Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffailemani mies paljastui sellaiseksi "pyöräteiden suhahtajaksi"

Vierailija
27.07.2017 |

Taas tätä meikäläisen tuuria. En vihaa paljon mitään, mutta näitä puöräteiden suhahtajia oikeasti vihaan. Tiedätte niitä jotka kokovartalotrikoisiin ja kaikkiin mahdollisiin tarvikkeisiin pukeutuneena ajavat verenmaku suussa työmatkansa pyörällä ja kiroilevat hitaammille ja ihmisille jotka tukkivat heidän "kiitämisensä". Voi hitto sentään.

Kommentit (264)

Vierailija
221/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä jostain takaoikealta täyttä vauhtia suhahtava ohjus ei välttämättä ole ollut lähelläkään risteysaluetta vielä silloin, kun autoilija on huomioinut liikennetilanteen risteysalueella, aloittanut hidastamisen, ryhmittymisen ja lopulta kääntymisen oikealle. Tällaisen kääntyjän eteen oikealta syöksyvän ohittajan osalta olisi mielestäni ihan aiheellista pohta asiaa myös siltä kantilta, onko hän ajotavallaan toiminut liikennetilanteessa yleistä vaaran välttämisen periaatettta ja varovaisuutta noudattaen.

Siis itsehän sinä tässä tapauksessa ajat suoraa kulkevan liikenteen eteen kääntyvänä ajoneuvona. Yhtälailla niitä "ohjuksia" tulee edestäkin ja niitäkin sinun tulee väistää. Jos et kykene havannoimaan ennen risteystä pyöräilijöitä jotka ajavat suoraan, jotka siis olet ohittanut aiemmin, tulisi sinun tai kenties poliisin harkita oletko oikeutettu ajokorttiin ja kuljettamaan autoa liikenteessä.

Vierailija
222/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

usein ihmiset "vuotavat" pyörätielle muutenkin mahtuakseen odottamaan valojen vaihtumista.

Lue uudelleen, suojatietä ylittäviä. Harva se päivä joku suhahtaa siitä nenän edestä, kun olen astumassa suojatielle jalankulkijoille osoitetulta kevyen liikenteen väylän puolelta.

Luinkin ja tuossa ylhäällä alkuperäinen. Siinä puhutaan kuinka ihmiset tulevat suojatielle pyöräkaistalle odottamaan valojen vaihtumista. Tämä on sama kuin jos jalankulkijat tulisivat autokaistalle odottelemaan valojen vaihtumista. Käytännössä sama kuin punaisia päin käveleminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä meikäläisen tuuria. En vihaa paljon mitään, mutta näitä puöräteiden suhahtajia oikeasti vihaan. Tiedätte niitä jotka kokovartalotrikoisiin ja kaikkiin mahdollisiin tarvikkeisiin pukeutuneena ajavat verenmaku suussa työmatkansa pyörällä ja kiroilevat hitaammille ja ihmisille jotka tukkivat heidän "kiitämisensä". Voi hitto sentään.

Tulee mieleen taannoin tv.ssä pyörinyt mainos siitä 70 vuotiaasta harmaasta pantterista joka kiiti pyörällään tuhatta ja sataa, oisko ollut Vitaepro mainos, tuli silloin jo mieleen, että kaatuu siinä vauhdissa vielä ja se onkin sen gubben menoa sitten. Liekö enää elossakaan. Se vain on niin, että tuon ikäisenä kun kaatuu, vaikka muuten olisitkin kaatuessasi teräsmieskunnossa, mutta vanhat luut ei enää parannu tuosta noin vain. Noita pappoja näkee paljon nykyisin niis trikoissaan valtateidenkin varsilla vimpottamassa pyörillään.

Vierailija
224/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, yksi kortsuohjus ei ensin päästänyt mua autolla ohi, vaan ajoi perse keikkuen edellä keskellä katua. Kun vihdoin pääsin ohi ja jonkin matkan päässä pysähdyin suojatien eteen väistämään toista pyöräilijää, niin kortsuohjus sai mut kiinni ja ajatteli ohittaa mut suhahtaen, eikä huomannut suojatietä ylittävää toista fillaria. Kuului vaan lokkareiden räminää kun törmäsi siihen toiseen.  Ajattelin, että sopikaa keskenänne ja kaasutin pois paikalta. Kannattaisi opetella liikennesäännöt ja mitä niissä sanotaan suojatien eteen pysähtyneestä ajoneuvosta.

Tästä pyrskähti kahvit näytölle ;D Hyvin kuvailtu tapahtuma alusta loppuun.

