Minkähänlaiset uskonnolliset näkemykset ovat yleisimpiä vegaanien keskuudessa?
En tiedä onko asiasta tutkimustietoa mutta kuinka arvelet asian olevan havaintojesi mukaan?
Kommentit (11)
Tuskin mikään. Jumalahan on luonut kaikki ja niissä on huomioitu ravinnonsanti. Ihmistä Jumala ei ole luonut kasvissyöjäksi.
Kristittyyn tai varsinkaan muslimivegaaniin en ole vielä törmännyt.
Itämaiset uskonnot ja elämäntavat ainoita järkeviä. Länsimaisuus, joka myös levinnyt Japaniin yms. paikkoihin, on melko mätä, koska se keskittyy materiaan ja rahaan. Jps ihminen pääsee egostaan eroon, niin silloin on täysin vapaa kaikesta vaatimuksesta, jota yhteiskunta asettaa. Mm. masennus ja muut mielensairaudet ovat suoraa seurausta ihmisil asetetuista vaatimuksista ja nämä sairaudet vain lisääntyvät.
Monet on semmosia jooga-, kamasutra-, namaste-, hinduhihhuleita.
Vierailija kirjoitti:
Kristittyyn tai varsinkaan muslimivegaaniin en ole vielä törmännyt.
Etkö tosiaan???? Montako ihmistä tunnet?
Vierailija kirjoitti:
"Vaihtoehtoihmiset" tuppaavat olemaan samaan aikaan useammalla tavalla "vaihtoehtoisia". Veikkaan, että lähinnä ateisteja tai agnostikkoja. Pieni prosentti sitten jotain itämaista jooga-hörhö-hindumeininkiä, wiccaa, uuspakanajuttuja jne.
Hörhöksi nimittelemäsi jooga on jopa länsimaisessa tieteessä todistettu hyväksi keinoksi moniin vaivoihin. Mielellä ja keholla on suora yhteys. Tämäkin on todistettu mm. Princetonin yliopiston tutkimuksissa. Esim. kiputila jatkuessaan saa aikaan masennuksen.
Mä oon kyllä niin tavallinen tapakistitty kun vaan voi olla! Käyn kirkossa jouluna, häissä ja hautajaisissa. Kasvissyöjä oon ollu kymmenisen vuotta ja kolme vuotta nyt vegaani.
Muutenkin oon ihan äärimmäisen tavallinen ihminen: keski-ikäinen, asun kaupungin vuokra-asunnossa, yksi lapsi, eronnut, hoitsu, katon telkkarista dokkareita ja sisustusohjelmia, luen dekkareita, tykkään tehdä käsitöitä ja askarrella. En vaan syö mitään eläinperäistä, koska haluan, että maailma olisi elinkelpoinen tulevillekin sukupolville.
Vierailija kirjoitti:
Itämaiset uskonnot ja elämäntavat ainoita järkeviä. Länsimaisuus, joka myös levinnyt Japaniin yms. paikkoihin, on melko mätä, koska se keskittyy materiaan ja rahaan. Jps ihminen pääsee egostaan eroon, niin silloin on täysin vapaa kaikesta vaatimuksesta, jota yhteiskunta asettaa. Mm. masennus ja muut mielensairaudet ovat suoraa seurausta ihmisil asetetuista vaatimuksista ja nämä sairaudet vain lisääntyvät.
Persut ei tajua näitä, älä ees selitä. He eivät ymmärrä mielen toimintamekanismeja, vaan heille ymmärtämättömät asiat on hörhöä.
"Vaihtoehtoihmiset" tuppaavat olemaan samaan aikaan useammalla tavalla "vaihtoehtoisia". Veikkaan, että lähinnä ateisteja tai agnostikkoja. Pieni prosentti sitten jotain itämaista jooga-hörhö-hindumeininkiä, wiccaa, uuspakanajuttuja jne.