Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettopalkka 2300€. Riittääkö teillä?

Hmph.
27.07.2017 |

Onko tämä vähän vai paljon? Nettona siis tuo 2300. Tuntuu että summa on todella pieni vaikka työtä painan kovasti :/. Ja yliopistopohjainen koulutus.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle jää nettona 1800 euroa/kk ja miehelle ehkä 2400. Hyvin pärjätään, maksetaan omaa asuntoa pois, matkustellaan ainakin pari matkaa vuodessa, käydään ulkona syömässä ja elokuvissa/konserteissa jne silloin kuin hyuvittaa. Ei tosin asuta pk-seudulla vaan keskisuomessa.

Vierailija
22/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jää myös tuosta tonni säästöön joka kuukausi, ja elän silti hyvinkin keskiluokkaista lapsettoman kaupunkilaisen elämää brunsseineen ja keskusta-asuntoineen. Ymmärrän kyllä hyvin, että jos olisi pari lasta elätettävänä, elintaso olisi luonnollisesti todella paljon huonompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on surullisia palkkoja yo- ja amk-koulutetuilla naisilla. Ite oon käynyt pelkän lukion ja helpossa työssä, joka ei vaadi mitään koulutusta ja käteen jää kuussa n. 2000e (vaihtelee työmäärän yms. mukaan, toisina kuukausina jopa 2500e). Korkeakoulutettuna en vaivautuisi tekemään kokoaikatyötä alle 3000e/kk netolla.

Vierailija
24/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös netto 2300 e/kk. Säästöön jää n. 1000 e/kk. Osa säästöistä käytetään kuitenkin matkailuun tai isompiin remontteihin tms.

Ihailtavan hyvä tilanne! Minulla tosin kaksi alaikäistä lasta, joten kuluja on 3 henkilön tarpeisiin. Ap

No. Kieltämättä tuo 2300€ riittäminen riittää ainakin minulle sinkkuna ja Helsingin ulkopuolella asuvalle oikein hyvin. - Ei ihan niin hyvin riittäisi jos elätettäviä olisi itseni lisäksi vielä kaksi alaikäistä  - (Laskitko nettotuloihin myös lapsilisät ja mahd elatusmaksut? Mutta joo, moni pärjää huomattavasti pienemmälläkin - Suomessa on ts. monin osin pienet palkat.

Vierailija
25/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 20 tuhatta nettona ja aika lailla ne rahat menee. Lapsilla kalliit harrastukset + lainanlyhennys ja muita menoja ja laskuja. Ja tää ei ole provo. En halua tarkemmin kertoa mitä teen työkseni, ettei tunnisteta. 

Jos eläisin ihan yksin, niin totta hitossa rahaa olisi tehdä vaikka mitä. Eli tiedän että omilla valinnoilla on paljon merkitystä. Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni. Hyvä työ, hyvä palkka. Kaikki ok.

Vierailija
26/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmph. kirjoitti:

Onko tämä vähän vai paljon? Nettona siis tuo 2300. Tuntuu että summa on todella pieni vaikka työtä painan kovasti :/. Ja yliopistopohjainen koulutus.

Ilmeisesti  sulla ei kulutuspuoli ole hanskassa.No, eipä sitä yliopistossa opetetakaan. Ei se palkka, vaan ne menot.

Miinuspeukutan koska en käsitä  miten tuolla älyllä on yo läpäisty.Maalaisjärjestä ei  tietoakaan.

Vierailija
27/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas kun ihmiset on niin ahneita... 

Vierailija
28/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500 ja täysi puhelinetu eikä riitä mihinkään! Nytkin 6000 e korttivelat lomalta.

Vierailija
29/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan tienasin kolmatta tonnia näppiin kuussa (laskujen jälkeen) ja aina oli rahat loppu. Nyt ollaan peruspäivärahalla ja laskujen jälkeen jää noin satanen ja sillä pärjää.

Ei tuloja ilmoiteta "laskujen jälkeen". Ne laskut on oma valinta

Jos tienaan nettona 3500 ja asun kallisti, autolainaa ym. Voinko sanoa, että tienaan 500 laskujen jälkeen?

Vierailija
30/32 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ku en saa, mut voisit lahjottaa mulle sen verran ni voisin kokeilla et riittääkö ja mihin asta.

Vierailija
31/32 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo määrä jää käteen! Kaksi teiniä, minä ja asuntovelka. 

Asuinkuluihin menee 1400 kuussa, joten 900 jää kaikkeen muuhun. Kyllähän sillä kolme henkeä pärjäilee, ulkonakin käydään syömässä välillä. 

Toki asun kaupungissa, liikumme enimmäkseen pyörillä (kyllä, talvellakin) emmekä omista autoa. 

Harrastuksina partio (suosittelen!) ja se pyöräily, luistelu, hiihto. 

Emme tupakoi, jotkut kai sitäkin vielä tekee. Niin ja on meillä lemmikkikin.

Usein ihmettelen mihin ihmiset oikein saavat rahansa kulumaan?

Vierailija
32/32 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys äskeiseen:

Ai kato, tää olikin noin vanha ketju! Tuolloin tienasin kyllä useamman satasen vähemmän, toisaalta pari sataa oli lapsilisääkin. Silti ollut sama tilanne, eli hyvin on pärjätty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi