Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allekirjoittaisitko kansalaisaloitteen, joka kieltää imettävän äidin syrjimisen (peukku lupaus äänestäsi)

Vierailija
26.07.2017 |

Olisikohan viimein aika sille, mitä olen pitkään miettinyt. Useissa maissa on jo otettu tämä edistysaskel ja eikö Suomenkin aika olisi? Mitenköhän vaikeaa mahtaa olla, että saa 50k kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla ja allerkijoittamaan aloite? Teenkö turhaa työtä tämän eteen? En halua mitään nopeaa ja kömpelöä kyhäelmää, vaan tehdä aloitteen jonka voi ottaa vakavasti.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti... Nyt kuoli lapsi nälkään, nyt viaton lapsi tapettiin, nyt nainen raiskattiin, nyt mies ammuttiin.. Mutta suomi mamman sitä pitää oikein laki saada että saa lyödä tissinsä pöytään.. Suuret on ongelmat..

Vierailija
42/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tässäpä teille kenkän möllöttäjille ehdotus.

Jos sinua ahdistaa niin ympäröivä maailma:

1. Jääkä kotiin, kotiruoka on terveellistä ja olo hyvin stressittömämpi.

2. Tilatkaa ne ravintolaruuat kotiin, miksi sinulla on suurempi oikeus ulkoilla ja sosialisoida muiden kanssa kuin imettävien äitien, sinuahan se imetystilanne häiritsee, ei suurinta osaa ravintola-asiakkaista. Vai ainako puolet ravintolan väestä tuijottaa naama punaisena kenkänsä kärkiä kun pieni vauva syö?

3. Laita harso pääsi päälle, voi olla kuuma ja tukala syödä, mutta eipä ahdista.

4. Ota se lautasesi ja mene vessaan syömään. Tilat voi olla ihan jees, mutta useimmiten joutuisit olemaan super huonossa asennossa ja tilassa haisee puhtaasti p*ska tai munapieru, koska sehän on pääsääntöisesti PAIKKA MISSÄ ULOSTETAAN! Kivat kakkahituset van leijailee kun siellä ruokailet, naminami...

Jos et itse ole valmis tekemään mitään näistä, ole hyvä ja lopeta sen tuputtamista muille tehtäväksi.

Eli sinä itsekkäästi terrorisoit kymmeniä muita maksavia asiakkaita?

Lisäksi imetyspuuhastelullasi viet ravintolan asiakaspaikkoja, ravintolan tehtävänä on kuitenkin tuottaa ruokaelämysten ohella omistajilleen voittoa.

Ai oikein kymmeniä? Kokeile yhtä-kahta itsekeskeistä töllöttäjää, jotka päivittelevät luonnollista asiaa kuten pienen vauvan ravinnon tarve.

En imetä, en ole imettänyt, mutta jos ikinä imetän, tulen imettämään juuri silloin kuin vauvan nälkä iskee, enkä huudata häntä nälissään niiden oikeasti kymmenien muiden asiakkaiden riesaksi. Ja en ole ikinä minnekkään ruokapaikkn saapastellut viemään vaan paikkoja, vaan aina asiakkaana, ostanut paikan tuotteita itselleni ja lapselleni, joten he saavat sitä mainitsemaasi tuottoasi myös lapselliselta perheeltä, useimmiten jopa enemmän kuin sinä aikuisena kulutat, sillä ostan sitä ylihinnoiteltua mehua ja pullaa lapselle ja kuumennettua vettä yhdellä teepussilla ja selvästi riistohintaista leipää jälleen kerran liian isolla hinnalla... mitäs sä ostit? Yhden kahvin? Kumman meistä luulet tuovan enemmän voittoa kahvilaan/ravintolaan

Ps ootko nähnyt niitä lasten annoksia? Aivan järkyttävän hintaisia kokoisekseen, ja sä et osta sitä pelkästää, ostat vanhempana vielä itsellesikin ruokaa, eli jälleen kerran perheeni kuluttaa enemmän kuin sinä, ellet siirry alkoholipitoisten juomien linjalle ja muutu siksi rähiseväksi humalaiseksi jokaisen riemuksi.

Tuskin edes ruokaravintoloissa käyt, ihan hyvä että pysyt poissa "kalliista ja riistohintaisista" paikoista.

Onneksi edes joku asia rajoittaa itsekkäiden äityleiden ravintolakäyntejä.

Lastenannokset eivät todellakaan ole kalliita. Lisäksi sinä kakaroinesi jätät jälkeesi aina sellaisen sotkun, jota yksikään aikuinen ei koskaan aikaiseksi saisi. On vain oikein että joudut "riistohintoja" maksamaan.

