Nettopalkka 2300€. Riittääkö teillä?
Onko tämä vähän vai paljon? Nettona siis tuo 2300. Tuntuu että summa on todella pieni vaikka työtä painan kovasti :/. Ja yliopistopohjainen koulutus.
Kommentit (32)
Minä saan nettona vähän alle 2200e ja riittää oikein hyvin. Asun yksin.
Ylittää melkein tonnilla mun nykyisen nettopalkan, joten pitäisi riittää. Amk-koulutus tosin vaan.
Nippanappa riittää peruselämiseen yksinhuoltajana (lapsi kohta 17-v).
Vuokraan menee melkeen puolet.
Saan nettona alle 1800 ja pärjään oikein hyvin. En koe jääväni paitsi mistään. Teen yleensä ainakin kaksi ulkomaanmatkaa vuodessa, äkkilähtöjä tosin. En elä kireästi, enkä kärsi. Koti suuressa kaupungissa järven rannalla. Olen onnellinen ja ihana mies, joka tienaa myös alle 2000 nettona per kuu. Ollaan 35- vuotiata ja parin vuoden päästä asunto on velaton.
Miksi yliopistopohjaisen koulutuksen saanut ei ole sen vertaa tietoinen Suomen palkoista, että kyselee tuollaisia?
Netto 1900 ja oikein mainiosti pärjää, ja ei tarvii penniä venyttää.
Minulla myös netto 2300 e/kk. Säästöön jää n. 1000 e/kk. Osa säästöistä käytetään kuitenkin matkailuun tai isompiin remontteihin tms.
Riittää, amk-pohjalla vuorotyöstä, joten toisinaan lisät kyllä nostaa yli tuon ja joskus jää piirun verran alle.
Tätä se vaan nykyään on, myös yo taustalla on pienet palkat. Moni pärjää pienemmällä.
Herrajumala mähän oisin rikas tolla summalla!! Tällä hetkellä saan nettona noin 970 euroa, joten mullehan jäis säästöön 1300 euroa :DD
Hyvin pärjää ja jää paljon säästöönkin.
Aikanaan tienasin kolmatta tonnia näppiin kuussa (laskujen jälkeen) ja aina oli rahat loppu. Nyt ollaan peruspäivärahalla ja laskujen jälkeen jää noin satanen ja sillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös netto 2300 e/kk. Säästöön jää n. 1000 e/kk. Osa säästöistä käytetään kuitenkin matkailuun tai isompiin remontteihin tms.
Ihailtavan hyvä tilanne! Minulla tosin kaksi alaikäistä lasta, joten kuluja on 3 henkilön tarpeisiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailtavan hyvä tilanne! Minulla tosin kaksi alaikäistä lasta, joten kuluja on 3 henkilön tarpeisiin. Ap
Meilläkin on 2 lasta, mutta perheessä myös puoliso. Maksamme perheen kulut puoliksi.
T. 9
Olen pelkkä yo ja mun netto tällä hetkellä 2800€/kk. Kyllä saa katsoa mitä ostelee, jotta rahat riittää. Toki syödään laadukkaasti ja lapsille putää ostaa vaatetta, mutta esim. pelkkä lainanlyhennys on 3200€/kk. Onneksi miehen palkka on parempi
Jos tienaisin 2300 nettona niin minulla ei olisi enää mitään huolia elämässä. Kaikki velat kuittaisin ja lähtisin ulkomaan matkoille.
T: 800 nettoa kuussa.
Saman verran tienaan ja hyvin pärjään, rahaa jää joka kuu säästöön. Yksi lapsi ja asuntolaina maksettavana Helsingissä.
Tienaan just tuon ja hyvin riittää ja säästöönkin jää. Joinain kuukausina voi tehdä tiukkaa, jos tulee yllärilasku. Mies nettoaa 3500€/kk eikä meillä ole lapsia, joten meillä menee tosi hyvin. Koulutukseltani olen pelkkä yo.
Mulle olis paljon, itse saan n. 2000 e nettona. Olen siihenkin tyytyväinen, olen käynyt vain amk:n.