Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Treffailussa on edelleen yksi kammottavan vanhanaikainen piirre: Deiteillä nainen odottaa miehen hoitavan kaiken"

Vierailija
27.07.2017 |

http://www.hs.fi/elama/art-2000005303000.html

Täyttä asiaa. Olisi tosin voinut korostaa vielä sitä miten miehen oletetaan maksavan treffeillä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan kuulleet lasten synttärikutsuista, jotka olisi järjestänyt lapsen isä? En minäkään.

Jos hakee miestä joka olisi sitä aviomiesmatskuu, niin kannattaa skipata tuollaiset jotka ei edes treffejä saa järjestettyä.

Juuri näin. Jos miehen vastaus jo ennen treffejä on "en minä tiedä.. No.. Mitä sinä haluat.. Vaikka.. En tiedä." niin ei kiitos, ei mitään kivirekeä mulle.

Vierailija
22/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ikäväähän se miesten kannalta on, mutta täälläkin ulistu fakta on se, että useimmilla naisilla on enemmän valinnanvaraa kumppaneissa kuin miehillä. Silloin on miehen tehtävä naiseen vaikutus ylittääkseen kilpailijansa. Ihan vapaasti saa pihistellä ja jättää suunnittelunkin naiselle, mutta älkää sitten tulko tänne itkemään, jos ette naisille kelpaa.

Just näin. Deittailessa mies on työnhakijan, nainen rekrytoijan asemassa. Kummankohan kannattaa ponnistella sen vaikutuksen tekemisen eteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä itse kun olin sinkkuna tuossa viime vuoden puolella ja kävin ahkerasti treffeillä niin kyllä minun oletettiin vievän tanssia kaikissa paitsi yhdessä tapauksessa. Suunnittelin, tein aloitteen, vein iltaa eteenpäin ja johdattelin eri puheenaiheisiin. En tiedä, mutta itselle olisi tullut sellainen lassukkafiilis jos en olisi mitään tehnyt.

Useinmiten daami maksoi oman kahvinsa,ruokansa yms. Jollain kerroilla hoidin itse laskun. (Kaikista niistä monista monista naisista rakastuin yhteen palavasti, mutta julma kohtalo erotti meidän tiemme ulkoisista syistä. Mulla on vielläkin niin kova ikävä vaikka löysin jo uuden kun emme voineet jatkaa ;( Ehkä mä löydän sut viel yks päivä seuraavas elämässä, toisessa ajassa ja toisessa paikassa ;((..  )

Vierailija
24/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oleta.

Mä oletan, että PYYTÄJÄ hoitaa. Jos pyydän jotakuta ulos syömään, tietysti se olen minä, joka varaa pöydän ja maksaa, jos ei ole erikseen sovittu, että mennään omakustannusperiaatteella. Ja siis olen nainen, tarjoan sukulaisille ja kavereille aina välillä (treffeillä en käy, koska naimisissa).

Vierailija
25/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku yksi ihminen, joka tekee toistuvasti tästä aiheesta aloituksia? Kokeile treffailla välillä ihan tavallisia ja terveitä naisia, niin huomaat olevasi väärässä.

Vierailija
26/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan kuulleet lasten synttärikutsuista, jotka olisi järjestänyt lapsen isä? En minäkään.

Jos hakee miestä joka olisi sitä aviomiesmatskuu, niin kannattaa skipata tuollaiset jotka ei edes treffejä saa järjestettyä.

Itse olen mies ja olen järjestänyt lukuisia juhlia , hoitanut ihan itse siivoukset ja tarjoilut.

Lisäksi naisilla on vallalla usein se käsitys, että naisen pitää uhrautua ja vain hänen järjestelynsä ovat ainoat oikeat. Oletko koskaan katsonut vaikkapa Häät sulhasen tapaan ohjelmaa?

Joka ikisessä jaksossa morsian, hänen äitinsä ja ystävänsä ovat aina sitä mieltä, että osaakohan se mies sittenkään yhtään mitään ja voi nyyhnyyh kun jännittää meneekö prinsessapäivä piloille.

Joka jaksossa lopputulos on kuitenkin ollut positiivinen yllätys.

Joku sisäänrakennettu uhritumismekanismi naisilla selkeästikin on.

Vierailija
27/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mies ja olen järjestänyt lukuisia juhlia , hoitanut ihan itse siivoukset ja tarjoilut.

Lisäksi naisilla on vallalla usein se käsitys, että naisen pitää uhrautua ja vain hänen järjestelynsä ovat ainoat oikeat. Oletko koskaan katsonut vaikkapa Häät sulhasen tapaan ohjelmaa?

Joka ikisessä jaksossa morsian, hänen äitinsä ja ystävänsä ovat aina sitä mieltä, että osaakohan se mies sittenkään yhtään mitään ja voi nyyhnyyh kun jännittää meneekö prinsessapäivä piloille.

Hämmentävä viesti. Falseflaggingiako harrastat? Nainen yrittää lietsoa naisvihaa ja siten saattaa miehet huonoon valoon?

Se on jo pöyristyttävää, että lassu katselee jotain hääohjelmia, mutta että sitten pitää vielä vetää naisista jotain johtopäätöksiä sen perusteella ja vielä debaatissa listata joku reality-sarja tietolähteeksi. Huh huh.

Vierailija
28/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisesti ei uskoisi, mutta löydän itsessäni enemmän samoja piirteitä miesten kuin naisten kanssa. Vaikka olen nainen. Haluan olla se joka elättää perheen, suunnittelee ja maksaa matkat, ajaa autoa, hyppii benji-hyppyjä, käy töissä, nostaa rautaa salilla, kasaa huonekalut, pesee autot, ottaa vastuun perheestään jne jne. Näin olen pitkälti elänytkin. Ja viihdyn miesporukoissa enemmän kuin tyttöjen illoissa.

Vierailija
29/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoisesti ei uskoisi, mutta löydän itsessäni enemmän samoja piirteitä miesten kuin naisten kanssa. Vaikka olen nainen. Haluan olla se joka elättää perheen, suunnittelee ja maksaa matkat, ajaa autoa, hyppii benji-hyppyjä, käy töissä, nostaa rautaa salilla, kasaa huonekalut, pesee autot, ottaa vastuun perheestään jne jne. Näin olen pitkälti elänytkin. Ja viihdyn miesporukoissa enemmän kuin tyttöjen illoissa.

No olipa tosi miehisiä juttuja. :D

Töissäkäynti, auton pesu, ikean huonekalujen kasaaminen, autolla ajaminen (:D :D), matkan suunnittelu,"raudan nosto salilla" (salilla käynti onkin ihan pussyhommaa.)

Tsiisus, miten sä oikein pystyt tuohon kaikkeen ilman nyyttejä? :D

Vierailija
30/69 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävä viesti. Falseflaggingiako harrastat? Nainen yrittää lietsoa naisvihaa ja siten saattaa miehet huonoon valoon?

Se on jo pöyristyttävää, että lassu katselee jotain hääohjelmia, mutta että sitten pitää vielä vetää naisista jotain johtopäätöksiä sen perusteella ja vielä debaatissa listata joku reality-sarja tietolähteeksi. Huh huh.

Mitä  ihmettä sä sönkötät? Taidat olla aika kapeakatseinen ihminen.

Pidä toki siitä kiinni, että yksikään mies ei koskaan ole juhlia järjestänyt. Turha on sen jälkeen myöskään nillittää lasten synttärijuhlista.

Vierailija
31/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se järjestää joka haluaa ja sillä pieteetillä kuin kokee _tarpeelliseksi_. Se, että nainen haluaa panostaa kaksi viikkoa lapsen synttäreihin aivan raivo päällä, ei tee siitä tavasta millään tavalla normia tai oikeampaa kuin joku muu tapa.

Minä miehenä voisin aivan hyvin yksin järjestää lapselle synttärit lähettämällä tekstarit vieraille, ostamalla jäätelökakun ja vaahtokarkkeja sekä mehua. Tai sitten viemällä hoploppisynttäriin. Mutta kilpavarustelusynttäreitä en järjestä. Se ilmeisesti tekee minusta paskan isän ja miehen jonka verukkeella naisten on päästävä kutsuille treffeille ilmaiseksi, ravintolaan ja taksilla skumpan kautta kotiin? Ja tämä vain siksi, että nainen määrää millainen elämän "taso" pitää olla synttäreillä, jouluna tai loma-aikana?

Elämästä selviää hautaa vähän vähemmälläkin kuin naiset luulevat. Mutta ei, kun niitä synttäreitä on pakko järjestää kuin kuninkaalliselle vaikka koko homma on niin saatanan kauheaa ja rankkaa?

Vierailija
32/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo jonkinlainen Helsinki-ilmiö? Vai olenko mennyt aikoinaan teekkariaikoina jotenkin ihan pilalle näissä käytöskoodeissa. Ei se muistaakseni nyt noin vaikeaa ollut 😂

Yhdessä mieheni kanssa jo 30 v. Taisin pyytää häntä juhlistamaan 20 v. synttäreitäni pizzalle, jotka synttäreiden emäntänä halusin myös maksaa 🙄

t. DI nainen

Vierailija
33/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tekee synttärikakun, myös sen pohjan. Tosin emme ole laittaneet kakkuun kiinni copyright tekstiä....

Yhdessä siivotaan ja haetaan tarjoiluja kaupasta. Kutsujen järjestäminen on ihan helppoa, tosin kaikissa perheissä ei onnistu. Syynä joskus äiti, joka haluaa aina jouluna koristella itse myös sen joulukuusen, jotta olisi täydellistä.

Vierailija
34/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen väittämä :O

Olen pyytänyt miestä treffeille ja olen myös tarjonnut.

Enkö siis ole nainen vai mistä on kyse kun minusta väitetään asioita, joita en ole?

Vierailija
35/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se järjestää joka haluaa ja sillä pieteetillä kuin kokee _tarpeelliseksi_. Se, että nainen haluaa panostaa kaksi viikkoa lapsen synttäreihin aivan raivo päällä, ei tee siitä tavasta millään tavalla normia tai oikeampaa kuin joku muu tapa.

Minä miehenä voisin aivan hyvin yksin järjestää lapselle synttärit lähettämällä tekstarit vieraille, ostamalla jäätelökakun ja vaahtokarkkeja sekä mehua. Tai sitten viemällä hoploppisynttäriin. Mutta kilpavarustelusynttäreitä en järjestä. Se ilmeisesti tekee minusta paskan isän ja miehen jonka verukkeella naisten on päästävä kutsuille treffeille ilmaiseksi, ravintolaan ja taksilla skumpan kautta kotiin? Ja tämä vain siksi, että nainen määrää millainen elämän "taso" pitää olla synttäreillä, jouluna tai loma-aikana?

Elämästä selviää hautaa vähän vähemmälläkin kuin naiset luulevat. Mutta ei, kun niitä synttäreitä on pakko järjestää kuin kuninkaalliselle vaikka koko homma on niin saatanan kauheaa ja rankkaa?

Jäätelökakku, vaahtokarkit ja mehua... jo on köyhät tarjoilut. Varmaan pyydät kahvia kaipaavaa keittämään itse kahvitkin.

Vierailija
36/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo jonkinlainen Helsinki-ilmiö? Vai olenko mennyt aikoinaan teekkariaikoina jotenkin ihan pilalle näissä käytöskoodeissa. Ei se muistaakseni nyt noin vaikeaa ollut 😂

Yhdessä mieheni kanssa jo 30 v. Taisin pyytää häntä juhlistamaan 20 v. synttäreitäni pizzalle, jotka synttäreiden emäntänä halusin myös maksaa 🙄

t. DI nainen

DI naiset ovatkin parhaita. Siis heti fitness-trainereiden jälkeen.

Onkohan suomessa ainuttakaan DI+PT naista? 

Vierailija
37/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kammottavan vanhanaikainen". Olettaako HS, että historia on ylitetty, tai että se pitäisi ylittää?

Vierailija
38/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelökakku, vaahtokarkit ja mehua... jo on köyhät tarjoilut. Varmaan pyydät kahvia kaipaavaa keittämään itse kahvitkin.

Lapsille ei kahvia tarjoilla!

No joo, kahvia saa ja keksipaketin ostan siinä missä jäätelökakunkin. Jos se ei vanhemmille riitä lasten juhlissa niin saa äänestää jaloillaan. Edelleenkään, ei ole mikään normi vaatia muilta kilpavarustelua vain siksi, että vauhkot mammat kilpasillaan stressaavat synttäreistä ja somenäyttävyydestä.

Vierailija
39/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylläri: lasten synttärit järjestetään lapsia varten. On se lapsellekin tärkeää, että isä on mukana järjestelyissä. Lapset tulkitsevat kiintymyksen arjen teoista, eivät suurista sanoista. Samalla oppivat, miten ollaan juhlien isäntänä tai emäntänä ja kestitään omia vieraita.

Vierailija
40/69 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty käsittämään mitä väliä sillä on? Sitten ei vaan yksinkertaisesti mene sen ihmisen kanssa uusille treffeille jos ei ollut kivaa. Minkä helvetin takia tästä asiasta pitää tehdä niin vaikeaa? Välillä tuntuu että suunnilleen kaikki ihmiset pelkää kuollakseen muita ihmisiä, varsinkin vastakkaista sukupuolta. Todella harvassa on oikeasti itsevarmat ja luontevat tyypit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi