Huvipuistolaitteesta repesi penkkirivi - mahdollinen myös Suomessa
Ulkomailla, ielä tarkemmin tarkastetaan laitteet päivittöin sillä joukkokanteet yms
Milloin tapahtuu Suomessa, koska tahansa? Vieläkö uskallat viedä lapset?
Kommentit (40)
Nää on aina niin surullisia, ihmiset menevät pitämään hauskaa ja päivä päättyy noin järkyttävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa laitteet tarkastetaan joka aamu ennen huvipuiston aukeamista ja huoltomiehet on paikalla koko aukioloajan.
Kaverini on huoltomiehenä ja keskittyy kyllä enemmän niiden nuorten kesätyöntekijöiden pokaamiseen. No ei, ihan hyvä hän varmaan on työssään. Tosin kesätyöntekijöiden pokaaminen ei ollut valetta.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. 😦 Hirveä video, toivottavasti tuollaisia ei satu enää ja uhrit toipuvat.
Kaksi on jo kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Olimme Särkänniemessä pari päivää sitten ja paikalla ennen klo 12. Kaikki laitteet pyörivät tyhjinä ennen kuin puisto avattiin, jopa koskiseikkailun veneet ajettiin tyhjinä rännin läpi.
Mutta joo, mulla on aina just toi kauhu että jotain tollasta käy. En siis pelkää sitä itse vauhtia vaan että turvakaaret aukeaa tai vaikka keinukarusellissa keinu irtoaa. Siis ihan irrationaalista, mutta kuitenkin. Katselin sitä Särkänniemen X:ää, joka on saman tyyppinen kuin toi onnettomuuslaite ja mua ei olis saanu siihen kirveelläkään.
Ei olis pitäny katsoa tota videota...
Ei se kylläkään mitään irrationaalista ole. Noissa laitteissa on valtavat voimat, eikä niiden kestävyyttä mitenkään voi kunnolla tarkastaa. Lähinnä voidaan katsoa, että kaikki toimii sillä hetkellä kun niitä kokeillaan ja välillä käydään vähän kiristelemässä. jos joku isompi kiinnike paukahtaa poikki, niin ei sitä testiajossa olisi mitenkään voinut nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tapahtuu Suomessa, koska tahansa? Vieläkö uskallat viedä lapset?
Suurempi riski on siinä matkustamisessa huvipuistoon ja takaisin. Ajattele nyt kaikkia kamalia liikenneonnettomuuksia.
Mitä tässäkin pitää miinustella. Ihan tottahan tuo on. Huvipuistolaitteen pettäminen vaatii aika jämerän kiinnikkeen pettämisen. Liikenneonnettomuus ei vaadi kuin pienen keskittymisen herpaantumisen, renkaan puhkeamisen tai muun teknisen vian.
Onhan noita huvipuisto-onnettomuuksia käynyt Suomessakin. Toki niistä on jo aikaa, mutta kyllähän näitä sattuu.
Nykyään voisin veikata, että Suomen huvipuistolaitteet ovat hengen säilymisen kannalta yksi turvallisimmista paikoista oleskella. Kyllä niitä sen verran syynätään ja huolletaan.
Liveleakissa on vähän parempaa kuvaa, ei tosin siitä lennosta vaan heti jälkeen otettua kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme Särkänniemessä pari päivää sitten ja paikalla ennen klo 12. Kaikki laitteet pyörivät tyhjinä ennen kuin puisto avattiin, jopa koskiseikkailun veneet ajettiin tyhjinä rännin läpi.
Mutta joo, mulla on aina just toi kauhu että jotain tollasta käy. En siis pelkää sitä itse vauhtia vaan että turvakaaret aukeaa tai vaikka keinukarusellissa keinu irtoaa. Siis ihan irrationaalista, mutta kuitenkin. Katselin sitä Särkänniemen X:ää, joka on saman tyyppinen kuin toi onnettomuuslaite ja mua ei olis saanu siihen kirveelläkään.
Ei se kylläkään mitään irrationaalista ole. Noissa laitteissa on valtavat voimat, eikä niiden kestävyyttä mitenkään voi kunnolla tarkastaa. Lähinnä voidaan katsoa, että kaikki toimii sillä hetkellä kun niitä kokeillaan ja välillä käydään vähän kiristelemässä. jos joku isompi kiinnike paukahtaa poikki, niin ei sitä testiajossa olisi mitenkään voinut nähdä.
Ei niitä millään mutulla rakenneta tai huolleta ja kyllä ne normaalisti kestävät käyttöä. Ei ne saa edes käyttölupaa jos laskelmat ei ole kunnossa ja huoltosuunnitelmat.
Tässä se hetki kun se istuin irtoaa:
Lensikö ne kaksi siitä viereisestä penkkirivistä? Törmäyksessa irronnut penkkirivi näytti lentävän ihmiset kyydissä. Vai osuiko se kaide kahteen rivistöön?
Penkkirivi irtosi kai siksi, että se löystyi ja törmäsi kaiteeseen. Olisi varmaan tullut enemmän kuolonuhreja, jos se olisi irronnut täydessä vauhdissa siellä yläasennossa. Kamala tapaus.
Eikö Lintsin Rainbowin kanssa ollut joku läheltäpiti-tilanne ja lopulta laitteesta luovuttiin? Muksuna muistan, että laitteen päädyssä sai pitää turvakaaresta kiinni kynsin hampain ettei luiskahtanut turvakaaren alakautta pihalle koko laitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Lintsin Rainbowin kanssa ollut joku läheltäpiti-tilanne ja lopulta laitteesta luovuttiin? Muksuna muistan, että laitteen päädyssä sai pitää turvakaaresta kiinni kynsin hampain ettei luiskahtanut turvakaaren alakautta pihalle koko laitteesta.
Pääsen korjaamaan omaa muistiani. Ei tapahtunut Lintsillä mitään, muualla kyllä ja siksi purettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä millään mutulla rakenneta tai huolleta ja kyllä ne normaalisti kestävät käyttöä. Ei ne saa edes käyttölupaa jos laskelmat ei ole kunnossa ja huoltosuunnitelmat.
Ei tietenkään, mutta ei sitä näe päällepäin jos jokin metalliosa on menossa rikki. Ei ainakaan tavanomaisessa tarkastuksessa. Aivan kuten pulttikin, niin se vain jossain vaiheessa katkeaa.
Hyi kamala. Olin juuri eilen poikani kanssa täsmälleen samanlaisessa laitteessa tykkimäellä! ja se oli ihan tarpeeksi pelottava ilman penkkien irtoamista..... voin vaan kuvitella miltä tuo alastulo on tuntunut.
Marmatan nyt, sorry, mutta miksi nykylaitteiden pitää olla pahoinpitelylaitteita, joista ei selviä ilman mustelmia tai verenpurkauksia? Sellainen kuin Break Dance oli vielä mukava, samoin iso viikinkikeinu. Sellaisia lisää!
Vierailija kirjoitti:
Lensikö ne kaksi siitä viereisestä penkkirivistä? Törmäyksessa irronnut penkkirivi näytti lentävän ihmiset kyydissä. Vai osuiko se kaide kahteen rivistöön?
Penkkirivi irtosi kai siksi, että se löystyi ja törmäsi kaiteeseen. Olisi varmaan tullut enemmän kuolonuhreja, jos se olisi irronnut täydessä vauhdissa siellä yläasennossa. Kamala tapaus.
Ainakin kaksi putosi joo itse rivin irtoamisen jälkeen, näytti siltä että viereisiltä paikoilta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamala. Olin juuri eilen poikani kanssa täsmälleen samanlaisessa laitteessa tykkimäellä! ja se oli ihan tarpeeksi pelottava ilman penkkien irtoamista..... voin vaan kuvitella miltä tuo alastulo on tuntunut.
Tykkimäellä minäkin olen pelännyt. Turvalaitteet vaikuttavat riittämättömiltä. Perustuvat pitkälti keskipakoisvoimaan eikä turvakaiteisiin. Ainakin tuntuu siltä. Lisäksi 3d-laseja ei puhdisteta käyttäjien välillä. Ei vaarallista, mutt yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta ei sitä näe päällepäin jos jokin metalliosa on menossa rikki. Ei ainakaan tavanomaisessa tarkastuksessa. Aivan kuten pulttikin, niin se vain jossain vaiheessa katkeaa.
Tällainenhan on vähän kuin Copterlinen onnettomuus, jossa lopulta osa vaan petti. Olis voinut tapahtua viikkoa ennen tai viikko jälkeen. Osa vaan väsyi ja lopulta petti sillä yhdellä lennolla, kukaan ei voinu mitään. Karmeaa, mutta olin onnettomuuskopterissa kaksi päivää ennen onnettomuutta.
Kamalaa. 😦 Hirveä video, toivottavasti tuollaisia ei satu enää ja uhrit toipuvat.