Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex aikoo haastaa minut oikeuteen

Vierailija
27.07.2017 |

Koska muutan lähivanhempana lapseni kanssa pk-seudun sisällä 25km päähän exän asuinpaikasta. Olen useita vuosia käynyt töissä julkisia käyttäen (koska minulla ei ole halua tai edes varaa autoon) paikkakunnalla, jonne nyt muutan. Lapsella olisi päiväkoti ihan vieressä ja oma työmatka lyhenisi puolestatoistatunnista 10minuuttiin. Ero on ollut vaikea ja tuntuu että ex on tehnyt kaikkensa pilatakseen maineeni ja mielenterveyteni.

Se että kirjat pitäisi siirtää hänen luokseen, perusteina ovat mm.

-lapselta riistetään tukiverkko (hänen sukunsa)
-lapsen asuinympäristö muuttuu, ei ole hyvä 4vuotiaalle.
-hän ei ala ajaa joka toinen viikko 25km päähän lasta tarhaan (hänellä auto)
-minulla ei äitinä ole tarpeeksi rahaa ollakseni hyvä äiti lapsellemme (viittasi aikaan kun vielä opiskelin ja menoista oli nipistettävä)
-vaati, että jos muutan ja kirjat siirretään hänelle minulla olisi lupa nähdä lasta vain joka toinen viikko koska yritän riistää lapselta isän.

Näitä väitteitä olen kumonnut sillä että paikkakunta jonne muutan on lapsuudenaikainen asuinpaikkani.

-Lapsen tukiverkko ei katoa minnekään, kaikilla läheisillä on tasapuolinen oikeus olla mukana elämässä. Oma äitini asuu paikkakunnalla johon muutan, isäni muuttopaikkakunnalta ajaa enemmän kuin mielellään tänne, jos apua tarvitsen.
-Lapsi muuttaa tutulle alueelle, koska olemme vierailleet muuttopaikkakunnalle usein. Tunnistaa ympäristöään ja osaa osoittaa missä kukin asuu.
-hän ei ryhdy lapsensa tähden ajamaan 25km päähän autolla (n 25min), mutta odottaa minun autottomana uhraavani pahimmillaan 3h edestakaisin aikaa viedäkseni lapsen tarhaan. Vuorotyö, joten käytännössä aivan mahdotonta.
-En ehkä ole se kaikista rikkain, mutta pärjään kohtuullisen hyvin. Ei ole tyhjää jääkaappia tarvinnut katsella, tai asua taivasalla. Miten edes pankkitilin saldo mitenkään korreloi sen kanssa oletko hyvä vanhempi lapsellesi?
-Lasta en koskaan ole ollut isästään erkaannuttamassa. Lapsi on yhteydessä isäänsä säännöllisesti oman hoitoviikkoni aikana. Isä puolestaan on määritellyt kaksi soittoaikaa koko viikolle, puhelinaika saa olla enintään 5minuuttia.

Nyt lähdetään näköjään sitten käräjille ratkomaan, saako lapsi muuttaa mukanani mielestäni kohtuullisen lyhyen matkan päähän isästään. En tiedä itkeä vaiko nauraa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin isää kuunnellaa oikeudessa kovin paljon paitsi jos äiti on juoppo ja käyttää huumeita. Muuten äiti saa määrätä niin se on asiat suomessa.

Vierailija
62/67 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huhuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kesämökki kylässä Keski-Suomessa asuu lapsiperheitä, ja matka lähikauppaan on 25 km.

Vierailija
64/67 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apta tuskin voi tuuliviiriksi sanoa kun muuttaa omalle lapsuuden kotipaikkakunnalle missä on sukulaiset ja työ.

25 km voi tarkoittaa muuttoa Helsingistä Vantaalle. Tai päinvastoin. Hui kauheeta. On se kaukana.

Vierailija
65/67 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap huhuu

melko vanha ketju tuuria on että saapuu kommentoimaan

Vierailija
66/67 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, 25 km ei ole Oulun kokoisessa (pinta-alaltaan) edes matka kaupungin laidalta toiselle. Mulla oli tytöllä taannoin treenimatka 35 km kaupungin sisällä 😂😂

Vierailija
67/67 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ap tuli järkiinsä, otti lusikan kauniiseen käteen ja sopi typerät riitansa exänsä kanssa.

Lusikka-asennosta näppäilee nyt vastauksia kaikille samassa suossa rämpiville yksinäisille, voimaantuneille ja ahdistuneille mammoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi