ympärillä joka on puhetta ymmärtämättömässä tilassa.

Kun vielä säestää show'ta kapuamalla laveriltaan ylös, niin lääkärikin tulee ripeästi palvelemaan.

Tämän olen myös huomannut. Kännisiä ja huumepäissään olevia kyllä hyysätään ja palvellaan nopeasti sekä tehokkaasti. Mutta jos selvinpäin työmatkalla kaadut, niin saat jonottaa ja odottaa koko yön etkä välttämättä saa muuta kuin buranan mukaan, vaikka pää vuotaa verta ja juuri pysyt tolpillasi.

Selvitä ensi kertaa varten missä teillä on työtapaturmavakuutus ja kuinka sillä pääsee hoitoon. Ei tarvitse mennä päivystykseen.

Vierailija
118/130 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä ap:ltä: muistatko vielä, kuinka paljon puhalsit?

Noin 70 % Jorvin päivystykseen tulevista on päihteiden vaikutuksen alaisena.

Vierailija
119/130 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on annettu päivystyksessä Panadolia ja ihmetelty että vieläkö muka sattuu? Ja olin kertonut vetäneeni kotona maksimiannokset Panadolia ja Buranaa ennenkuin  en enää kestänyt ja  raahauduin päivystykseen! Olin lopulta niin sekaisin kivusta että itkin vain ja tärisin, myöhemmin minulla todettiin  otsaontelotulehdus ja molemminpuolinen korvatulehdus. 

Ja ko. taitiin ei auta kuin lepo ja särkylääke. Antibioottikuurin olisi voinut hakea seuraavana päivänä terveysasemalta. Eli ei PÄIVYSTYSongelma tämäkään.

Vierailija
120/130 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi mennä yksityiselle.