Totta, ihan riistohintaisista pysynkin poissa, sillä maksan ennemmin laadusta ja mausta, kuin "merkistä ja statuksesta", mutta käymme kyllä lapseni kanssa useastikkin syömässä. Hän ei huuda, ei riehu, joskus tipahtaa jotain muruja lattialle, jotka siivoan lopuksi. Ja lasten annokset eivät todellakkaan ole hintansa arvoisia, tavara laatua 2lk ja puolet vähemmän, silti hinta paria-kolmea euroa vajaa aikuisten annoksista.

Huomioin muita ruokaillessani, opetan lapselleni että pitää osata ottaa huomioon muutkin. Mutta ikävä huomata että sinulle ei ole opetettu muitten suvaitsevaisuutta ja huomioon ottamista, mitä minun 2-vuotias tyttärenikin osaa tehdä.

Ja nyt voin vain todet, että kanssasi on turha mitään perustella, sillä näet vaan oman kantasi ja haluat vaan tuomita muut sanottiin mitä tahansa sinulle perusteluiksi.

Minä ja lapseni mennään nauttimaan ihanasta loppupäivästä pihalle kun pesukonekin lopetti viimein pyörimisensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tässäpä teille kenkän möllöttäjille ehdotus.

Jos sinua ahdistaa niin ympäröivä maailma:

1. Jääkä kotiin, kotiruoka on terveellistä ja olo hyvin stressittömämpi.

2. Tilatkaa ne ravintolaruuat kotiin, miksi sinulla on suurempi oikeus ulkoilla ja sosialisoida muiden kanssa kuin imettävien äitien, sinuahan se imetystilanne häiritsee, ei suurinta osaa ravintola-asiakkaista. Vai ainako puolet ravintolan väestä tuijottaa naama punaisena kenkänsä kärkiä kun pieni vauva syö?

3. Laita harso pääsi päälle, voi olla kuuma ja tukala syödä, mutta eipä ahdista.

4. Ota se lautasesi ja mene vessaan syömään. Tilat voi olla ihan jees, mutta useimmiten joutuisit olemaan super huonossa asennossa ja tilassa haisee puhtaasti p*ska tai munapieru, koska sehän on pääsääntöisesti PAIKKA MISSÄ ULOSTETAAN! Kivat kakkahituset van leijailee kun siellä ruokailet, naminami...

Jos et itse ole valmis tekemään mitään näistä, ole hyvä ja lopeta sen tuputtamista muille tehtäväksi.

Kuinka moni oikeasti sosialisoi ravintolassa vieruspöytien kanssa? Mulkoilua lukuunottamatta. No, ehkä kotona on niin sotkuista, ettei voi tuoda kavereita take awaylle.

Vierailija
44/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko että pöydässä imettäminen olis kellekään ongelma jos kaikki imettäjät peittäisivät itsensä. Mutta kun siitä harson käytöstäkin pitää ulista. PEITÄ ITSE PÄÄSI HARSOLLA JA TUKEHDU... Kamoon, ei vauva häiriinny harsosta mitenkään. Minä kannatan pitkää imetystä ja haluan että kaikkialla voi imettää, mutta en silti enää kertaakaan tahtoisi nähdä turpeita, jättinännisiä, suonikkaita lölleröitä syödessäni. Kyllä siinä on ruokahalut tehokkaasti menneet.

Vierailija
45/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossakin adressi, jolla saa ap:n hoitoon?

Vierailija
46/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti... Nyt kuoli lapsi nälkään, nyt viaton lapsi tapettiin, nyt nainen raiskattiin, nyt mies ammuttiin.. Mutta suomi mamman sitä pitää oikein laki saada että saa lyödä tissinsä pöytään.. Suuret on ongelmat..

Mitä sä siellä viisastelet?

Tissit piiloon tai tulee rikesakko!

Vierailija
47/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muiden huomioimisessa on niin vaikeaa mammoille? Sitä imetystä ei voi missään nimessä suorittaa muiden näkymättömissä ja syrjässä? Pienen intiimin ravintolan kymmenet muut asiakkaat tuijottakoon kengänkärkiään sen aikaa kun itsekäs äippä imettää?

Entisenä tarjoilijana voin kertoa, että on henkilökunnallekin äärimmäisen kiusallista ottaa tilausta tai tuoda ruokaa pöytään samalla kun äipän "on juuri nyt ihan pakko imettää".

No joskus on pakko imettää tai vaihtoehto on raivosta kirkuva lapsi, jonka huudon yli ei taatusti saa mitään selvää tilauksesta.

Olen itse monesti jutellut imettävien äitien kanssa, eikä mitään harsoa eikä imetyspaitaa, joten se kiusallinen tilanne on ihan oman pääsi sisällä. Vai punasteletko uimarannallakin, enemmän siellä näkyy osia rinnoista kuin imetystilanteessa.

Vertaat keskenään tosissasi uimarantaa ja ruokaravintolaa?

Sen imetyksen voi hoitaa muuallakin kuin siinä ravintolapöydässä. Tämä ei mene sinulla jakeluun?

No okei, astu sitten ulos kauniina kesäpäivänä sieltä ruokailuravintolasta, lähes yhtä paljon paljasta rintaa näkyy silti.

Ja ei, ei mene jakeluun kuten myöskään sinulle ei mene jakeluun, ettei sitä ruokailutilannetta aina voi noin vaan päättää jollei ole kyseessä mikään isompi lapsi, vaan oikeasti se vauva, joka aloittaa sellaisen jumalattoman parun, että joka paikka raikuu. Mutta ehkäpä sinä haluat kuulla ennemmin sitä nälkäkiduttamisen parkua, kuin hiljaisesti syövää lasta. Ja miksi sen imettävän äidin pitää poistua, poistu ite jos häiritsee. Vai sinäkö sitten valvot sitä toista pientä lasta, joka syö omaa annostaan? Eipä ne imettävät äidit aina pelkästään sen imeväisikäisen kanssa ole matkassa .. vai meinaatko että pöytään jää äidin annos kylmenemään ja sinne keskelle p@skan hajua menee syömään se pieni lapsi omaa ruokaansa lautanen sylissään ja vauva rintaa?

Etkö sinä pirun pässi tajua, ettei aina voi tilanteelle mitään? Mutta sinä voit, voit olla olematta itsekeskeinen napasikaivelija ja olla ajattelematta imetystä eroottisena tapahtumana, vaan pienen lapsen ruokailuna, jonka aikana jonka aikana voit katsella loppujen lopuksi vaikka miten paljon ympärillesi, mutta jättää tuijottamana kauhistellen sinä parin sekunttina toisen rintoja kun vauva siirtyy syömään. Vai eikö sulle kukaan ole opettanut että naisten rintojen töllöttäminen, tai töllöttäminen yleensä on rumaa käytöstä Asiasta voi a tuleekin mainita tarjoilijalle, jos ne rinnat paljaina minuuttitolkulla roikkuu paidan päällä, mutta jos todellakin puhutaan niistä parist sekunnista kun lapsi siirtyy rinnalle, ainoa asia mitä pitää oppia, on sun vetäiseen pääsi pois itsekkäästä takapuolestasi ja oppia pitää kuonosi kiinni, ettei tyhmyytesi paljastu.

Sinäkö itsekkäänä äitylinä päätät kymmenien muiden asiakkaiden puolesta , onko imettämisesti muiden mielestä hyvää ja suotavaa käytöstä?  Niinkö?

Terapeuttisi haluaa tavata sinut. On saanut kuulla luotettavalta lähteeltä, että olet taas vähän innostunut kiusaamaan ihmisiä harhoillasi.

Vierailija
48/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet sairas ja tarvitset hoitoa.

Vierailija
49/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun tissit häiritsee mua, kun mä olen hullu!

Vierailija
50/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko että pöydässä imettäminen olis kellekään ongelma jos kaikki imettäjät peittäisivät itsensä. Mutta kun siitä harson käytöstäkin pitää ulista. PEITÄ ITSE PÄÄSI HARSOLLA JA TUKEHDU... Kamoon, ei vauva häiriinny harsosta mitenkään. Minä kannatan pitkää imetystä ja haluan että kaikkialla voi imettää, mutta en silti enää kertaakaan tahtoisi nähdä turpeita, jättinännisiä, suonikkaita lölleröitä syödessäni. Kyllä siinä on ruokahalut tehokkaasti menneet.

No nimenomaan. Jotkut tuntuvat oikein esittelevän niitä provosointitarkoituksessa. Vauvan mukanaolon ei pitäisi olla mikään tekosyy huonoon käytökseen. Koko imetyssotaa ei olisi, jos vaivauduttaisiin edes yrittämään tehdä tuo mahdollisimman huomaamattomasti ja yksityisesti. Mutta muutaman fanaatikon riidanhalusta kärsii lopulta kaikki imettäjät.

Vierailija
51/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan nimenomaan ei ole syrjintää, koska kukaan muukaan saa ravintolassa kaivaa tissejä esiin tai imeä toisen nännejä. Jos vauva kainalossa antaisi oikeuden unohtaa kaikki normaalit käytös- ja pöytätavat, niin se vasta syrjintää olisikin.

Vierailija
52/60 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin allekirjoittaa aloitteen, jossa haettaisiin isoa sakkorangaistusta julki-imettämisestä ilman näkösuojaa. Sanotaan vaikka viiden vuoden palkan kokoinen sakko. 

53/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

On kumma miten mammoilta unohtuu perus kohteliaisuus. Minua ei julkinen imetys haittaa mutta onko se pakko usein tehdä niin, että rempseästi huudahdetaan vauvan pikku kitinään: "Nonnii nyt on Pirjo-Eemelin ruoka-aika" ja isketään se jättimäinen utare siihen esiin? Miksi ei voi mennä sivummalle tai edes vähän harsolla peittää itseään. Todella oksettavaa, epäkohteliasta, mautonta ja junttia ja mitä vielä. YÄK.

Ja kuinka monta kertaa sä oikeasti olet tällaiseen tilanteeseen törmännyt? Että mitään oikeasti roikutetaan siinä muitten silmien säryksi?

Veikkaanpa ettei kertaakaan, ei yhden yhtä kertaa.

Peitä ittes harsolla jos ympäröivä tila sinua noin oksettaa. En imetä, en ole innostunut toisten paljaiden rintojen roikotteluista, (mutta en ikinä ole moiseen törmännytkään, imetystilanteita nähnyt kyllä moniakin), mutta kyllä sentään tajuan siinä siirtoprosessissa kääntää katseeni sivummalle ja vaikka sattuisikin se nänni vilahtamaan näkökentässäni, en alkaisi tuskissani pyöriä maassa, kiljuen, potkien ja oksennellen, vaan annan asian olla ja ja reagoin kuin aikuinen, eli en käyttäydy kuin pahainen kakara vaan totean että ainakin vauva saa ruokaa ja on hiljaa nälästä kiljumisen sijaan.

Olen ravintola-alalla joten onhan näitä nähty :D Kerran myös on törmätty tapaukseen jossa vauvan VAIPPA vaihdettiin pöydässä(tai vapaalla tuolilla/sohvalla, ei vissiin ihan keskellä ruokapöytää). Kukaan ei huomannut ennenkuin viereinen pöytä valitti. Lapsiperhe poistui ovia paiskoen, että "ihan normaali tapahtuma, kaikki kakkaa!!" ja lähdön jälkeen pöydän alla nökötti täysi paskavaippa. Ei tiedetty oisko pitäny itkeä vai nauraa. :D Ja olen siis töissä ala carte-ravintolassa, en missää Mäkissä tai Rossossa

54/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

On kumma miten mammoilta unohtuu perus kohteliaisuus. Minua ei julkinen imetys haittaa mutta onko se pakko usein tehdä niin, että rempseästi huudahdetaan vauvan pikku kitinään: "Nonnii nyt on Pirjo-Eemelin ruoka-aika" ja isketään se jättimäinen utare siihen esiin? Miksi ei voi mennä sivummalle tai edes vähän harsolla peittää itseään. Todella oksettavaa, epäkohteliasta, mautonta ja junttia ja mitä vielä. YÄK.

Ja kuinka monta kertaa sä oikeasti olet tällaiseen tilanteeseen törmännyt? Että mitään oikeasti roikutetaan siinä muitten silmien säryksi?

Veikkaanpa ettei kertaakaan, ei yhden yhtä kertaa.

Peitä ittes harsolla jos ympäröivä tila sinua noin oksettaa. En imetä, en ole innostunut toisten paljaiden rintojen roikotteluista, (mutta en ikinä ole moiseen törmännytkään, imetystilanteita nähnyt kyllä moniakin), mutta kyllä sentään tajuan siinä siirtoprosessissa kääntää katseeni sivummalle ja vaikka sattuisikin se nänni vilahtamaan näkökentässäni, en alkaisi tuskissani pyöriä maassa, kiljuen, potkien ja oksennellen, vaan annan asian olla ja ja reagoin kuin aikuinen, eli en käyttäydy kuin pahainen kakara vaan totean että ainakin vauva saa ruokaa ja on hiljaa nälästä kiljumisen sijaan.

Olen ravintola-alalla joten onhan näitä nähty :D Kerran myös on törmätty tapaukseen jossa vauvan VAIPPA vaihdettiin pöydässä(tai vapaalla tuolilla/sohvalla, ei vissiin ihan keskellä ruokapöytää). Kukaan ei huomannut ennenkuin viereinen pöytä valitti. Lapsiperhe poistui ovia paiskoen, että "ihan normaali tapahtuma, kaikki kakkaa!!" ja lähdön jälkeen pöydän alla nökötti täysi paskavaippa. Ei tiedetty oisko pitäny itkeä vai nauraa. :D Ja olen siis töissä ala carte-ravintolassa, en missään Mäkissä tai Rossossa(ei sillä, tuskin niissäkään katsottaisiin hyvällä...) 

Vierailija
55/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat saavat itse valita asiakkaansa. Tuollaisen aloitteen jälkeen moni ravintola olisi k18.

Ai kesken ruokailun sinulle saa tulla sanomaan, että heitäpäs tää viltti hiustesi päälle, naapuripöydässä häiritsee sun vaalea hiustenväri? 

Valtaosa ravintoloista ei ole tehnyt mitään omia sääntöjä imettäjille, joten miksi kuvittelet monenkaan ravintolan muuttavan ikärajojaan? Ne ravintolat, jotka ovat ehdottomasti sitä mieltä ettei imetys millään tavalla voi olla sallittua, ovat ehkä vähän huonoja muutenkin lapsiperheille? Joten miksi ne eivät voisi olla ikärajallisia paikkoja sitten? Ravintolahan voi sijoittaa imetyksestä niin häiriintyvät omaan loossiinsa jos haluaa. :) 

Ravintola saa ihan itse päättää kuka saa siellä tehdä ja mitä.

Imettäminen pitäisi rinnastaa itsensäpaljasteluun. Sukupuolisiveellisyyden loukkaaminen on rikos ja niin pitääkin olla. Kenenkään ei tarvitse nähdä sinun rintojasi.

Vierailija
56/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

älkää pliis esitelkö niitä suonikkaita riippareita kaikelle kansalle, kiitos

Vierailija
57/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystila on hyvä. Useimmat naiset haluavat imettää rauhassa katseilta piilossa.

Vierailija
58/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten sinä haluaisit lainsäädäntöä muuttaa? Tarkennatko ja annatko konkreettisia esimerkkejä imettäjiä syrjivistä käytännöistä, jotka haluaisit kriminalisoida?

Englannissa ja Walesissa on kiellettyä pyytää imettävää äitiä poistumaan julkiselta paikalta. Yritysten tulisi taata turvallinen ympäristö imetykselle ja puuttua häirintään. Tasavertaisuuslain alla oleva kohta on ollut voimassa vuodesta 2010. Skotlannissa taas on rikos yrittää estää naista imettämästä, jos lapsi on alle kaksivuotias. 

Miksipäs ei Suomeenkin, kun lukee miten halventavasti täällä asiasta puhutaan. Ollaan kerrankin Ruotsia edellä edes jossain. B)

Britannia onkin rikosllisvaltio.

Jokaisella yrityksellä on oikeus päättää kenet he haluavat asiakkaikseen. Imettäminen ei taas eroa mitenkään siitä että nainen olisi muuten vaan rinnat paljaina. Joten niin kauaa kuin naiset ei saa olla julkisella paikalla rinnat paljaana ei imettämistäkään pidä siellä hyväksyä.

Vierailija
59/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolalla pitää olla jatkossakin oikeus päättää, miten heidän tiloissaan toimitaan ja käyttäydytään. Erillinen imetystila voisi minusta tulla pakolliseksi perheravintoloihin. Monet äidit eivät erityisesti halua imettää julkisesti, mutta eivät hygieniasyistä halua tehdä sitä vessassakaan. Tämä on minusta paljon isompi ongelma kuin muutaman fanaatikon paljasteluhalu.

Sinähän se oikea vasemmistolainen hörhö olet.

Ai että pakollinen imetystila????

Mikä helkutin pakko ravintoloilla on muka edes palvella imettäviä äitejä? Jokainen saa valita itse palvelut mitä käyttää ja jokainen yritys saa itse päättää asiakkaansa.

Vierailija
60/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin näyttää vieressä persettä.

No jälleen tämä upea, täysin järjetön reagointi. Kerros nyt miten sä sillä perseesi näyttämisellä ruokit vauvaa?

Kai sinä nyt ihan oikeasti tajuat, ettei imettämisen perusajatus ole tarve paljastella itseään vaan ihan oikeasti pienen vauvan ravinnon saannin turvaaminen...

Mutta ethän sä tästäkään viestistä välitä, koska se ei tue sun harhojasi.

Ketään ei kiinnosta vaivan ruokailu. Kun menet ravintolaan niin siellä syödään vain ja ainoastaan ruokia jota ravintola tekee. Jos ei kelpaa niin siellä ei tarvitse olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan