Tarvitseeko miehet esileikkiä?
Heipati! Olen 20v nainen ja eronnut muutama kuukausi takaperin pitkästä parisuhteesta. Suhteeni aikana ei seksiin kuulunut esileikkiä, joka omalta osaltani oli aina aluksi hiukan kivuliasta. Nyt olen tutustunut mieheen, josta olen kiinnostunut ja olisin valmis hänen kanssa touhuamaan enemmänkin kun vain hipsutellen ja pussaillen. Mieleeni heräsi siihen liittyen kysymys esileikistä. Itse vast.edes aijon sitä vaatia koska myös minun oikeuteni on nauttia koko seksin ajan, ei vaan lopussa. Käsittääkseni jos miehellä on jo erektio niin mitään sen kummempaa ei siinävaiheessa tarvita, toki eriasia sitten haluaako antaa toiselle nautintoa jo ennen yhdyntää. Eli ; tarvitseeko mies esileikkiä fyysisien syiden perusteella?
Kommentit (35)
"Olen 20v nainen ja eronnut muutama kuukausi takaperin pitkästä parisuhteesta."
Kognitio error - ei mee logiikasta läpi. Alkoikol parisuhde 10 vuotiaana?
Esileikki ei samalla tapaa ole edellytys seksistä nauttimiselle. Voi siitä silti nautintoa saada ja orgasmi pitkän kiihkeän rakastelun päätteksi on paljon parempi. Myös se, että saa antaa nautintoa toiselle on tärkeä juttu.
gu kirjoitti:
Tuon ikäiselle kahden vuoden suhde on pitkä. Viisikymppiselle alle kymmenen vuoden suhde on lyhyt. Minusta ihan hyvin voi käyttää tuollaista ilmaisua jossa otetaan kertojan elämäntilanne huomioon.
Eihän kukaan kuvittele tässä tapauksessa pitkän parisuhteen tarkoittavan vuosikymmenien suhdetta.
gu kirjoitti:
Se mikä sinulle on lyhyt voi olla toiselle pitkä. Esimerkiksi jos aloittaa seurustelun 14-vuotiaana ja se päättyy 20-vuotiaana niin kyllä sitä voi kutsua pitkäksi parisuhteeksi, kun kyseessä on hyvin nuori henkilö. Ap tarkoitti tietenkin sitä ettei hänellä ole kokemusta kuin yhdestä miehestä.
N30
Vierailija kirjoitti:
Heipati! Olen 20v nainen ja eronnut muutama kuukausi takaperin pitkästä parisuhteesta. Suhteeni aikana ei seksiin kuulunut esileikkiä, joka omalta osaltani oli aina aluksi hiukan kivuliasta.
Nyt olen tutustunut mieheen, josta olen kiinnostunut ja olisin valmis hänen kanssa touhuamaan enemmänkin kun vain hipsutellen ja pussaillen. Mieleeni heräsi siihen liittyen kysymys esileikistä. Itse vast.edes aijon sitä vaatia koska myös minun oikeuteni on nauttia koko seksin ajan, ei vaan lopussa. Käsittääkseni jos miehellä on jo erektio niin mitään sen kummempaa ei siinävaiheessa tarvita, toki eriasia sitten haluaako antaa toiselle nautintoa jo ennen yhdyntää.
Eli ; tarvitseeko mies esileikkiä fyysisien syiden perusteella?
Muistahan aina sellainen asia, että suhteessa ei voi eikä saa vaatia yhtään mitään! Vaatimukset on paras keino tappaa rakkaus suhteesta! Kysyä, pyytää ja toivoa voi sen sijaan mitä tahansa. Minun mielestäni on todellinen törppö sellainen mies, joka ei tahdo hyväillä ja kosketella naistaan ennen yhdyntää! Minun mielestäni sana "esileikki" on aivan idioottimainen, ja tekee hommasta jotenkin pakkopullaa.
Kysymys on kuitenkin siitä, että sitä omaa rakastaan haluaa koskettaa ja pitää hyvänä, jollei halua, on kyseenalaista että rakastaako häntä ollenkaan.
Minä ainakin miehenä nautin suunnattomasti siitä että oma naiseni koskettaa ja hyväilee minua ennen yhdyntää. Joskus nautin siitä jopa niin paljon, että ei tarvitse koko yhdyntää ollenkaan, kun homma tulee hoidettua siinä samalla. Iho on ihmisen suuri elin, eikä sitä pidä aliarvioida! Minun mielestäni 1/3 seksin nautinnosta tulee tunnepuolelta, 1/3 tulee ihon koskettamisesta ja loput 1/3 sukuelimistä. Muista aina se että, miehen kohdalla seksi alkaa vasta siitä erektiosta! Ei se mikään hyväilyn riittämisen/lopettamisen merkki ole.
Tarvitsee. Se, että kalu on kova ei tarkoita, että pääkoppa on välttämättä valmis. Itselläni ainakin tulee laukeamisvaikeuksia, jos ei ole pohjustettu kunnolla.
Miehetkin ovat erilaisia. Jotkut laukeavat liian pian, jos penistä hyväilee liikaa ennen yhdyntää. Toiset taas kestävät vaikka kuinka pitkään. Kannattaa jutella seksistä avoimesti miehen kanssa ja kertoa mistä tykkäät. Harva mies kieltäytyy suuseksistä ja kannattaa olla itsekin aktiivinen. Harmittavan moni nainen on liian passiivisia seksissä. Hauskuutta ja seikkailua peliin! Miehet nauttivat, kun nainen nauttii, joten keskity läsnäoloon ja rentoudu.
Jos vertailukohdaksi otetaan vain fysiologia niin nainen tosiaan tarvitsee sen verran esileikkiä että kostuu tai sitten pitää ottaa liukkari avuksi tai muuten sattuu molempiin. Mies tarvitsee sen verran esileikkiä että seisoo. Sitten se järkevämpi vastaus ei seksissä ole mitään mieltä jos sitä pitää vain yhdyntänä ja en minä ainakaan pelkkää rynkytystä halua.
Minun mies ainakin tarvitsee. Tai siis useimmiten. Joskus on valmis suoraan, mutta yleensä tykkää, kun sitä hellitään ja hipelöidään paljon :)
Eikö pussailu ja hipsuttelu ole esileikkiä?
Ei tietenkään tartte, siitä vaan pehmeällä munalla töihin. Ja seksissä ei saa tehdä mitään muuta, kuin se mikä itsestä tuntuu hyvältä. Muuten kuolee pian, psyykkisiin ongelmiin. Muuten, lapsia ei tuohon parisuhdehelvettiin kannata haikailla.
Tarve on niin akuutti, että maahamme olisi kai syytä perustaa oikein esileikkikoulujen laaja ja yleinen tuki-, ja opetusverkosto.
Asiasta pitäisi saada mietintö ja sitä tutkiva komitea pitäisi heti valita ja asettaa, saman tien , tehtäväänsä ...
6 vuotta seurustelin, itselle hyvin pitkä aika. -AP
Tosiaan, eihän ap. kysynytkään, mikä on kenenkin mielestä esileikkiä. Meillä se on määrätty katse ennen töihin lähtöä, silloin molemat osaa tulla ruokatunnilla suoraan sänkyy eikä siinä mitään muuta lämmitystä enää tartte. Sama se varmaan on kaikilla muillakin, joten tässä sääntö kaikille.
Esileikillä hain katseiden, pussailun ja muun lisäksi ehkä sitä käsi- tai suuhoitoa. Olen kokematon tosiaankin ja luulen, että itselle seksistä on tullut vain tapa antaa toiselle haluamansa. Nyt eron jälkeen olen halunnut keskittyä itseen ja oppinut myös sen, että se on yhtälailla minunkin oikeus nauttia. Kiitos teille, jotka rakentavasti osasi minua auttaa.
Kyse ei siis missään vaiheessa ollut siitä ettenkö haluaisi esileikkiä suoda myös miehelle. Kunhan vain aamulla mietiskelin miten muilla ihmisillä on tapana asiat tehdä tai onko esileikki kuinka vahvana osana seksiä.
-AP
Ei vaan lihaa ja perunaa + joka tai joka toinen päivä aromipesää ilman elmukelmua(kumia).
Vierailija kirjoitti:
Heipati! Olen 20v nainen ja eronnut muutama kuukausi takaperin pitkästä parisuhteesta. Suhteeni aikana ei seksiin kuulunut esileikkiä, joka omalta osaltani oli aina aluksi hiukan kivuliasta.
Nyt olen tutustunut mieheen, josta olen kiinnostunut ja olisin valmis hänen kanssa touhuamaan enemmänkin kun vain hipsutellen ja pussaillen. Mieleeni heräsi siihen liittyen kysymys esileikistä. Itse vast.edes aijon sitä vaatia koska myös minun oikeuteni on nauttia koko seksin ajan, ei vaan lopussa. Käsittääkseni jos miehellä on jo erektio niin mitään sen kummempaa ei siinävaiheessa tarvita, toki eriasia sitten haluaako antaa toiselle nautintoa jo ennen yhdyntää.
Eli ; tarvitseeko mies esileikkiä fyysisien syiden perusteella?
Minusta tuntuu sille kuin olisit sotkenut kaksi asiaa: Sen mitä on yhdyntä ja sen mitä on seksi. - Kummeksun ja oudoksun heitä aikuisia, sukupuoleen katsomataa, jotka pitävät seksiä näin voiko sanoa suoraviivaisena toimintana, että se olisi sama kuin yhdyntä.
Mutta, mutta en osaa sanoa kuin oman yhden miehen mielipiteeni, että kyllä minä ainakin odotan, etten sanoisi vaadin, että seksini on muutakin kuin (hätäinen) yhdyntä. Toki tiedän, että näin todeessani tiedän, että joku varmasti on pienimunaisten miesten ongelma. - No en tunnusta tällaisesta ongelmasta kärsiväni.
Mutta jotenkin pöljätä pitää nautintoa ja iloa tuottavana "seksinä" jotain sellaista jossa tarkoitus on vain se, että mies työntyisi naisen sisään. -( Ja ehkä lisäpistetä saisi siitä, että mitä nopeammin niin sen parempi niin miehelle kuin naiselle).
Seksi koostuu tai rakentuu minusta paljossa keskinäiseen vuorovaikutuksen varaan ja olisikin kauhistus, jos naine makaisi sängyllä, tai missä sitten seksimme tapahtuisikin, niin käyttäytyisi kuin kuollut lahna ja odottaisi minun toimivan ja olettaisi, että minun oikeatapani toimia toisi sitten molemmille nautinnon. Vähemmästäkin saattaisi tulla vähintään paineita kaltaiselleni, jonka seksi kumppanien määrä on laskettavissa alle kahden käden sormilla.
18! Hyvin sanottu! En tosiaankaan pidä seksiä pelkkänä yhdyntänä, siksi haluankin kysellä asiasta muilta. Seksi merkitsee paljon enemmän ja siihen liittyy monia tuntemuksia. Se, että aikasemmin en osannut arvostaa sitä koska homma oli 5minuutin yhdyntä ilman esileikkiä miehen ollessa krapulassa tai kännissä, itse usein vielä hoitamassa hommaa kun toinen ei oloiltaan kyennyt.
Itse havittelen seksissä yhteenkuuluvuuden tunnetta, läheisyyttä ja nautintoa. Haluan antaa nautintoa ja saada sitä itse. Orgasmeja kykenen saamaan kunhan asennoidun siihen ja mieli on oikealla vireellä.
-AP
Naisen ei pitäisi alkaa yhdyntään, ennenkuin on kiihottunut ja märkä. Ei se muuten ole nautinnollista.
Se, mitä pitää tehdä, että nainen olisi kiihottunut ja märkä, riippuu yksilöllisesti jokaisesti naisesta. Joillekin riittää suora ehdotus, toiselle "pitää" tehdä esim suuseksiä tai suudella intohimoisesti.
Voit ap verrata tilannetta siihen, että ethän itsekään vaadi mieheltä kyvykkyyttä yhdyntään ilman erektiota. Samalla lailla ei naiselta voi vaatia kyvykkyyttä yhdyntään ilman kiihottumista ja kostumista.
Typerys...