Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juon liikaa ja olen huono ihminen

Vierailija
27.07.2017 |

Juon alkoholia aivan liikaa. 1-2 kertaa vikossa juon itseni humalaan. Kännissä käyttäydyn typerästi, rikon paikkoja, riitelen ja jopa petin miestäni! En kestä tätä enää, mutten silti pysty lopettaa juomista.

Haluan alkaa paremmaksi ihmiseksi. Juominen täytyy nyt jättää kokonaan. Mieheltä minun täytyy kysyä, haluaako etsiä utselleen paremman vaimon, vai voiko antaa minulle kaiken anteeksi.

Tämä ei tule olemaan helppoa. Mutta vihaan itseäni niin paljon, etten voi myöskään jatkaa näin.

Onko täällä ketään, joka on onnistunut muuttamaan elämänsä suuntaa? Voiko näin pohjalta enää nousta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin join joka päivä. Useasti oli muutamankin viikon ryyppyputkia. Olen tosin mies eikä minulla ole vaimoa tai lapsia joten olen voinut antaumuksella harrastaa tällaista. No enivei, nyt olen ollut pari kuukautta juomatta ja hyvin menee. Että oli se ainakin minulle mahdollista lopettaa.

Olkoon voima kanssasi veli. Sulla on hyvä alku.

T. 32 vuotta ilman viinaa.

Vierailija
22/29 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että lopetat alkoholin käytön. 

Päihdelinkin, Me lopettajat- keskustelualueella on hyvä henki, suurin osa kirjoittajista on fiksuja ihmisiä, jotka painii samojen ongelmien kanssa. Keskusteluja vain lukemallakin voit tuntea samaistumista, ja ehkä ahaa-elämyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä molemmat on varmaan aika masentuneita? Kuulostaa, että miehesi on "alistunut kohtaloonsa", en jaksa uskoa että tuollaisessa suhteessa kumpikaan on ihan täysillä mukana. Mies ei halua edes kuulla kaikkea, koska ei jaksa kiinnostaa.

Musta tuntuu että tekisit palveluksen itselles jos jätät hänet ja lähdet  hakemaan apua itsellesi, voisi olla helpompi kun sun tarviis hoitaa vaan itseesi ilman sitä syyllisyyttä että olet huono puolisona. Kyllähän työterveyshuoltokin ohjaa eteenpäin, ei AA ole ainoa vaihtoehto ja lääkkeitä on keksitty.

Sulla ei varmaan mieliala ole kauheen hyvä kun olet juomatta? Jos joka vkl tinttaa kauheet kännit niin et ehdi edes viidessä päivässä toipua serotoniinivajeesta. Ehkä tarvitsisit masennuslääkityksen ja jotain mikä hillitsisi juomahimoja?

Vierailija
24/29 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että lopetat alkoholin käytön. 

Päihdelinkin, Me lopettajat- keskustelualueella on hyvä henki, suurin osa kirjoittajista on fiksuja ihmisiä, jotka painii samojen ongelmien kanssa. Keskusteluja vain lukemallakin voit tuntea samaistumista, ja ehkä ahaa-elämyksiä.

Olen lueskellut noita Päihdelinkin sivuja joskus. Olen kirjoittanut sinne viestejäkin. Olen ollut huolissani juomisestani jo monen monta vuotta. Mutta nyt on käytökseni mennyt sellaiseksi, etten enää tunne itseäni. Allholi todella muuttaa minut toiseksi ihmiseksi.

Käynpä lukemassa Me lopettajat -palstaa.

On kyllä järkyttävää, miten monille alkoholi muodostuu koko elämän tuhoavaksi ongelmaksi. Eivätkä läheiset voi tehdä paljoakaan asian eteen. Vain me juopot itse voimme laittaa sen korkin kiinni.

Ap

Vierailija
25/29 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut Kalliolasta. Itse olen ollut siellä hoidossa. Sain raittiutta, nyt olen retkahtanut ja vihaan itseäni. Kunnan maksusitoumuksella sinne pääsee. Neljä viikkoa se kestää. Mieti sitä vaihtoehtona.

Vierailija
26/29 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä molemmat on varmaan aika masentuneita? Kuulostaa, että miehesi on "alistunut kohtaloonsa", en jaksa uskoa että tuollaisessa suhteessa kumpikaan on ihan täysillä mukana. Mies ei halua edes kuulla kaikkea, koska ei jaksa kiinnostaa.

Musta tuntuu että tekisit palveluksen itselles jos jätät hänet ja lähdet  hakemaan apua itsellesi, voisi olla helpompi kun sun tarviis hoitaa vaan itseesi ilman sitä syyllisyyttä että olet huono puolisona. Kyllähän työterveyshuoltokin ohjaa eteenpäin, ei AA ole ainoa vaihtoehto ja lääkkeitä on keksitty.

Sulla ei varmaan mieliala ole kauheen hyvä kun olet juomatta? Jos joka vkl tinttaa kauheet kännit niin et ehdi edes viidessä päivässä toipua serotoniinivajeesta. Ehkä tarvitsisit masennuslääkityksen ja jotain mikä hillitsisi juomahimoja?

Onko jollain tietoa ja/tai kokemuksia lääkityksestä masennukseen? On totta, että selvin päin saatan tuntea itseni täysin arvottomaksi ja sitten "parannan" (eli pahennan) oloani alkoholilla. En ole tyytyväinen ulkonäkööni ja jatkuvat tahaongrlmst ahdistavat myös. Joskus pelkkä kaupassa käynti tuntuu liian vaikealta. Humalassa taas luulen pystyväni mihin tahansa.

Mies täytyy tosiaan päästää vapaaksi. Luulen, että hän on pysynyt avioliitossa vain tavan vuoksi, olematta oikeasti onnellinen. Hän on myös puhunut lapsihaaveistaan yhteisille tuttavillemme. Eli se asia on hänelle todella tärkeä. Onneksi mies voi saada lapsen vielä vanhemmallakin iällä, eli hän ehtii vielä toteuttaa toiveensa. Hänestä tulisi varmasti hyvä isä.

Minua ajatus avioerosta ahdistaa. Mutta se on paras ratkaisu. Ehkä voimme kuitenkin pysyä ystävinä. En kestä ajatusta, etten saisi enää tietää mitään mieheni elämästä. Kyllä minun tulee häntä kova ikävä!

Ap

Vierailija
27/29 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut Kalliolasta. Itse olen ollut siellä hoidossa. Sain raittiutta, nyt olen retkahtanut ja vihaan itseäni. Kunnan maksusitoumuksella sinne pääsee. Neljä viikkoa se kestää. Mieti sitä vaihtoehtona.

Älä moiti itseäsi liikaa retkahtamisesta. Ainakin kadut juomista, etkä enää ihannoi sitä. Se on jo suuri asennemuutos, jota itse käyn parhaillaan läpi.

Töiden takia en voi mennä mihinkään laitokseen, vaan tarvitsen avohoitoa. Nyt mietin, että onko ongelmani juominen, joka aiheuttaa masennusta vai masennus, joka aiheuttaa juomista. Juuri nyt tuntuu siltä, että minun pitäisi saada jotkut lääkkeet, joiden voimalla nukahdan illalla nopeasti ennen kuin juomishimo yllättää.

Ap

Vierailija
28/29 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän aloittajalla menee tällä hetkellä?

Vierailija
29/29 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aloittaja paikalla?