Olenko huono äiti jos lähden päiväksi pois, kun meillä on viikon ikäinen vauva?
Tarkoitus olisi lähteä päiväksi reissuun. Klo 9 lähtö ja klo 23 olisin takaisin kotona samana päivänä. En ole tavannut pitkään aikaan ystävääni, joka saapuu Suomeen pariksi päiväksi ja haluaisin tavata hänet monien kuukausien jälkeen.
Mies on menoani vastaan, mutta toisaalta eiksi lapsi voi kokoaikaakaan rajoittaa menemisiä . Vauva voi hetken olla irti rinnasta enkä usko, että se hirveästi vaikuttaa imetykseen, että tulee vain päivän tauko.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko synnytyksestä olin vielä siinä kunnossa, että oli saavutus käydä postilaatikolla. Rinnat olivat niin kipeät, että en voinut pitää liivejä. En pystynyt kunnolla istumaan ja jälkivuoto oli runsasta. Olin muutenkin unenpuutteesta sekaisin. En todellakaan olisi pystynyt lähtemään minnekään vaikka olisin miten hurjasti halunnut.
Voi luoja! Kuinka hemmetin huono yleiskunto sulla on?! Olisiko kannattanut jo ennen odottamista pitää yleiskunnosta huolta, eikä syödä ja istua sohvalla. Aivan oikein sulle! Sitä saa mitä tilaa.
Itse olin viikon jälkeen aivan hyvässä kunnossa. Katsos jotkut tekee muutakin kuin vain löhöää ja laiskottelee..Joo, ahkeralla jumpalla sitä estetään esimerkiksi runsaat verenvuodot. Repeämät, arat pingottavat rinnat, kaikki tämähän on ihmisen omaa laiskuutta. Onko noin daijuja ihmisiä oikeasti olemassa?
Nimim. viikko synnytyksestä Hb 74, ei menty lenkille, ei
Kylläpä olet surkimus äidiksi..tunnen monia äitejä eikä yksikään ole taantunut synnytyksessä noin pahasti.
Vaikka tämä on provo niin vastaan silti. Viikko synnytyksestä ja maito on vasta kunnolla nousemassa. Rinnat voivat olla tooodella kivuliaat, ihan järkyttävät pingottuneet pallot. Jos olet niitä tyhjentämättä niin tuntuu luultavasti siltä kuin rinnat voisi räjähtää millä hetkellä hyvänsä.
Tuossa iässä vauva voi elää rinnalla 24/7 ja tilata maitoa. Jos äiti ei ole paikalla, maidon tilaus rinnoista ei onnistu.
Vaikka ei haluaisi imettää ollenkaan, niin kuka haluaa jättää kohtutuoreen vauvansa eikä tutustua siihen uuteen ihmeeseen?
Et oke huono äiti. Pumpulla otat maitoa varastoon, ja miehesi antaa tuttipullolla naitoasi silloin kun olet poissa.
Näin isälle ja lapsellesi kehittyu hyvä suhde varhain.
Tuttavapiirissäni on liian monta äitiä jotka ovat vuosikausia omineet lapsensa itselleen, ei vuosiin hetkeäkään erossa äidistä vauva.
Sitten kun ekapakotilanne on tullut, niin vauvan jäädessä 3-vuotiaana päiväksi isälleen on vauva huutanut äitiä täyttä kurkkua.
Äidit ovat vastenmielisiä kun pelkäävät että isä rikkoo vauvan!
Tässä ketjussa taas mammat antavat ymmärtää, ettei isällä ole merkitystä. Samanlai se lapsi pärjää kotona isänsä kanssa päivän ja varmasti saa rakkautta ja läheisyyttä. Voi teitä suomalaisia hyysääjiä. Matkailu avartaisi.
Teet uroteon kun annat isällekin mahdillisuuden tutustua uuteen ihmisern ja jätät vauvan isän kanssa kahden.
Vauvakin saa kumetreillä tutustua isåänsä kun äiti ei ole omimassa vauvaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo viikko on vähän, mutta sanokaa yksikin syy, miksei lasta saisi/voisi jättää oman isänsä hoitoon? Valot päälle ihmiset!
No miten ois se, että lapsen isä ei halua hoitaa lastaan?
Miksei haluaisi? Eikö siinä tapauksessa isä ole huono vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo viikko on vähän, mutta sanokaa yksikin syy, miksei lasta saisi/voisi jättää oman isänsä hoitoon? Valot päälle ihmiset!
No miten ois se, että lapsen isä ei halua hoitaa lastaan?
Miksei haluaisi? Eikö siinä tapauksessa isä ole huono vanhempi?
Aloittaja ei tarkemmin asiasta kerro. Mutta epäilemättä isä ei koe osaavansa/pystyvänsä vastaamaan lapsen tarpeisiin yksin noin pitkää aikaa.
Olen itse kohta kolmen lapsen äiti, ja lapseni ovat olleet erittäin vahvasti minussa kiinni pikkuvauva-aikoina. Mutta silti vauvoja on yhdessä hoidettu, ja ainakin esikoisen kohdalla olisin kyllä ollut aika loukkaantunut, jos mieheni olisi lähtenyt noin pitkälle reissulle kaverin luo viikko lapsen syntymästä. Kaipasin konkreettista apua ja ennen kaikkea henkistä tukea.
Aloituksen vanhempien hyvyyteen, huonouteen tai todelliseen olemassaoloon en ota kantaa. Mutta jos kumpikaan vanhemmista ei halua olla viikon ikäisen vauvan kanssa, kannattaa miettiä, olisiko hänellä parempi elämä toisaalla.
Enpä tiedä sinusta, mutta itselleni vauva on aina mennyt kavereiden edelle tärkeyjärjestyksessä ensimäisten kuukausien aikana. En halunnut haaskata hetkeäkään siitä ajasta. Ehkä vauvasi ei ole sinulle samalla tavalla tärkeä.
Jos nyt tosissas olet lähössä nii suosittelen aika kiireellä totuttaa vauvaa tuttipulloon ja pumppaamaan maitoa(tai vastaavasti kokeilemaan mikä korvike sopii).
Ellei ole jo sitte kokoajan juonu pullomaitoa.
Ei nimittäin olis ensimmäinen vauva jolle joudutaan laittaa nenä-mahaletku -nesteytys, sen takia että ei vain osaa/halua/kykene juomaan pullosta maitoa. Viikon ikäinen kuivuu todella nopeaa.
Ja jos korvikkeelle joutuu tuon ikäisenä yllättäen, voi vatsaoireet tai allergiaoireet olla todella rajut, jos korvike ei passaakaan.
Toki ite teet päätöksen, mut mulle itelle jo pelkästään stressi ja valmistelut tuon syömisen suhteen olis riittävä syy olla lähtemättä mihinkään.
Olet paska mutsi ja vaimo. Isä ei halua, että lähdet. Vauvakaan ei hyödy asiasta millään lailla.