Vierailija
225/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex hurahti pyöräilyyn yhdessä ollessamme, ja sille tielle jäi. Pyöräilyriippuvuus alkoi niin pikku hiljaa, että en älynnyt yhtään vaaranmerkkejä. Alussa oli ihan tavan maastopyörä, sitten kirjahyllyyn alkoi ilmestyä pyöräilykirjallisuutta. Se alku oli vielä ihan normaalia ja pyöräily pysyi kohtuukäyttönä.

Jossain vaiheessa Kiinasta alkoi putoilla paketteja joissa oli poljinsettejä, mittareita ja fillarin osia. Joka viikko pyörään tuunattiin jotain, satulaa. Sitten ilmestyi ne saatanan klonksukengät jotka lukittiin polkimiin ja Daruden aurinkolasit. Yhteisillä pyörälenkeillä mies jäi polkemaan ympyrää kun minä kävin huoltsikalla kusella, koska ei viitsinyt irrottaa kenkiä polkimista!

Ja sitten vaihtui pyörä parempaan. Ei kelvannut enää Hobby Hallin Insera, vaan piti saada meikäläisen autoakin kalliimpi ja ilmaakin kevyempi mankeli, jolla ei pysty ajamaan kuin moottoritiellä, koska a) renkaat ovat ohuet kuin Barbien pyörässä ja b) koska se kulkee kahtasataa.

Sitten kuvioon astui kaveri, jonka pyöräleskeksi jäänyt puoliso koki saman kohtalon kuin mä. Miehet alkoivat polkea joka viikko satoja kilometrejä. Tuli yhteiset pyöräretket jossa poljettiin mittaamattoman pitkiä matkoja. Tuli maitohappotestit lääkäriasemalla ja jokaiseen pyöräretkeen valmistauduttiin kuin sotaan. Kun pyörä ilmestyi sisätiloihin ja oli arvoltaan kotimme kallein esine, luovutin.

Minä otin siihen sitten rakastajan kylkeen ja jätin ukkelin pyöräilemään keskenään. Liekö tuo vieläkään älynnyt, että muutin pois vuosi sitten? Sen mitä hänestä tiedän, niin kaikki vapaa-ajat polkee jossain päin maailmaa ja säilyttää pyöräänsä makuuhuoneessa sängyn vieressä.

Ei oo ikävä. Mutta IKINÄ en enää ota fillaroivaa miestä. Itse asiassa parempi on, jos ei omista pyörää lainkaan.

Katselen miehiä salilla, koska pyöräilevät miehet eivät nosta penkistä isoja kiloja, eivätkä ne reppanat lihaskuntonsa puolesta ole kummoisia.

Vartalonmallikin näillä himopyöräilijöillä on sellainen, että jalat on kuin pillit, mutta saattaa olla pieni metabolinen maha ja sitten taas laihat kädet. Tai sitten ovat vaan liian laihoja.

Varokaa naiset, jos miehenne hurahtaa pyöräilyyn. Se on lopun alkua.

Vierailija
226/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös vihaan näitä ranskanympäriajajia joilla aamuliikenteessä puuttuu vain numerolappu selästä. Aina kun kääntyy, ne lennähtää auton alle tyhjästä. Sitten se vittuilu että oisin voinut kaatua. Sou, ihan sama, itse en oo itsaripyöräilijä. Oon alkanut painaa tööttiä että nää vittupäät varois ja huolehtis vähän terveydestään..

Jos sinä, autoilija, käännyt toiselle tielle, niin kenenkähän kuuluu väistää, pyöräilijän, joka ajaa pyörätietä siinä sinun oikealla puolellasi, vai kenties - niin, sinun!?

Käytännössä jostain takaoikealta täyttä vauhtia suhahtava ohjus ei välttämättä ole ollut lähelläkään risteysaluetta vielä silloin, kun autoilija on huomioinut liikennetilanteen risteysalueella, aloittanut hidastamisen, ryhmittymisen ja lopulta kääntymisen oikealle. Tällaisen kääntyjän eteen oikealta syöksyvän ohittajan osalta olisi mielestäni ihan aiheellista pohta asiaa myös siltä kantilta, onko hän ajotavallaan toiminut liikennetilanteessa yleistä vaaran välttämisen periaatettta ja varovaisuutta noudattaen.

Voit pohtia asiaa ihan vapaasti, mutta sääntö on selkeä: kääntyvä väistää risteävää liikennettä. Sinun tulee sovittaa vauhtisi siten, että kykenet pysäyttämään autosi ja väistämään. Jos pääsi ei käänny, on parempi että pysyt poissa liikenteestä vaarantamasta tielläliikkujien turvallisuutta.

Vierailija
227/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseautollajapyörällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä rehellisesti sanottuna kykenisi itse seurustelemaan tuon ihmistyypin kanssa. Helsingin kantakaupungissa todella tuttu eliö. Etenkin aamuisin vilkkaissa risteyksissä saattaa kertyä ihmisiä isot määrät odottamaan valojen vaihtumista kävelytielle. Pyörätie on ajotien viereinen kaista, joten sen yli täytyy kävellä päästäkseen suojatielle ja usein ihmiset "vuotavat" pyörätielle muutenkin mahtuakseen odottamaan valojen vaihtumista. Spandex-ukko ei tästä välitä, vaan suhahtaa suoraan joukon läpi vaikka nämä olisivat juuri ylittämässä katua. Monta kertaa viistänyt ajotanko sentin päässä kyljestä ja vastaanotettu huutovittuilut ja kiroilut ennenkuin kerkesi edes tajuta mitä tapahtui. Vituttaa myös lukea ko. ihmisryhmän avautumista siitä miten se ja se asia haittaa heidän pyöräilyään ja että heillä on oikeus käyttäytyä liikenteessä miten haluavat koska ovat urheilullisia ja ekologisia. Muuttakaa erämaaahan fillaroimaan jos haittaa muu liikenne. 

Menetkö seisomaan myös keskelle autotietä ja närkästyt siitä kun sinulle tööttäillään? 

Spandex-äijillä ei taida aina olla selvillä, että suojatie ylettyy myös sen pyörätien yli, ja ajoneuvon kuljettajina he ovat velvollisia väistämään suojatietä ylittäviä jalankulkijoita.

Usein ainakin täällä Helsingissä suojatien raidat on vieläpä jopa maalattu siihen pyörätienkin osuudelle, mutta niiden merkitys ei silti kaikille valkene.

Sinulle ei taida olla selvää, että valojen vaihtumista ei odoteta suojatiellä. Jos odotat suojatiellä, niin mene mieluummin ajoradan puolelle seisomaan.

Vierailija
228/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä pyöräteiden ongelmat ovat sauvojen kanssa sohivia rullaluistelijamiehiä, tai joskus naisia, jotka rullaluistelevat keskellä tietä ja estävät terävillä sauvoilla ohi pääsemisen. Tai lenkkeileviä nuoria naisia, jotka lyllertävät vierekkäin useamman hengen ryhmässä tien tukkeena tajuamatta väistää takaa tulevia vaikka pyöräilijät soittaisivat kelloa kuten tieliikennelain mukaan tulee tehdä. Tai pikkulapsia, jotka saavat juosta pitkin yleisiä pyöräteitä vanhempien tullessa kaukana takana vailla minkäänlaista huolta vaikka oma pikkuprinssi- tai prinsessa jäisi huoltoauton alle. Hyvin harvoin pyöräilijät aiheuttavat vastaavia ongelmia ja vaaratilanteita. Et kai vaan itse kuulu noihin mainitsemiini ryhmiin? Silloin olisi peiliin katsomisen paikka.

Minun kokemukseni mukaan kaahailijapyöräilijä ei katso peiliin, hänellä kai on liian kiire ehtiäkseen pysähtyä. Sellaisilla kulkuväylillä, jotka on tarkoitettu sekä jalankulkijoilel että pyöräilijöille, on pyöräilijän noudatettava erityistä varovaisuutta. Heikoimpien ehdoilla on poljettava, eikä poljettava heidän oikeuksiaan (lasten ja invalidien). Jos vaikka pienten lasten äiti työntää nuorimmaista vaunuissa ja yksi tai kaksi lasta kävelee vieressä, niin äidin on tosi vaikea pitää koko porukka tiiviissä muodostelmassa. Vaikka kuika kehottaisi, niin pienet lapset saattavat hypähdellä ja pyrähdellä. Jos pyöräilijä ei tarkkaile ympäristöään ja noudata sopivaa tilannenopeutta, voi sattua pahojakin haavereita.  Siitä nyt puhumattakaan, että monet aikuiset pyöräilijät ajavat jalkakäytävillä jalankulkijoiden seassa. Minulla on huonot kokemukset näistä  "kilpapyöräilijöistä". Kerran irtosi olkalaukkuni ohittavan kaahailijan mukaan, muutaman kerran olen melkein törmännyt pyörään noustessani bussista. Ihan takaoven edestä ovat viilettäneet, ei mitään tilannetajua.

Vierailija
229/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella toivon, että tamperelaiset kiimapyöräiöijät eivät tulisi töistään arboretumin kautta! Siellä koiria ja lapsia, sekä vanhuksia, ja niin monta vaaratilannetta! Voisi käyttää valtatietä tai sitä keskeltä menevää väylää, ja edes metsätiellä ajaa hiljempaa..

Vierailija
230/264 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Mulle kyllä kelpais. Ois hauska polkea kesällä yhdessä vaikka Suomen halki, teltassa yöpyen. Voisin jopa maksaa tästä. Urheilullisia, kestäviä miehiä arvostan myös sängyn puolella. Jos sinä, seksikäs biker, luet tämän ja haluat rakentaa mulle pyörän ja suunnata kanssani auringonnousuun ulkoilmassa, heti yhteystietoja kehiin.

Vierailija
231/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yhtenä kappaleena kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä pyöräteiden ongelmat ovat sauvojen kanssa sohivia rullaluistelijamiehiä, tai joskus naisia, jotka rullaluistelevat keskellä tietä ja estävät terävillä sauvoilla ohi pääsemisen. Tai lenkkeileviä nuoria naisia, jotka lyllertävät vierekkäin useamman hengen ryhmässä tien tukkeena tajuamatta väistää takaa tulevia vaikka pyöräilijät soittaisivat kelloa kuten tieliikennelain mukaan tulee tehdä. Tai pikkulapsia, jotka saavat juosta pitkin yleisiä pyöräteitä vanhempien tullessa kaukana takana vailla minkäänlaista huolta vaikka oma pikkuprinssi- tai prinsessa jäisi huoltoauton alle. Hyvin harvoin pyöräilijät aiheuttavat vastaavia ongelmia ja vaaratilanteita. Et kai vaan itse kuulu noihin mainitsemiini ryhmiin? Silloin olisi peiliin katsomisen paikka.

Minun kokemukseni mukaan kaahailijapyöräilijä ei katso peiliin, hänellä kai on liian kiire ehtiäkseen pysähtyä. Sellaisilla kulkuväylillä, jotka on tarkoitettu sekä jalankulkijoilel että pyöräilijöille, on pyöräilijän noudatettava erityistä varovaisuutta. Heikoimpien ehdoilla on poljettava, eikä poljettava heidän oikeuksiaan (lasten ja invalidien). Jos vaikka pienten lasten äiti työntää nuorimmaista vaunuissa ja yksi tai kaksi lasta kävelee vieressä, niin äidin on tosi vaikea pitää koko porukka tiiviissä muodostelmassa. Vaikka kuika kehottaisi, niin pienet lapset saattavat hypähdellä ja pyrähdellä. Jos pyöräilijä ei tarkkaile ympäristöään ja noudata sopivaa tilannenopeutta, voi sattua pahojakin haavereita.  Siitä nyt puhumattakaan, että monet aikuiset pyöräilijät ajavat jalkakäytävillä jalankulkijoiden seassa. Minulla on huonot kokemukset näistä  "kilpapyöräilijöistä". Kerran irtosi olkalaukkuni ohittavan kaahailijan mukaan, muutaman kerran olen melkein törmännyt pyörään noustessani bussista. Ihan takaoven edestä ovat viilettäneet, ei mitään tilannetajua.

Valitettavasti laki velvoittaa ajamaan kelvillä, joten siellä sitten ajetaan vaikka mikä olisi. Havaintojeni mukaan jalankulkijat luulevat kelvin olevan jalkakäytävä, mikä aiheuttaa vaaratilanteita kun jalankulkijat poukkoilevat odottamatta eteen.

Vierailija
232/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippy 33 kirjoitti:

Hauska ketju. Mulle kyllä kelpais. Ois hauska polkea kesällä yhdessä vaikka Suomen halki, teltassa yöpyen. Voisin jopa maksaa tästä. Urheilullisia, kestäviä miehiä arvostan myös sängyn puolella. Jos sinä, seksikäs biker, luet tämän ja haluat rakentaa mulle pyörän ja suunnata kanssani auringonnousuun ulkoilmassa, heti yhteystietoja kehiin.

Minä otan ennemmin uimarin. On urheilullinen ja kestävä ja treenaa muita häiritsemättä ja lapsia vaarantamatta.

Vierailija
233/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äippy 33 kirjoitti:

Minä otan ennemmin uimarin. On urheilullinen ja kestävä ja treenaa muita häiritsemättä ja lapsia vaarantamatta.

Ja mulle sellanen sexy triathlonisti!!

Vierailija
234/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnä pois, kateutta tuo vaan on kun jollakin varusteet ja vempaimet sekä jaksaa mennä kovaa.

Miksi muuten asusteet ja varusteet olisi vieneet suuren osan tuon kohteen määrittelystäsi.

Vierailija
235/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie suhhaan punaisella Jaguarilla. Lähetäänks kahville?

Vierailija
236/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pyöräteiden suhahtaja kuin pururatojen viuhahtaja :D 

Vierailija
237/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijänä on välillä hämmentävää, kun usein mistään ei voi tietää, jos kevyenliikenteenväylä onkin yhtäkkiä muuttunut jalkakäytäväksi. Yritän olla tarkka näistä juuri sen takia, kun en haluais aiheuttaa pahennusta, mut missään ei ole merkkiä, jos tie yhtäkkiä vaihtuukin jalkakäytäväksi. Ainakaan meidän kaupungissa ei ole erikseen merkitty kevyenliikenteenväylän vaihtumisesta pelkäksi jalkakäytäväksi. Sitten jalankulkijat huutavat naama punaisena, että ajan jalkakäytävällä. Mistä hitosta ne sitten tietävät? Olen ajanut tietä mikä on merkitty kevyenliikenteenväyläksi ja yhtäkkiä se ei sitä muka sitten olekaan? Miksei näitä selkeästi merkitä?

Vierailija
238/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, yksi kortsuohjus ei ensin päästänyt mua autolla ohi, vaan ajoi perse keikkuen edellä keskellä katua. Kun vihdoin pääsin ohi ja jonkin matkan päässä pysähdyin suojatien eteen väistämään toista pyöräilijää, niin kortsuohjus sai mut kiinni ja ajatteli ohittaa mut suhahtaen, eikä huomannut suojatietä ylittävää toista fillaria. Kuului vaan lokkareiden räminää kun törmäsi siihen toiseen.  Ajattelin, että sopikaa keskenänne ja kaasutin pois paikalta. Kannattaisi opetella liikennesäännöt ja mitä niissä sanotaan suojatien eteen pysähtyneestä ajoneuvosta.

Oikein kortsuohjukselle, mutta sääliksi käy tuota toista. Toivottavasti hänelle ei käynyt kuinkaan.

Itse olisin muuten pysäyttänyt auton ja mennyt myös selvittämään tilannetta, ihan siksi että nuo spandexspedet on niin kusipäistä porukkaa että olisi varmaan joko poistunut paikalta jättämättä nimeä/yhteystietoja tai mitään tai sitten vängännyt, että se oli suojatiellä pyöräilevän vika niin kauan että tämä toinen kyllästyy ja lähtee itse pois.

Vierailija
239/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kateus on sitten kamala juttu.

Aloittajaa kismittää muiden harrastukset niin vietävästi että on onanoinut 80% tämän ketjun viesteistä itse tänne :)

Itse sanoisin että hänen harrastuksensa on paljon vaarallisempi ja sairaampi...

Vierailija
240/264 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijänä on välillä hämmentävää, kun usein mistään ei voi tietää, jos kevyenliikenteenväylä onkin yhtäkkiä muuttunut jalkakäytäväksi. Yritän olla tarkka näistä juuri sen takia, kun en haluais aiheuttaa pahennusta, mut missään ei ole merkkiä, jos tie yhtäkkiä vaihtuukin jalkakäytäväksi. Ainakaan meidän kaupungissa ei ole erikseen merkitty kevyenliikenteenväylän vaihtumisesta pelkäksi jalkakäytäväksi. Sitten jalankulkijat huutavat naama punaisena, että ajan jalkakäytävällä. Mistä hitosta ne sitten tietävät? Olen ajanut tietä mikä on merkitty kevyenliikenteenväyläksi ja yhtäkkiä se ei sitä muka sitten olekaan? Miksei näitä selkeästi merkitä?

Todennäköisesti jalankulkijat vain luulevat kelviä jalkakäytäväksi.

Mulle kerran raivosi joku 60-vuotias pappa suu vaahdossa, että "Pois jalkakäytävältä, tämä on jalankulkijoille eikä pyöräilijöille!" Hyvä ettei tönäissyt kun olin kohdalla. Kuitenkin viereinen pyöräkaista oli revitty auki, suljettu ja liikennemerkein oli selkeästi ohjattu pyöräilijät ko. jalkakäytävälle. Pyörittelin vieläpä ihan rennosti, että pystyn tarvittaessa väistämään. Tällaisten idioottien kanssa sitten pitäisi yrittää tulla liikenteessä toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän